Vabler på hælen pga. støvler


JoKKe-svin
 Share

Recommended Posts

Hello

Jeg har lige købt et par nye støvler, super kvalitet --> HAIX Airpower P3 sikkerhedsstøvler.

Da jeg kom hjem ville jeg lige gå en tur med dem på, men efter noget tid fik jeg vabler på hælene (altså ikke under foden, men på den knogle der stikker ud bagerst på foden hvor akilles-senen fæster på... tror jeg).

Grunden til det er, at når jeg tager et trin, så gnider det bagerste af min hæl op og ned mod støvlens inderside. Er det fordi støvlen er for lille eller for stor? -Og er der en måde at komme en sådan friktion til livs på?

Er det blot et spørgsmål om at støvlen skal gås til? Den er jo gjort af ret kraftigt lædder...

Mvh.

JoKKe

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet noget lignende, og der hjalp det med en støvle ét nr. større + en ekstra sål lagt i.

Du kan evt. starte med at smide en sål i (hvis der ellers er plads).

Thanks, jeg vil prøve med endnu en sål. Hvis det ikke virker, så håber jeg de vil lade mig bytte støvlen til et nr. større... de har alligevel kostet 1.700 coronas :s

Ellers er I andre velkomne til at komme med andre råd...

Mvh.

JoKKe

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også bikset med tilsvarende støvler, det har hjulpet at sætte et plaster på det sted på hælen som forebyggelse. Når jeg så har gået støvlerne til, så slipper jeg for vabler!

Derudover har jeg købt indlæg til støvlerne, jeg tror dog ikke at det har haft særlig betydning for vabler på hælerne.

Ellers fede støvler, hvor har du købt dem henne?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også bikset med tilsvarende støvler, det har hjulpet at sætte et plaster på det sted på hælen som forebyggelse. Når jeg så har gået støvlerne til, så slipper jeg for vabler!

Derudover har jeg købt indlæg til støvlerne, jeg tror dog ikke at det har haft særlig betydning for vabler på hælerne.

Ellers fede støvler, hvor har du købt dem henne?

Okay, du har altså et par tilsvarende Aipower P3? Der er nogle der misforstår mig når jeg siger hælene (de tror jeg mener under hælen) så her er lige et billede jeg har lavet for at beskrive det bedre:

blister.jpg

Håber stadig vi snakker om det samme sted, hehe.

Hvis det virker med plaster, så vil jeg klart prøve det. Jeg må dog indrømme at jeg har min tvivl om hvorvidt støvlen kan gås til. Jeg kan ikke rigtig se, hvordan læderet kan "flytte" sig meget mere fra det sted det er nu. Det er ret hårdt jo. Hmm... hvor lang tid vil det tage at gå den til hvis man har den på dagligt mon?

Mvh.

JoKKe

Link to comment
Share on other sites

Okay, du har altså et par tilsvarende Aipower P3? Der er nogle der misforstår mig når jeg siger hælene (de tror jeg mener under hælen) så her er lige et billede jeg har lavet for at beskrive det bedre:

blister.jpg

Håber stadig vi snakker om det samme sted, hehe.

Hvis det virker med plaster, så vil jeg klart prøve det. Jeg må dog indrømme at jeg har min tvivl om hvorvidt støvlen kan gås til. Jeg kan ikke rigtig se, hvordan læderet kan "flytte" sig meget mere fra det sted det er nu. Det er ret hårdt jo. Hmm... hvor lang tid vil det tage at gå den til hvis man har den på dagligt mon?

Mvh.

JoKKe

Ok, jeg har ikke endnu fået mine Airpower, men i løbet af ikke så lang tid bør de trille ind ad døren :smile: Men jeg har noget der ligner, det er Jolly støvler. Som vedhæftet.

post-2142-1133826053_thumb.jpg

De har også ret kraftig læderyderkappe.

Jeg havde problemer præcist det samme sted som det lyder til at du har det! I starten fik jeg også bare vabler, hvorfor jeg brugte compeed plaster som behandling. Det blev jeg træt af, så nu bruger jeg almindeligt hæfteplaster som forebyggende behandling. Det har virket super godt.

Nu har jeg gået støvlerne så tilpas meget til at jeg kan bruge dem uden plaster. Det har taget intensiv brug i ca. 1 måned, hvor jeg har gået meget i forbindelse med mit fritidsjob.

Et andet tips, som kan bruges sammen med plaster metoden eller for sig selv, det er at bruge to lag strømper. Inderst bruger man fx løbesokker i kunststof, og som lag 2 bruger man fx skistrømper. Det bevirker så at kunstsof strømpen gnider op ad den yderste strømpe, hvorfor man bør undgå vabler. Jeg har også brugt denne metode, men det har været sammen med plaster, for optimalt resultat. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share