WSB for første gang


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Well, har fået planer om at prøve noget WSB, da jeg finder måden de træner på meget intersant. Her er det jeg har skruet sammen:

ME SQ/DL: Low Box squat (lige under godkendt), Good Mornings, Front Squat, Rack pulls

ME Bench: Inc. BB Bench, CG Bench, Dec. BB Bench, Paused Bench

I squat har jeg problemer med bunden og holde ryggen ret, så derfor low box og front sq. I deadlift ved jeg sq ikke, men har hørt noget om at de to skulle være gode, men jeg går ikke så højt op i DL for tiden, kun squat. I bænken er det også bunden.

Planen er at køre en ME øvelese i 2 uger og så til den næste. Ved ikke med deload og det hele, men det skal kroppen nok fortælle mig.

Hjælpe øveleser er: Weighted hypers og situps, good mornings, seated military press, low. inc. db bench, weighted dips, tricep pressdown, DB overhead ext., laterial rise, chins, BB/Yates Rows. Kan ikke huske om der er flere. Programmet er meget inspireret af TJ's WSB artikkel.

DE SQ: 6-8x3 @ 60-65%

DE DL: 5-10 singles @ 65-70%

DE Bench: 8-10x3 @ 65-70%

Nogle kloge WSB hovder herinde?

Skal lige siges at interressen i muskelmasse står stadig ved :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest; hvad er din træningserfaring og hvad er dine maxløft i alle løft?

Har du tilpas tekniktræning i samtlige løft?

Synes der er behov for væsentligt mere info, inden der kan bedømmes hvorvidt WSB er "i orden" til dig, da det har en hel del mængde krav for løfteren.... :smile:

PS. Undskyld diverse stavefejlo pga indtag af øl i denne sene nattetime... :newyear::blush::rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest; hvad er din træningserfaring og hvad er dine maxløft i alle løft?

Har du tilpas tekniktræning i samtlige løft?

Synes der er behov for væsentligt mere info, inden der kan bedømmes hvorvidt WSB er "i orden" til dig, da det har en hel del mængde krav for løfteren.... :smile:

PS. Undskyld diverse stavefejlo pga indtag af øl i denne sene nattetime... :newyear::blush::rudolph:

Har trænet i ca. 9 månder, begyndte 15. Mars :smile: Har kørt fullbody hele tiden, med ok stor volume her på det sidste, da jeg synes at kroppen svarer godt på volume.

180 i Squat, bælte

210 i Deadlift, bælte, men det er faldet ned til 190 pga. ikke trænet DL i 4-5 månder

100+ Bænkpres, intet udstyr eller noget.

Om jeg har tilpas tekninktræning i ME løftene? Nej, det kan jeg arbjede på.

Hvad mere skal du vide?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share