Nybegynder træningsprogram


SSdk
 Share

Recommended Posts

Hej MO!

Jeg har lige fået mig en 200cm Hammer vægstang med i alt 127kg skiver, hvilket burde være nok for mig til at starte med! :nissegrin:

Jeg er 20 år, 180cm og vejer 76kg.

Vil gerne have smidt noget muskelmasse på hele kroppen.

Jeg har kun min vægtstang og 2 dumbells, så ingen mulighed for bænkpress.

Jeg har nu læst, læst og læst i flere måneder forinden købet og vil til at lave mig et begynder program. Jeg har selvfølgelig brugt TJ artikel om nybegynder program fra getbig.dk som min inspirationskilde:

2x10 Back Squat / 2x10 Front Squat

2x10 Deadlift

2x10 Military Presses

2x10 Bent Over Barbell Rows

2x10 Barbell Curl

2x10 Dumbbell Triceps Extension

- Nogle maveøvelser med vægtbelastning

Jeg har tænkt mig at træne 3 gange om ugen, og så skifte mellem back squat, front squat og dødløft, ellers udføres alle øvelser hver gang.

Hvad siger I til dette?

- Jeg har vel mulighed for at bruge squat korrekt, selvom jeg intet stativ har?

Vægten på stangen vil jeg holde moderat i starten, så jeg har ingen problemer med at løfte stangen fra gulvet og op over nakken til feks back squat, er dette ok?

Ellers nogle gode indvendinger fra Jer? Skal jeg bare køre på med dette program?

Håber at få noget godt response fra Jer :nissegrin:

Edited by SSdk
Link to comment
Share on other sites

som mbc skriver er det nok med alm. squat eller også variere mellem dem. det kan godt blive lidt risikabelt at udføre squat uden et stativ især når du når op i den tunge ende hvor du ligger på 70-80 af dit RM. ellers syns jeg dit program ok ud men hvad med bænkpres?

Link to comment
Share on other sites

Heh, sjovt som ingen rigtig nærlæser folks indlæg :wink:

Ang. squat, så skrev jeg at jeg vil varriere mellem front squat, back squat og dødløft. Altså mandag front squat, onsdag back squat og fredag dødløft.

Ang bænkpress, så har jeg ingen bænk som jeg også skrev :nissegrin:

Flere forslag / kommentare er yderst velkomne, da jeg som skrevet er 100% ny i faget.

God aften :santa2:

Edited by SSdk
Link to comment
Share on other sites

De fleste kan nu godt overleve 4 sæt benbøjninger og 2 sæt dødløft i samme pas...

Selvfølgelig, men jeg synes det var for hårdt for baglårene.

Men jeg vil se tiden an og enten tage alle tre øvelser med, eller variere.

Siden du ingen yderliger kritik giver synes du altså at mit begynderprogram ser ok ud? :innocent::nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share