Madpakke - Med mange kalorier!


kll
 Share

Recommended Posts

Hej derude!

Da jeg har svært ved at spise ret meget i min frokost pause, leder jeg efter noget andet jeg kan proppe i madpakken.

- Det skal være noget med masser kalorier, da jeg i forevejen er lidt i underskud, og skal tage på.

- Det skal være let at få ned, da jeg hurtigt bliver mæt + spiser meget langsomt :unhappy: , så den ½ time går stærkt.

Kan med jeres gode opskrifter, helst noget simpelt.

Link to comment
Share on other sites

Hej derude!

Da jeg har svært ved at spise ret meget i min frokost pause, leder jeg efter noget andet jeg kan proppe i madpakken.

- Det skal være noget med masser kalorier, da jeg i forevejen er lidt i underskud, og skal tage på.

- Det skal være let at få ned, da jeg hurtigt bliver mæt + spiser meget langsomt :unhappy: , så den ½ time går stærkt.

Kan med jeres gode opskrifter, helst noget simpelt.

Du må simpelthen spise noget hurtigere og noget mere... -lad kun brækhedsfornemmelsen stoppe dig :4mewantfood:

Ellers er noget godt rugbrød, med 2-3-4 skiver pålæg da at foretrække... Nu kender jeg ikke til din økonomi, men hvis den tillader det ville det være ideelt.

Ellers er et par håndfulde nødder, som der bliver anbefalet, også et godt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blander selv 100 gr mandler, 100 gr hasselnødder, 100 gr valnødder og 200 gr mørk chokolade (Valrhona men jeg har også forbindelser :bigsmile: ) i en skål, sætter den over et vandvad, rører forsigtig og fordeler i ti toppe.

Det giver 300 Kcal fordelt 6 gr protein, 20 gr kulhydrat og 22 gr fedt. Udemærket, hvis ens proteinbudget er opfyldt :wink:

Edited by Melisen
Link to comment
Share on other sites

Tjah hvis du kan en halv liter mælk oven i dit nuværende måltid, så vil det da give henholdsvis:

skummetmælk: 17,5 g Prot, 24 g carbs, 0,5 g fedt = 170,5 kcal

letmælk: som skummet bare med 8 g fedt istedet og 240 kcal.

sødmælk: som skummet bare med 18 g fedt =328kcal

Det er måske nemmere for dig at drikke dig til nogle kalorier, især når du siger at du spiser langsomt.

Link to comment
Share on other sites

Citronmåne + cacau = Leeee' squat

*hosthost*

So he was overeating tons of food but he was still under-nourishing.

This happens all the time with athletes. Over eating bad foods, under eating good foods, ending up with nutrient deficiencies.

Now I'm not suggesting that if these athletes pop a few multi-vitamins they'd be fine. The best vitamins and minerals come naturally in food.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Hej derude!

Da jeg har svært ved at spise ret meget i min frokost pause, leder jeg efter noget andet jeg kan proppe i madpakken.

- Det skal være noget med masser kalorier, da jeg i forevejen er lidt i underskud, og skal tage på.

- Det skal være let at få ned, da jeg hurtigt bliver mæt + spiser meget langsomt :unhappy: , så den ½ time går stærkt.

Kan med jeres gode opskrifter, helst noget simpelt.

Nødder? .. Hmm, eller det er måske ik let at få ned z:

Du kan sku da købe en pizza eller et eller andet, noget slik? kage.. chokolade.. etc.

Hvad med.. Ja jeg ved ik :b

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share