Valg af sjippetorv


inside
 Share

Recommended Posts

Dav.

Jeg har nu gået til styrketræning i et par måneder, 3 gange hver uge, og plejer altid som opvarmning at sjippe i 5-10 minutters tid.

Men nu vil jeg gerne have mit eget sjippetorv som jeg kan bruge der hjemme. Dels for at jeg kan få smidt de overflødige kg der skjuler musklerne ;) men også for at få en bedre kondi.

Så hvilke sjippetorv skal man holde sig fra, og hvilke skal man købe? Evt. hvor forhandles de.

Link to comment
Share on other sites

Vælg et hvor snoren er lavet af en (stål)-wire med et tyndt lag plastik udover. Når "snoren" er tung bliver tovet hurtigere. Det fåes i de fleste kampsportsforretninger.

Du kan få et med sorte plastik håndtag hvor man kan isætte ekstra vægt så man klemmer de sidste margnialer ud af træningen der også :)

Eneste ulempe er at det gør lidt nas at sjippe i bare tær -hvis man misser engang.........

Link to comment
Share on other sites

Vælg et hvor snoren er lavet af en (stål)-wire med et tyndt lag plastik udover. Når "snoren" er tung bliver tovet hurtigere. Det fåes i de fleste kampsportsforretninger.

Du kan få et med sorte plastik håndtag hvor man kan isætte ekstra vægt så man klemmer de sidste margnialer ud af træningen der også :)

Eneste ulempe er at det gør lidt nas at sjippe i bare tær -hvis man misser engang.........

..Eller hvis man forsøger sig lidt med diverse kryds, og det smælder op ad ryggen på en.. :devil:

Men ellers er det helt rigtigt.. Kan lige tilføje at det skal kunne justeres i længden, så det vil passe dig! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har både et med stålwire, og et af plastik tror jeg det er.. jeg er nu mest til det plastik, fordi det er nemmere at styre, og ikke bliver så viklet ind. Det jeg har med stål wire kan ikke ligge i tasken så vil det blive alt for viklet ind i hinanden og sno sig..

Med henhold på hurtigheden med plastik er det rigtigt nok at et med stålwire er hurtigere, men der ved ikke at sige at det er umuligt at få det med plastik op i hastighed, syntes nu selv at jeg kan få det op i en god hastighed uden problemer.. det er vel bare at svinge det lidt hurtigere..

Men hvis jeg var dig, ville jeg vælge det samme som du bruger til at opvarme med, så skal du ikke til at vænne dig til et nyt..

Som du kan se syntes jeg ihvertfald at der er ulemper ved begge. så valget er op til dig, og som "Dines" sagde kan du jo prøve det i butikken..

Hvis det er mærker du vil have, så er mit plastik et ketler og det med stålwire "noname" men fås i sportsmaster.. og er vist det samme som blev nævn før med sorte håndtag og mulighed for vægt i håndtag..

vh

Peter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share