Mit hjemme-træningsprogram


Skunk
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at få lavet et træningsprogram til derhjemme, så jeg rigtig kan komme igang her i ferien.

Jeg er 18,6 år, og trænet lidt op og ned de sidste år, dog de sidste 4 måneder intenst 2x/ugen i pumperum. Spiser en god solid og sund kost.

Jeg vil træne 3-4 dage om ugen, og mit mål er at få musklerne til at spire så meget som muligt (blive stor) :devil2:

Primære mål: Bryst, triceps og biceps.

Jeg vil selvfølgelig også træne ryg, ben, skuldre, delta..osv.

Programmet skal laves således, at den ene dag trænes de øvelser, med de musklegrupper...og den næste gang de næste muskelgrupper, så musklerne når at restituere!

Jeg har fået lavet en bænk, og en holder til vægtstang (perfekt) B)

Jeg har håndvægte og en vægtstang. Har ca. 80 kg. i vægtskiver.

Øvelser jeg vil ha' med i programmet (i tilføjer bare nogen selv i programmet, som i synes er bedst), uden mave:

Bænkpres

Barbell Preacher Curl

Barbell Curl

Military Press

Skulderpres (bagom nakke)

Squat

Dødløft

Barbell Bent Knee Good Morning

Barbell Uprightrow

De 3 øverste vil jeg træne mest.

Håber der er et par lede gutter, som kan opstille et godt program, til mit mål.

Mvh SkuNk.

Link to comment
Share on other sites

Hej Skunk

Jeg træner selv hjemme og mit program ser lidt groft sådan ud:

Mandag: bryst, triceps og skulder: Bænkpres, militærpres, tricepsextencions, pullover og flyes.

Onsdag: ryg, ben og biceps: Squat, dødløft, bent over rows, chinups, pullups.

Jeg varierer øvelserne når jeg føler jeg er ved at gå død i dem feks så varierer jeg mili med shoulderpresses eller neckpresses.

På bicepsdagen sætter jeg kun iso-øvelser ind for biceps en gang imellem feks i en periode på 4 uger. Du skriver at det er noget du vil træne meget, glem det, det er dumt at fokusere så meget på sådan en lille muskel det er selv noget jeg har dårlige erfaringer med.

Hvis du vil være stor så burde dine muskelprioriteringer være Ryg, ben og bryst ikke bryst, triceps og biceps.

Mit program virker måske ikke for dig så prøv at lav dit eget baseret på basisøvelserne, bænkpres, militærpres, squat og dødløft alle iso-øvelser bør komme i anden række.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share