Videre vægttab


Sus60
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er ny her på denne site.

Har tabt mig 17 kg på 1 år. Måske langsomt ja men håber så jeg kan holde 75 kg men ønsker at komme videre. Er 169 høj. Ønske vægt er 70 kg.

Jeg dyrker spinning 2-3 gange ugentlig. Kan ikke leve uden dette. Det er blevet

en dejlig livsstil. At jeg så heller ikke vil undvære rødvin hver aften ja det er jo

nok derfor jeg er "gået" i stå. Nogle ideer til det videre forløb ?

Kh Sus60 ( årgang 1960) :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg er ny her på denne site.

Har tabt mig 17 kg på 1 år. Måske langsomt ja men håber så jeg kan holde 75 kg men ønsker at komme videre. Er 169 høj. Ønske vægt er 70 kg.

Jeg dyrker spinning 2-3 gange ugentlig. Kan ikke leve uden dette. Det er blevet

en dejlig livsstil. At jeg så heller ikke vil undvære rødvin hver aften ja det er jo

nok derfor jeg er "gået" i stå. Nogle ideer til det videre forløb ?

Kh Sus60 ( årgang 1960) :cooldance:

Hvis du holder vægten pt, så må du være lige omkring dit ligevægtsindtag mht. kalorier.

Så det der skal til, er bare at indtage en smule mindre kalorier om dagen, for at du begynder

at tabe dig igen.

Du kan gøre det ved at f.eks. spise grøntsager istedet for kartofler et par aftener, hvis du spiser det-

at spise rugbrød istedet for hvidt brød om morgenen. Alternativt kan du opregulere din motion, f.eks.

tage en lille løbe eller cykletur én gang om ugen, eller gå til spinning én gang mere eller lidt længere.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du holder vægten pt, så må du være lige omkring dit ligevægtsindtag mht. kalorier.

Så det der skal til, er bare at indtage en smule mindre kalorier om dagen, for at du begynder

at tabe dig igen.

Du kan gøre det ved at f.eks. spise grøntsager istedet for kartofler et par aftener, hvis du spiser det-

at spise rugbrød istedet for hvidt brød om morgenen. Alternativt kan du opregulere din motion, f.eks.

tage en lille løbe eller cykletur én gang om ugen, eller gå til spinning én gang mere eller lidt længere.

Tak for svaret. Du har ret - ved det egentlig godt - men tror nu ( efter vægttab) at "man" lige ka nappe et stk. choko osv. men den går altså ikke :) Skulle lige have sparket :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Du kan da nappe alt det chokolade du ønsker, det kræver bare ekstra disciplin med resten af din kost og motion :smile: Det handler jo også om livskvalitet, hvis man virkeligt nyder at drikke rødvin eller et stykke chokolade en gang imellem, så synes jeg helt sikkert også man skal gøre det. Men selvfølgelig alt med måde, det er svært at lave et fornuftigt vægttab hvis man spiser en plade marabou og drikker en flaske rødvin om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share