flotte ben


søs'er
 Share

Recommended Posts

ved ikke helt om dette emne hører hjemme under denne katogori men jeg prøver alligevel :wink:

flotte pige ben, jeg har selv en kort kraftig lægmuskel, hvilket jeg finder ikke så feminint.. jeg ville hører, hvordan skal jeg træne for at få en flot lang lægmuskel, I ved rigtig flotte pige ben :bigsmile::wink:

på forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan desværre ikke ændre på hvordan en muskel ser ud.. det er genetisk bestemt..

Men et vægt tab = tab af fedt vil måske få den til at fremstå mindre..

og det kan man jo så alligevel, for du kan få den til at vokse ved at træne eller du kan få den til at blive mindre ved ikke at træne / tabe dig og det vil i høj grad ændre hvordan den ser ud. Men en muskel har de vedhæftninger den nu har og det kan man ikke ændre på. Du kan altså ikke træne en muskel kortere eller længere, men den kan være mere eller mindre smidig.

Det lange slanke look som så mange tv-shop dimser lover er i høj grad et spørgsmål om gode gener, de rigtige proportioner, og derefter gælder det efter min vurdering om at have lidt mere muskelmasse end en pige der bare er tynd og naturligvis lav fedtprocent.

Det ville hjælpe en del hvis man kunne se "problemet" :smile:

Træner du noget i øjeblikket?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

nu har jeg ikke li et kamera i nærheden så jeg kan tage et billed, men altså det jeg ikke helt forstår ved hva I siger er, at jeg som yngre har haft flotte slanke ben med en "lang" pæn lægmuskel.. men de seneste 2 år er den blevet kraftigere og mere intens, hvad jeg syns ser kort ud..

forstår I? :unhappy: r ikke så god til at forklare :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

nu har jeg ikke li et kamera i nærheden så jeg kan tage et billed, men altså det jeg ikke helt forstår ved hva I siger er, at jeg som yngre har haft flotte slanke ben med en "lang" pæn lægmuskel.. men de seneste 2 år er den blevet kraftigere og mere intens, hvad jeg syns ser kort ud..

forstår I? :unhappy: r ikke så god til at forklare :bigsmile:

Hvor gammel er du? Har du været i voksealderen i løbet af de seneste 2 år?

hvad jeg syns ser kort ud..
Omkskrevet til "dansk" om jeg må være så fræk; du kan ikke lide at musklen buler ud. vægttræning = gør din lægmuskel tykkere men hverken mere "aflang" eller kortere. Mellem din fod og knæ sidder lægmusklen og dens sener. Senerne der sidder i hver ende af din muskel kan ikke vokse. Senernes længde afgør altså om hvor din muskel på skinnebenet "starter" og slutter.

Er du pt. ikke igang med at vægt-træne så har din lægmuskel den størrelse den skal ha' for at du kan fungere i dagligdagen - det er derfor den har den størrelse den har - kroppen tilpasser sig behovet. Der kan så være tale om fedt beliggende i og omkring musklen - det kan du til en hvis grad gøre noget ved. Der må du ty til konditionstræning for generelt at nedsætte din fedtprocent, så du taber dig inkl. ved dine lægge.

Har du generelt taget kilo på kroppen og er blevet tungere vil det også gradvist stille større krav til dine lægmuskler end tidligere og muskulaturen vil tilpasse sig og bule ud og blive stærkere.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej Søs´er

Strækker du ud efter træning? måske det kunne afhjælpe "problemet" :xmas:

mvh Hall

Det er ligegyldigt om hun strækker ud eller ej da det ikke har indflydelse på udseendet af musklen. En muskel hæfter hvor den nu engang hæfter, som max power siger. :smile:

Bedste bud på løsning af problemet er at smide noget kropsvægt, det vil få læggen til at fremstå mindre, længere og mere slank. Og så selvfølgelig undgå læg træning i ens styrketrænings program :smile:

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Hej simoh

ja da - hæfter hvor de nu en gang gør :bigsmile: jeg mente bare, at udstrækning kan modvirke stramme spændte muskler, som så kan forårsage overbelastede ledbånd og sener. Ved dog ikke om det er problemet, altså om musklen er spændt, kun at den er stor :wink: Kan huske vores fodboldlandshold med go`e gamle Elkjær m.fl. ingen af dem formåede at sætte sig i skrædderstilling pga manglende udstrækning, som ikke var moderne på daværende tidspunkt.

mvh Hall

Link to comment
Share on other sites

Hej simoh

ja da - hæfter hvor de nu en gang gør :bigsmile: jeg mente bare, at udstrækning kan modvirke stramme spændte muskler, som så kan forårsage overbelastede ledbånd og sener. Ved dog ikke om det er problemet, altså om musklen er spændt, kun at den er stor :wink: Kan huske vores fodboldlandshold med go`e gamle Elkjær m.fl. ingen af dem formåede at sætte sig i skrædderstilling pga manglende udstrækning, som ikke var moderne på daværende tidspunkt.

