2-Split - for masse


huz
 Share

Recommended Posts

Hep!

Lige lidt baggrund først:

Jeg har netop afsluttet 3½ måneders diæt med 3x cardio og 2x fullbody om ugen. Det har resulteret i et samlet vægttab på 11-12kg og en halvering af fedtprocenten (fra sidst i 20'erne til 14,6%).

Jeg synes ikke jeg kan tillade mig at tabe mere vægt, fordi min masse ikke er ret frygtindgydende, så derfor vil jeg nu prøve kræfter med min første bulk-periode nogensinde.

Jeg er nu begyndt at skrue langsomt op for mit kcal indtag og til Januar skulle jeg gerne være deroppe, hvor jeg ligger 500 over mit ligevægtsindtag. Jeg er dog allerede begyndt at lægge min træning om, for at få helt styr på det i god tid.

Efter en del overvejelse vil jeg gerne køre et 2-split, hvor jeg træner mandag, tirsdag, torsdag og fredag. HST inspireret.

...Så nu spørger jeg jer til råds, er dette helt ude i hampen eller nogenlunde ok?

Mandag og torsdag:

Dødløft - 5x5

Seated leg curl - 5x5

Calf raise - 5x5

Bent-over row - 5x5 (DB eller BB, alt efter humør)

Chin-ups - 5-5 (Cable front pulldown indtil jeg får styrke til at køre nok sæt i Chin-ups)

BB preacher curl - 5x5

Leg-Hip raise - 5x5

Seated crunch - 5x5

Tirsdag og fredag:

Squat 5x5

Incline bench press 5x5

Incline DB flyes 5x5

DB shoulder press 5x5

Standing DB lateral raise 5x5

Fransk pres 5x5

Dips 5x5

Jeg har brudt mit hovede en del med, hvordan hulen jeg skulle få både Squat og Dødløft til at passe ind i programmet, for ikke at overlappe muskelgrupper alt for meget, men er dette ikke en acceptabel løsning?

Jeg vil gerne køre 5x5 for at træne så tungt som muligt, det har jeg det bedst med, men jeg er da åben for forslag.

Mht. progression, så kan jeg forhåbenligt bruge .xls skemaet fra MOL HST programmet.

På forhånd tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share