Hvad er den bedste løsning i denne situation?


henke
 Share

Recommended Posts

Hejsa så ramte jeg muren i torsdags!!, jeg træner BB og træner efter træningscyklusser, Er i den tunge ende nu og i torsdags gik det lidt galt, kunne slet ikke løfte så meget som jeg plejer!, syntes det lidt underligt for der har ik været noget indtil videre og jeg følte mig ellers okey frisk til træning måtte gå hele 10 kg. ned i bænkpres, er dette ik usædvanligt hårdt at ramme overreace på den måde?..

Plejer at holde en uges pause efter mine cyklusser, men da jeg skal til at cutte lidt ved jeg ik om det vil være optimalt at dekonditionere???, vil det værre bedre med en uges deload eelr hva???

Er meget itvivl og det piner mig meget at jeg ik ved hvad den bedste løsning er nu!!

Pleace venlig sjæl hjælp mig!...

Håber på svar :smile:

Henke

Link to comment
Share on other sites

dvs det er kun lige een gang indtil videre du er blevet svagere.. og kun 10 kg!? :blink:

Mit gæt er at du ikke har trænet så længe?

Jeg har da med jævne mellemrum dårlige dage, hvor man ikke istand til at løfte hvad man kan på de gode dage.. Det er da vist uundgåeligt!! utroligt at du ikke er stødt ind på det tidligere.. Men da jeg træner efter dagsform normalt, plejer jeg bare at tage en føler ved næste pas om ikke styrken er på vej tilbage. og hvis ikke, begynder jeg så at undersøge hvad der kunne ligge bagved.. Men jeg har ikke så meget erfaring i dekonditionering/deload osv, så vil andre nok kunne svare bedre på end mig.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet en del år efterhånden, grunden til jeg faktisk aldrig har dårlige dage er at jeg kører cyklus med dekonditionering mellem hver. Min undren gik egentlig bare på at jeg måtte gå ti kg ned på det træningspas i bænk da jeg ik kunne gennemføre det ellers.. og i andre øvelser tog jeg så mindre, men det var egentlig mere fordi jeg besluttede mig for en let dag da det endet jo ik gik, men stadig var det lidt tungt..

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Jeg har på umulig vis forsøgt at få svar på hvordan ens træning skal være i forbindelse med at man cutter, men har aldrig rigtig fundet nogen relevante artikler eller gode svar!.

Det jeg helt konkret er i tvivl om i forbindelse med at man cutter er;

1. Dekonditionering/Deload ??

2.skal man køre en træningscyklus som man plejer eller ??

3. Hvordan skal cyklussen se ud ??

Håber på svar

Henke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share