mvh Hall

Hvorfor skulle man også det hvis man er fodboldspiller? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hej simoh

ja da - hæfter hvor de nu en gang gør :bigsmile: jeg mente bare, at udstrækning kan modvirke stramme spændte muskler, som så kan forårsage overbelastede ledbånd og sener. Ved dog ikke om det er problemet, altså om musklen er spændt, kun at den er stor :wink: Kan huske vores fodboldlandshold med go`e gamle Elkjær m.fl. ingen af dem formåede at sætte sig i skrædderstilling pga manglende udstrækning, som ikke var moderne på daværende tidspunkt.

mvh Hall

Du må meget gerne komme med links til dine hjemmebryggede teorier... du er på dybt vand :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej simoh

ja da - hæfter hvor de nu en gang gør :bigsmile: jeg mente bare, at udstrækning kan modvirke stramme spændte muskler, som så kan forårsage overbelastede ledbånd og sener. Ved dog ikke om det er problemet, altså om musklen er spændt, kun at den er stor :wink: Kan huske vores fodboldlandshold med go`e gamle Elkjær m.fl. ingen af dem formåede at sætte sig i skrædderstilling pga manglende udstrækning, som ikke var moderne på daværende tidspunkt.

mvh Hall

Manglende smidighed er IKKE et problem der opstår fordi musklerne konstant er spændt. Det ville være meget upraktisk for kroppen generelt, hvis den opførte sig sådan.

Manglende smidighed kommer af at musklerne kun bruges indenfor en beskeden range of motion, hvilket gør at musklerne i sig selv ikke er så glade for at blive strukket og derudover sætter strækrefleksen igang, hvis din krop og nervesystem tror du er ude i en position der kan skade musklen. Disse ting kan trænes og du kan lære kroppen at føle sig sikker selvom en given muskel strækkes meget, f.eks. ved forskellige former for udstrækning.

Men den snak er lidt off topic ift spøgerens problem.

Link to comment
Share on other sites

Hej simoh

ja da - hæfter hvor de nu en gang gør :bigsmile: jeg mente bare, at udstrækning kan modvirke stramme spændte muskler, som så kan forårsage overbelastede ledbånd og sener. Ved dog ikke om det er problemet, altså om musklen er spændt, kun at den er stor :wink: Kan huske vores fodboldlandshold med go`e gamle Elkjær m.fl. ingen af dem formåede at sætte sig i skrædderstilling pga manglende udstrækning, som ikke var moderne på daværende tidspunkt.

mvh Hall

Der findes INGEN videnskabelig, valid og sikker dokumentation for at udstrækning har nogen gavnlig effekt overhovedet på "stramme, spændte muskler". Endsige at udstrækning modvirker muskelømhed. Man formoder at det er sådan, men ingen videnskabelige studier og forsøg har kunnet påvise det overhovedet.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

øhm jeg træner, dels step og bodywork, er sån en der godt kan li hold :smile:

nu skal jeg slet ikke gøre mig klog, men burde man ikke kunne træne så man fik pænerne ben? fordi vægttab er nok ikke li løsningen for mig da jeg ikke er en overvægtig pige, jeg er 170 høj og vejer 56-58 kg, haha det svinger en del :wink:

mange hilsner søs

I må altså li bære over med mig hvis jeg spørg dumt eller lign. jeg er jo ny i alt det her :bigsmile::blink:

Link to comment
Share on other sites

De fleste har sikkert en ret god idé om hvordan "pæne ben" skal se ud, men hvad er pæne ben?

Ud over proportionerne afgjort af knoglelængder, så handler det vel om mængden af muskelmasse, fedtmængden - især dennes placering og vel også huden, der ift træning ikke kan gøre så meget ved andet end man kan prøve at undgå blå mærker. :tongue:

Nu har vi jo ikke set dine ben (endnu :wink: ), men udfordringen kan stadig koges ned til muskelmasse og fedtmasse. Hvor stor muskelmasse man synes er pænt er meget individuelt, så i første omgang er det nok fedtmængden der skal ned. Men jeg vil lige gentage at det er lidt rådgivning i blinde det her :smile:

Link to comment
Share on other sites

nu skal jeg slet ikke gøre mig klog, men burde man ikke kunne træne så man fik pænerne ben?
Læs hvad Maxp skriver :smile: Træner du din ben og dermed din lægmuskel vil musklen træde endnu mere i karakter og bule ud. Spørgsmålet er så om hvad du vil. Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share