Energi


Prosendal
 Share

Recommended Posts

Hejsa.. Jeg skal til at stille op til noget kickboxing stævne og kan risikere at sidde og vente i nogle timer før det er mig der skal op og igen.. hvordan undgår jeg at blive sløv?

Havde tænkt mig selvfølgelig at drikke rigelig med vand.. og engang imellem gøre mig varm.. Jeg får ½ time til at gøre mig klar når det er min vægtklasse.. men kan selvfølgelig sjusse mig frem til det ved at se på hvilke vægtklasser som er igang..

Men har i nogen råd til hvad jeg kan spise på dagen?

Når vi er igang, er det ikke kulhydrater som jeg skal sørge for at have dagen inde?? håber i kan hjælpe

VH

Peter

Link to comment
Share on other sites

jeg ville sørge for at indtage noget ris/pasta med noget salat i (så er det ikke så kedeligt) også have et par bananer med til lige at kaste i svælget.

men jeg ved af erfaring at det ikke er pga. din kost alene du bliver sløv når man kommer til at side og vente på at man skal i aktion for 2,3,4,5 gang. det er ligeså meget fordi man bare sætter sig og laver ingen ting.. går hellere en lille tur og få noget frisk luft. det hjælper betydeligt meget.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du med sikkerhed har en halv times opvarmning er det RIGELIGT til at få kroppens processer i omdrejning. Så om du tager en lur eller går en tur kan være fuldstændig ligemeget.

OM det betyder noget for dig mentalt er så noget helt andet.

Nu vil jeg gætte på, at træthed i Kickboxing ikke skyldes tømte glykogen depoter, så derefter er det ikke HELT så vigtigt hvad du spiser op til, sammenlignet med, hvis du skulle løbe et marathon. Dog skal der selvfølgelig være sukker til rårdighed, men ser det ikke som noget problem.

Link to comment
Share on other sites

tak for svarende begge 2.. men ja vil nogle spise en masse pasta dagen før.. gør jeg somregl dagen før..

Og ja bananer lyder som en god og nem ting.

Tror ligesom i siger at trætheden ligger i det mentale, så må bare sørge for at fokusere når det gælder og slappe af så jeg er klar.. det med en tur lyder som en god ide.

tak

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share