Godt nok Trænings program?


R0mme1
 Share

Recommended Posts

Hva' siger i til dette trænings program? Jeg bruger nemlig dette program hver gang jeg træner, og det er 3-5 gange om ugen.

Jeg har trænet i lidt over 2 måneder nu, og er helt besluttet på at forsætte, ville dette nuværende program så være nok?

Skal også lige siges at jeg er 17 år :rudolph:

Arme:

4*10(på hver arm) Cable Preacher Curl

4*10 Cable Pushdown

4*10 Lever Triceps Dip

3*8 Bænkpres(hver anden træning)

Ryg:

4*8Cable Rear Pulldown(Hver anden træning)

Bryst:

4*10 Lever Pec Deck Fly

4*10Cable Chest Press

Mave:

2*10(på hver side) Lever Twist

3*10Lever Seated Crunch

Og så lige 1 times Spinning hver uge.

Edited by R0mme1
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har fundet det perfekte :P

Bare lad være med at se på vægten :dry:

4 * 8 Bænkpres 35 kg. Bryst

4 * 8 Tæt Grip Bænkpres 25 kg. Triceps

5 * 5 Chin Up Side ryg

4 * 8 Behind neck press barbell 20 kg. Skulder

4 * 8 Squat Barbell 20 kg. Lår

4 * 8 Barbell Curl 17½ kg. Biceps

4 * 8 Opret Ro Barbell 17½ kg. Skulder

4 * 8 Rear Delt ro Barbell 10 kg. Skulder

4 * 8 Ned af Ro/Front Pulldown Kabel 30 kg. Nedre ryg

4 * 8 Ryg ro/Shrug Barbell 15 kg. Hals

4 * 10 45º Hyperextension Barbell 10 kg.

Mon ikke det er godt nok?

Gør det noget da jeg bruger smitch til de fleste af øvelserne?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Smith stativ = lort, så den skal du så vidt muligt undgå, og benytter frie vægte istedet.

Årsagen til den er dårlig vil jeg ikke ind på, men du finde det ved at søge i gamle indlæg.

Synes du har alt for mange sæt, f.eks vil du køre både cable pulldowns og chinups, vælg en af de to istedet for begge. Ellers bliver det for voldsomt, specielt når du vil køre dette fullbody pas 3 x om ugen. Behind the neck presses synes jeg er en farlig øvelse. Jeg ville istedet bytte den ud med noget militærpres. Du mangler også mave + læg i dit program.

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Tror også det er en god idé med bare en ryg øvelse, så skrotter jeg den Pulldown.

Har prøvet military press, men kunne ikke lige huske hvad jeg syntes om den :blink: så den skal jeg lige prøve igen imorgen så :laugh:

Jeg bruger dette på min mavse:

2*10(på hver side) Lever Twist

3*10Lever Seated Crunch

Jeg er dog ikke sikker på at jeg vil forsætte med den Squat, jeg har satme nogle store lår i forvejen, og store lår ser grimme ud :tongue4:

Og angående den Smith så tror jeg at jeg bare forsætte med den forløbig, da de stænger der er på det center jeg går på, har 45º vinkler i :dry:

Link to comment
Share on other sites

For mange øvelser.

For få frivægte.

Det tyder på at du ikke træner med progression....

Jeg er dog ikke sikker på at jeg vil forsætte med den Squat, jeg har satme nogle store lår i forvejen, og store lår ser grimme ud
Hvad måler dine lår? Sikkert ikke det vilde med hvis dine squats er med 20 kg i workset... :wink:
Og angående den Smith så tror jeg at jeg bare forsætte med den forløbig, da de stænger der er på det center jeg går på, har 45º vinkler i

A hva? Mener du en ez curl-stang?

The Real Rommel

Link to comment
Share on other sites

Mine lår måler hver 55 cm i omkreds, og det er ved skridt højde. Jeg har aldrig vægt trænet med dem, men kun spillet fodbold hele mit liv med dem, og cyklet i skole hele mit liv. Og jeg var lige startet med Squat, og så skal man jo ikke starte for højt ;)

Jeg træner ikke med progression endnu, jeg sætter bare lidt ekstra kilo på engang imellen hvis jeg kan mærke at det ikke er for hårdt.

Det er en ez curl stang.

Link to comment
Share on other sites

Mine lår er 65cm i uspændt (og uden pump) tilstand og jeg er en lille pind i forhold til så mange andre.

Konklusion: Jeg synes ikke du skal droppe squat.

Hvis manden ikke vil have større lår, så skal han da ikke tvinges blot fordi hans stænger måske er mindre end gennemsnittet herinde.

På den anden side er jeg da enig i at jeg ikke synes han bør droppe bentræningen helt blot fordi lårene ikke skal være større, men det skader ham ikke ligefrem at droppe eller minimere bentræningen.

Link to comment
Share on other sites

@ThePainTrain

Måske er du lille, men jeg er 169 høj..., og lårende rager 2½ cm længere ud en min mavse, hvis jeg står strakt. Og det ser ikke flot ud :P

Og jeg kom også lige i tanke om hvorfor jeg kun tog 20 kg i squat det var fordi jeg forstuede min ankel 2 måneder siden, og det er langt fra gået over, jeg vil stadig kunne mærke det i endnu 10 måneder siger lægen :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Nårh ja, men hvis han er indstillet på at have et middelmådigt program til trods for hvad folk anbefaler... så er det jo trods alt ham der betaler for at gå i et center og dermed ham der har det sidste ord i den sag.

Det var bare et forslag... squat kan jo trods alt også have en positiv effekt på andre muskelgrupper end benene! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

2 x 10x 25kg Lever twist Venstre

2 x 10x 25kg Lever twist Højre

3x10x 45º Hyperextension(ingen vægt)

5 x 5 x 40kg Frontpull down - Cable

5 x 5 x 22kg Opret Ro - Barbell - fri

5 x 5 x 22kg Barbell Curl - fri

5 x 5 x 45kg Bænkpres - smith

5 x 5 x 32½kg Incline Bænkpres - smith

5 x 5 x 22½kg Behind neck press barbell - smith

3x 35kg Pushdown - Cable

3x 40kg Pushdown - Cable

2x 45kg Pushdown - Cable

Det her må da være tæt på?

Ville det være bedre med Chin/pull Up end Front pulll down?

Link to comment
Share on other sites

Når man har meget lidt begreb om hvad der er godt og skidt, bør man slet ikke programplanlægge selv. Du vil jo grundlæggende ikke høre på råd fra folk, der ved tæt på uendeligt meget mere om træning end dig selv så hvorfor spørger du? :blink:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jep jeg har det sidste ord :4thumbup:

Jeg mangler dog den der Triceps træning, vil en Cable Pushdown være nok mon?

hvis du alligevel er ligeglad med hvad iøvrigt langt mere erfarne og vidende folk har af kommentarer til din træning, hvad er det så egentlig du vil opnå ved at poste her på MOL?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share