Syntrabol


ja5260
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Er der nogle der ved om Syntrabol (Syntrax) er på dopinglisten?

Hvis ikke, er der nogle der har erfaringer med det, og har det virket?

Samme spørgsmål har jeg til Swole V2, videreudviklingen af kreatin.

Jeg vil nødig komme i konflikt med Anti Doping Danmark :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er der nogle der ved om Syntrabol (Syntrax) er på dopinglisten?

Mht. Syntrabol - ja, det er på dopinglisten

http://www.doping.dk/visArtikel.asp?artikelID=267

Jeg har ikke selv anvendt det, så jeg kan ikke fortælle dig noget om effekterne....

Mht. Swole V2 - så må vi vist håbe at der er andre der kan give dig et svar :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mht. Syntrabol - ja, det er på dopinglisten

http://www.doping.dk/visArtikel.asp?artikelID=267

Jeg har ikke selv anvendt det, så jeg kan ikke fortælle dig noget om effekterne....

Mht. Swole V2 - så må vi vist håbe at der er andre der kan give dig et svar :blush:

Hejsa :smile:

Tak for svaret.

Ja, så kan jeg godt gå udenom det ! :cooldance:

Så nu afventer jeg bare svar på Swole V2!

Link to comment
Share on other sites

Bruger selv swole, virker ganske godt til prisen. Giver stærkere løft. Syntrabol ved jeg ik. rør ik noget der er ulovligt :4thumbup:

Skal SWOLE tages som alm. creatin, dvs. 6-8 uger startende med en boost-periode de første 5 dage, og derefter 4-6 uger uden?

Hvilke mængder skal der tages af det?

Anyone?!

Edited by til_lykke
Link to comment
Share on other sites

Skal SWOLE tages som alm. creatin, dvs. 6-8 uger startende med en boost-periode de første 5 dage, og derefter 4-6 uger uden?

Hvilke mængder skal der tages af det?

Anyone?!

Der er intet belæg for at tage hverken kreatin eller swole på den angivne måde. Kretin/swole kan med fordel indtages umiddelbart efter træning sammen en god sjat sukker. Der er ingen grund til at indtage det hver dag eller at dele dosen op over dagen eller at loade. Jeg foreslår at rykke 10g ned lige efter træning med vægte. Simpelt men effektivt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brugt Swole med gode resultater -både styrkemæssigt og mht muskelmasse. Det er pengene værd!:smile:

Syntrabol kan jeg ikke hjælpe dig med...

Tak for svaret :smile:

Men tænkte nu mere på, om der var noget i, som er ulovligt ifølge dopinglisten?

Kan det tænkes, at det bedre løft man laver, er mere psykisk?

Når vi snakker i forhold til "alm" kreatin? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Der er intet belæg for at tage hverken kreatin eller swole på den angivne måde. Kretin/swole kan med fordel indtages umiddelbart efter træning sammen en god sjat sukker. Der er ingen grund til at indtage det hver dag eller at dele dosen op over dagen eller at loade. Jeg foreslår at rykke 10g ned lige efter træning med vægte. Simpelt men effektivt...

Ehh det kan være det er mig som har misforstået noget, men når man pløjer sig igennem nedenstående to artikler, så giver det mig en anden opfattelse:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=346

og

http://www.motion-online.dk/kost_og_tilsku...upplementering/

Er det mig der har misforstået noget?!

ja5260>> Sorry for messing up din tråd :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ehh det kan være det er mig som har misforstået noget, men når man pløjer sig igennem nedenstående to artikler, så giver det mig en anden opfattelse:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=346

og

http://www.motion-online.dk/kost_og_tilsku...upplementering/

Er det mig der har misforstået noget?!

ja5260>> Sorry for messing up din tråd :blush:

Går nok :tongue:

Kan selv bruge den information :smile:

Måske et halvt dumt spørgsmål. Men hvad er Swole V2 helt præcist, og hvor kan man købe det?

Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er intet belæg for at tage hverken kreatin eller swole på den angivne måde. Kretin/swole kan med fordel indtages umiddelbart efter træning sammen en god sjat sukker. Der er ingen grund til at indtage det hver dag eller at dele dosen op over dagen eller at loade. Jeg foreslår at rykke 10g ned lige efter træning med vægte. Simpelt men effektivt...

Tunen, det lyder umiddelbart som om du vrøvler lidt (meget). Eftersom du ikke mener man skal indtage kreatin hver dag i den periode det indtages, hvad mener du så virkningen ved din fremgangsmåde er ??? Du må meget gerne uddybe dine påstulater.

Søgte lige lidt efter Swole (da jeg aldrig har hørt om det før) det lader også bare til at det er et blandingsprodukt, med kreatin i - most likely spild af penge. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Tunen, det lyder umiddelbart som om du vrøvler lidt (meget). Eftersom du ikke mener man skal indtage kreatin hver dag i den periode det indtages, hvad mener du så virkningen ved din fremgangsmåde er ??? Du må meget gerne uddybe dine påstulater.

