120% overload


typen
 Share

Recommended Posts

Da jeg i dag skulle tage 120 % overload (i forbindelse med HATFIELDS´S CYCLE) fik jeg over-mega-meget ondt i venstre håndled :(

Jeg nåede lige at unracke stangen i bænkpres men men måtte sætte stangen ned igen med det samme.

Jeg prøvede igen men det samme skete bare igen.

Det er kun venstre håndled som er noget galt med og 3-4 min. efter kan jeg overhovedet ikke mærke noget!

Er det fordi mine håndled er for svage?? Hvad kan jeg evt. gøre?

Link to comment
Share on other sites

Sandsynligvis dig måde at holde om stangen på. Forsøg at få stangen til at ligge i direkte forlængelse af underarmen, så er kraftoverførslen større, og det belaster ikke håndledene på samme måde. Jeg vil gætte på, at når du holder om stangen, så ligger den inde i hånden, hvilket forårsager at dit håndled bøjer bagover? Har jeg ret? Det må betegnes som forkert stil. Så når du ligger og unracker en stang med 120% af 1RM, så vil det naturligvis lægge et voldsomt pres på dit håndled, hvis stangen ligger inde i håndfalden, og din hånd er bøjet bagover.

Men som sagt, forsøg at få stangen til at ligge direkte over underarmen, så den ligger i forlængelse af knoglerne i armen. Det giver den bedst mulige overførsel, samtidig med at dine håndled bliver skånet.

Håber du forstår, eller siger du bare til :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede ellers at holde håndleddet så det var i direkte forlængelse af håndleddet, men det er sikkert det der er galt alligevel!

Anyway... tak for hjælpen, jeg må lige være ekstra opmærksom næste gang jeg prøver at overloade B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share