Kreatin og kogt vand


The Bear
 Share

Recommended Posts

jeg har lige læst på getbig at man ikke må blande sit kreatin i varmt vand, det fatter jeg ikke helt, jeg har ALTID opløst mit kreatin sammen med druesukker i kogeende vand , med GODe resultater men nu er jeg alligevel kommet lidt i tvivl. Artiklen hedder "kreatin - komplet kreatin kur"..

Håber i kan hjælpe mig, jeg skal lige til at påbegynde en ny kreatin kur og jeg ønsker selvfølgeligt maksimalt resultat.

GEtbig: "Bland aldrig kreatin i varmt vand. Is-vand eller meget kold juice er det bedste."

VH. Bjørnen

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at vide det.

Argumentet et vist nok at det bedre opløses i koldt vand. Det er også et argument om at man ikke må bruge appelsinjuice for syren deri skulle ødelægge kreatinen. Jeg tror ikke et øjeblik på det før end jeg ser en undersøgelse om det.

Da jeg skulle til at begynde på kreatin læste jeg en del artikler om effekten. I disse artikler har jeg bl.a. læst at de har brugt varm appelsinjuice (hvor lækkert det end lyder) og i disse studier har man set effekten af kreatin (øget styrke og kropsvægt).

Jeg har selv brugt kold æblejuice og det virker fint for mig...så det bliver jeg ved med. Ind til jeg ser andet bevist er det råd jeg kører efter: Indtag det efter træning og gerne sammen med lidt protein og kulhydrater......

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret luciferase.... jeg også mig tog det med juice længe men skiftede til druesukker eller honning da jeg hørte at syren ødelagde det som du også skriver, men at amn nu ikke længere må opløse det i kogende vand er helt nyt.... Det foreslår desuden at man skal holde det 10 - 15 sekunder i munden det lyder ret åndsvagt :

"Behold kreatinen i munden ca. 10-15 sekunder før du sluger det. Dette er for at din krop kan genkende substansen, og forberede maven på at det kommer." (Getbig).. Men jeg ved ikke meget om biologi, har kun praktisk erfaring med træning og kreatin og disse er faringer har altid været gode både med juice og kogt vand. Håber der er flere biologi kyndige der kan hjælpe mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share