Søgte lige lidt efter Swole (da jeg aldrig har hørt om det før) det lader også bare til at det er et blandingsprodukt, med kreatin i - most likely spild af penge. :nonono:

Mine "postulater" er underbygget... Kan ikke lige huske den præcise kilde, men artiklen ligger på Dragondoor.com. Man har brug for kreatin til at drive væske, og i samme ombæring, vitaminer og næringsstoffer ind i musklerne lige efter træning. Indtagelse på andre tidspunkter er overflødigt.

Desuden kan jeg heller ikke se nogen grund til at periodisere brugen...

Edited by Tunen
Link to comment
Share on other sites

Mine "postulater" er underbygget... Kan ikke lige huske den præcise kilde, men artiklen ligger på Dragondoor.com. Man har brug for kreatin til at drive væske, og i samme ombæring, vitaminer og næringsstoffer ind i musklerne lige efter træning. Indtagelse på andre tidspunkter er overflødigt.

Desuden kan jeg heller ikke se nogen grund til at periodisere brugen...

Nu viser de forsøg der er lavet omkring kreatin, at du kan øge den intracellulære mængde betragteligt ved en loadingperiode, sammenlignet med langsomt at dosere op - hvilket jo indikerer at du sagtens kan loade med kreatin op til et vist max - og at det ikke KUN kommer i musklerne efter endt træning. Det svarer til at sige at musklerne også kun kan optage diverse andre metabolitter lige efter træning.

Men vil gerne se en hevisning til forsøg der viser at kreatin indtag efter træning, øger mængden i samme grad som ved den anbefalede metode.

Link to comment
Share on other sites

Nu viser de forsøg der er lavet omkring kreatin, at du kan øge den intracellulære mængde betragteligt ved en loadingperiode, sammenlignet med langsomt at dosere op - hvilket jo indikerer at du sagtens kan loade med kreatin op til et vist max - og at det ikke KUN kommer i musklerne efter endt træning. Det svarer til at sige at musklerne også kun kan optage diverse andre metabolitter lige efter træning.

Men vil gerne se en hevisning til forsøg der viser at kreatin indtag efter træning, øger mængden i samme grad som ved den anbefalede metode.

Jeg mener netop ikke at man skal dosere langsomt op, men at man bare skal gå direkte til sagen og smide 5-10g i kajen efter træning.

Jeg siger da ikke at det "kun kommer i musklerne efter træning"...? Artiklen påpeger sådan set bare, at det er hér man vil opleve effekten af kreatin og at indtagelse på andre tidspunkter stort set er spild af pulver.

Jeg fandt lige en anden artikel på T-nation der pointerer det samme som den jeg tisligere har nævnt:

Let’s get really theoretical and consider what happens to our creatine levels following a workout. Physical activity enhances our ability to elevate intracellular creatine levels through supplementation (Harris et al., 1992; Vandenberghe et al., 1997; Derave et al., 2003). Taken together, these studies suggest that training may enhance creatine uptake by an additional 10%. If this increase in intracellular creatine is caused by a transient increase in creatine transport, then it means that we can only get this kind of a boost after a workout.

Applying this theory, if we worked out yesterday, we can assume that our creatine levels are about 110% of what they’d be if we weren’t working out. Now if we don’t work out today, and our creatine levels can drop by the "standard" 3%, this means that we’re still 7% above what we could achieve through normal resting supplementation (i.e. not having worked out today).

So, what would happen if we loaded in more creatine on this rest day? Absolutely nothing, because we didn’t have the workout to boost creatine transport and we already have more creatine than our muscles can normally take up. In other words, when we’ve supersaturated our muscles with creatine, it takes a drastic event (like training) to keep them supersaturated. While largely theoretical, this outlines yet another reason why you may not need to add creatine on your off days.

Kilde: Dangerous Creatine

Det kan anbefales at læse hele artiklen. Det lader til at "overforbrug" af kreatin kan virke direkte modsat af intentionen, ved at brænde transporterne unødigt af.

Edited by Tunen
Link to comment
Share on other sites

Har læst artiklen, og synes egentlig det giver mig ret i det jeg før har skrevet..

Kør en loading periode, og vedligehold derefter med små mængder. Det lader til at de i artiklen mener at de angive mængder på 5g pr dag er for meget til at vedligeholde og de foreslår lavere mængder, ja sågar kun at vedligeholde på træningsdage. Men altså IKKE med 10gram efter hver træningssession.

Men ellers ikke noget nyt, den stemmer meget godt overens med de andre anbefalinger på markedet.

Derudover anbefaler de jo folk til IKKE at tage Swole pga af nogle bivirkninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share