fitnessinstruktør


olesen82
 Share

Recommended Posts

hej

har besluttet mig for at tage uddannelsen som fitnessintruktør, men kan ikke helt finde en der passer mig.

bor nemlig i sønderjylland, så det ville være rart hvis der findes en der varer en uge og ikke 4 x weekend.

har fået logi mulighed i hvidovre.

kunne være fedt hvis nogen kendte et sted???!!!

på forhånd tak

morten

Link to comment
Share on other sites

hej

har besluttet mig for at tage uddannelsen som fitnessintruktør, men kan ikke helt finde en der passer mig.

bor nemlig i sønderjylland, så det ville være rart hvis der findes en der varer en uge og ikke 4 x weekend.

har fået logi mulighed i hvidovre.

kunne være fedt hvis nogen kendte et sted???!!!

på forhånd tak

morten

Jeg ved ikke om der eksisterer uddannelser på en uge, men hvis der gør, ka jeg ikke tro niveauet kan være særlig højt. Hvorfor??? Fordi den mængde af lektier og læsestof der i bl.a. anatomi og fysiologi er ret betragtelig og jeg har endnu ikke mødt en person, der kunne lære alle kroppens muskler på latin udenad på en uge, og jeg har undervist i branchen i 10 år.

Hvis du går rundt og tror at en fitness uddannelse "bare lige er noget man tager" så vil du blive grumt overrasket. Der er faktisk en beragtelig dumpeprocent på uddannelserne, og alle elever piver over mængden af stof de skal nå igennem.

Så med mindre du allerede har en idrætsuddannelse eller tilsvarende, så vælg en uddannelse over lidt længere tid, så du får tid til at læse lektier og få det til at sidde fast. Hvis du allerede er idrætsuddannet, hva skal du så med uddannelsen??

Håber rådet kan bruges.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om der eksisterer uddannelser på en uge, men hvis der gør, ka jeg ikke tro niveauet kan være særlig højt. Hvorfor??? Fordi den mængde af lektier og læsestof der i bl.a. anatomi og fysiologi er ret betragtelig og jeg har endnu ikke mødt en person, der kunne lære alle kroppens muskler på latin udenad på en uge, og jeg har undervist i branchen i 10 år.

Hvis du går rundt og tror at en fitness uddannelse "bare lige er noget man tager" så vil du blive grumt overrasket. Der er faktisk en beragtelig dumpeprocent på uddannelserne, og alle elever piver over mængden af stof de skal nå igennem.

Så med mindre du allerede har en idrætsuddannelse eller tilsvarende, så vælg en uddannelse over lidt længere tid, så du får tid til at læse lektier og få det til at sidde fast. Hvis du allerede er idrætsuddannet, hva skal du så med uddannelsen??

Håber rådet kan bruges.

ok tak

så er et åbenbart noget jeg har misforstået. mener at have læst at de fleste tager 60 timer ca.

havde tænkt mig at bruge det som supplement til diætist uddannelsen

men er der "jobgaranti" som fitnesstræner???

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke bare trænerskolen (sportshøjskolen) i Ålborg i tænker på ?? http://www.sportshojskolen.dk/

Og den er så vidt jeg ved IKKE su støttet, tværtimod koster den vist en god portion penge.

Mht instruktøruddannelse og arbejde i et fitness center, er det jo langt fra alle steder de kræver det helt vilde. Nogle centre "uddanner" selv deres instruktører. Det kan man så mene hvad man vil om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gik der da det hed Trænerskolen ( på Styrketræningslinien i 2002). Dengang var det SU berettiget, men der skulle man selv sørge for kost/logi. Prisen dengang var 33.000 for et skoleår + udgifter til bøger.

Nu er det sportshøjskolen som har overtaget. Så vidt jeg ved, er det stadig nogle af de samme undervisere for de forskellge fag.

Nu er prisen 1030kr pr. uge i de 38 uger incl. kost og logi.

Nu er det så ikke SU berettiget, så vidt jeg ved.

Prisen bliver vel i sidste ende ca. det samme nu som den var før :wink:

Jeg var rigtigt godt tilfreds med at gå på Trænerskolen og fik meget ud af det. Dengang havde vi masser af Anatomi og Fysiologi undervisning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel slippe for anatomien hvis man har taget det andetsteds, kan man ikke?

Men hvad med det her? Er det realistisk? http://www.atwork.dk/skolen/fit.html

Jeg synes der mange fitness-instruktører som mere virker som fitness-instruerede

Der er så også mange som mener at har man en pbs-aftale med et træningscenter og kommer der 3 x ugen - så er man også selvudnævnt fitness instruktør :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share