Pulsur (polar)


Powernap
 Share

Recommended Posts

Hej.

Er her nogle der har erfaringer med polar's pulsure.

Jeg har selv et pulsur fra Cardio Sport, et lidt ældre et som kun kan vise min puls. men tænkte på at invistere i et nyt som også kan tælle kcal.

Jeg har kigget på polar's modeller.

F4

F6

F11

Primært deres fitness modeller, pga designet også at de er kodet.

Den model jeg kigger mest efter er godt nok F11

Men vil meget gerne høre om der er nogle der har erfaringer med pulsuret, eller hvordan det er at kunne se hvor meget man har forbrændt, selv om det er et ca. tal.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke erfaring med de konkrete ure, men har da et par kommentarer alligevel.

Hvilke situationer skal uret bruges i og hvad er dit ambitionsniveau? At det er kodet er kun vigtigt, hvis du regner med at skulle bruge det tæt på andre med pulsur (til spinning f.eks.).

Derudover mener jeg ikke det kan betale sig at købe et nyt pulsur blot fordi du vil kunne se hvor mange kalorier du har forbrændt. Det kan uret alligevel ikke regne ud, fordi det ikke ved hvor stor effekt du arbejder med. Hvis det er et af de dyre ure, hvor man vist både kan indtaste alder, vægt, køn, maxpuls, hvilepuls OG iltoptagelsesevne, så har det muligvis en chance, men det er stadig ikke særlig præcist.

Link to comment
Share on other sites

Jamen det skal bruges primært til når jeg er i motioncenter.

Det vil sige

Spinning, kredsløbstræning på løbebånd/cykel, andre motions timer såsom bodyPump (hardwork studio)

Derfor mener jeg det er en god ide med en kodet sender :) så jeg ikke får andres resultater.

Der kan instilles på uret ens maxpuls, hvilepuls og hvilke pulszoner man er i. Mener der kan lægges 5 pulszoner ind i uret.

Ellers kunne jeg godt finde på at have det på en arbejdsdag for at se hvordan og hvor ledes kroppen arbejder under normale forhold :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

At "tælle kcal" med dit pulsur er rent ud sagt spild af tid.

Der er så mange faktorer der spiller ind, at de angivne kcal-mængder i bedste fald er ekstremt forkerte :laugh:

Brug istedet dine penge på et pulsur der kan vise pulsen bedre, mere præcist og med kortere interval (hit: kig på S-serien - og drop F-serien) :smile:

Link to comment
Share on other sites

At "tælle kcal" med dit pulsur er rent ud sagt spild af tid.

Der er så mange faktorer der spiller ind, at de angivne kcal-mængder i bedste fald er ekstremt forkerte :laugh:

Brug istedet dine penge på et pulsur der kan vise pulsen bedre, mere præcist og med kortere interval (hit: kig på S-serien - og drop F-serien) :smile:

Er der markant forskel på præcisionen af pulsure?

Forklar meget gerne hvorfor det er tilfældet? Jeg havde en ide om at det var en rimelig gennemprøvet teknik der bruges til at måle pulsen og at forskellen på det punkt mht forskellige ure er opdateringsfrekvensen, om de kan gemme data osv osv.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mente med præcision var ikke selve målingen af pulsslagene - men netop det faktum at de billigere modeller har lavere kapacitet og kan ikke måle pulsslagene med tilpas korte intervaller - så det "billede" man får af pulsen bliver mere "forkert" og "upræcist", fordi målingerne f.eks. kun foretages og gemmes med 15-30 sekunders intervaller.

Når det så er sagt, så synes jeg det er vigtigere at man fokuserer på at alle de der "OwnCal", "FitnessTests" og hvad har vi af "features" der fortæller een om eens cardio-form og energi-forbrug ikke kan bruges til noget som helst.

Min pointe var at hvis jeg havde en sum penge til et pulsur, ville jeg fokusere på at bruge pengene på de features jeg havde brug for, og ikke de features der ikke reelt kan bruges til noget.

De ure der er "lavet til" folk der skal tabe sig, der fokuserer på kcal-forbrug m.v. er IMHO ikke meget værd, i bedste fald kan de motivere lidt, men tallene der vises er stadig forkerte og giver et forkert tal for hvor meget man har forbrændt.

I værste fald kan det betyde at man stadig tager på, fordi man fejlagtigt troede man havde forbrændt 800 kcal på en spinningtime, mens man i virkeligheden kun brugte 400 - og man justerer derfor sit fødeindtag derefter...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Fik lige browset F11 modellen igennem:

Sakset fra PolarUSA:

The F11 is an exerciser's dream come true. It's the world's only heart rate monitor that creates a workout program to tell you how much, how hard and how long to exercise to reach your goals. The new, revolutionary Keeps U Fit - Workout Program guides you to your personal goals. OwnIndex® will determine your fitness level, track your improvements, and provide motivation. The OwnCal® feature counts the calories and fat that you burn and the OwnZone® feature will automatically determine each day's target zone.

The F11 is the closest thing to having your own personal trainer

What a load of cr*p.... stay away from this...

Link to comment
Share on other sites

Hvad vil du så hellere anbefale??

Jeg har omkring de 1200,- til invistering af et ur??

Hmm godt spørgsmål.. jeg har ikke rigtigt styr på priserne på ure... men tror da man kan få nogle rigtigt fede pulsure for den sum... er der ikke nogen af jer andre der ved det??

Link to comment
Share on other sites

Hvad vil du så hellere anbefale??

Jeg har omkring de 1200,- til invistering af et ur??

selvfølgelig er det ikke præcis hvad et pulsur kommer til iht. kcal forbrug. men mener dog at hvis man bruger tallet til at se som en indikator for om man har "presset" sig selv mere en sidste gang eller ej. kan det bruges til noget... :blink: var det egentlig en dansk sætning...

well har selv et F11 og synes det er et ganske fint ur... har hvad jeg skal bruge og så er det også et ok design... et plus er at det bliver opfanget af teckno gyms maskiner... ved ikke om andre mærker også gør det...? kunne godt tænke mig at det havde en hukommelse for laveste puls, men det er bare mig der gerne vil måle min hvile puls...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også nu købt F11.

Og det virker som et ganske fint ur, nemt at finde ud af og rigeligt med funktioner. Kan godt lide det kan vise % af maxpuls for at se om man presser sig selv.

Men er helt enig, ville også gerne have det registrede min min. puls, men den tager jeg bare en morgen. Ellers kan jeg bare sige at bryst bæltet er yderst behageligt at have på

God Jul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share