Solarie før skiferien


camillabruun
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg skal på skiferie om tre uger og så var det jeg tænkte på om det var en god idé at tage lidt sol inden, så chancen for at blive forbrændt er mindre?

Jeg tager normalt aldrig sol, da jeg gerne vil passe på min hud. Men jeg ved ikke om det trods alt er mere skånsomt at have forberedt huden lidt frem for at risikere at glemme solcremen en af dagene og så blive forbrændt?

Min hud er rimelig lys, men tåler faktisk solen sådan ret ok i forhold til hvor lys den er.

Jeg har aldrig været på skiferie før, men ved der må være nogle eksperter derude. Hvad siger I?

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Nå nå okay :tongue:

Synes du selv skal kunne bedømme og du vil have lidt sol eller ej :smile: Og desuden skader lidt sol vel heller ikke, når det endelig kommer til stykke. :newyear:

Tag lidt sol og du er på den sikre side :bigsmile: ?

Hmm, måske

Jeg skal til Østrig og aner faktisk ikke hvad chancerne for solskin er dernede, men det er vist temmelig højt oppe. What to do... Jeg er jo som sagt helt grøn inden for det her.

Måske tager jeg bare en lille smule sol så, eller er det så helt lige meget?

Link to comment
Share on other sites

et godt lag solcreme på næsen burde være fint!

et godt råd er at gå i bad om aftenen da du så har udviklet et tydt fedtlag som holder på varmen. hvis du har kæreste eller andet med(hankøn) er det også vigtigt ikke at barbere sig med shaver da man værste tlfælde kan få forfrysnnger.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen ide om hvor let du bliver forbrændt, men hvis nu du tager sol, måske 2 gange, så bliver du jo lidt brun. Så er det ellers bare om at bruge noget godt solcrem, så burde den være hjemme :4thumbup: víl jeg mene.

Ok, tak. Det vil jeg prøve

Hvor lang tid i forvejen skal jeg tage sol? Bare to gange i ugen før jeg skal afsted?

Link to comment
Share on other sites

Det er altid en god idé at tage solcreme på, når man står på ski. Hvis du drøner rundt hele dagen i 2-3 kilometers højde er der mindre atmosfære til at beskytte dig og al sneen omkring dig reflekterer lyset, så du får ekstra glæde af UV-strålerne. :nissecool:

I januar måned er risikoen for forbrænding ikke så stor som senere på sæsonen, men jeg vil til hver en tid råde dig til at have solcreme med.

Jeg var i Østrig i marts måned i år, hvor der tilfældigvis (og ganske usædvanligt) var et hul i ozonlaget over alperne. På en enkelt dag havde vores læge 65 patienter med svære solskoldninger i ansigtet (nogle sågar 1. og 2. gradsforbrændinger) og apoteket havde 500 kunder, der købte helende remedier. Så det er ikke at spøge med.

På en skyfri dag kan du sagtens få en god kulør, selvom du smører med faktor 20. :wink:

Link to comment
Share on other sites

hmm.. jeg har nu altid meget godt kunne lide at have et par grundere inden man tager på ferie.

Så er man lige lidt forberedt. Og SÅ usundt er det faktisk heller ikke at tage lidt sol. Siger ikke man skal overdrive, men huden får nogle vitaminer ved sol, og det er ikke så tosset engang imellem.

Så jeg ville da bare tage et par gange.. men husk solcreme, og også på dine ører! Solen er meaga stærk. især når der også er sne!

/JIMMY

Link to comment
Share on other sites

Ok, tak. Det vil jeg prøve

Hvor lang tid i forvejen skal jeg tage sol? Bare to gange i ugen før jeg skal afsted?

Alt efter hvor nye rørende er og hvilket solarie osv.. Så kan det være meget forskelligt, nogle solarier har en sindsyg effekt andre har ikke, men skulle da helt klart mene at 2 gange om ugen indtil du skal på skiferien, er mere end rigeligt :smile:

Tager selv sol mellem 1-2 gange i et 14 dages mellem rum og er rimelig brun, en lille bitte smule over en standard dansker, hvis kan kan sammenligne sådan.

1-2 gange inden du skal på skiferien og den er top top, tror jeg.

Hopper i seng nu, håber jeg kunne hjælpe.

Glædelig jul :newyear:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på det vil gøre den store forskel at tage lidt sol inden du skal afsted. Solen er ikke vanvittig skarp i januar måned sammenlignet med senere på sæsonen, men kombinationen af sne, sol og højder kan alligevel gøre det til en temmelig effektiv grill :blush: Du er jo udendørs hele året fordi du løber og pw'er, og det gør faktisk en forskel på hudens farve (tro det eller ej i det her regnvejrsland :dry: ).

Bare husk solcreme med høj faktor HVER DAG på skiferien - også selvom det er gråt og sner. Jeg er i forhold til 'dansk standard' relativt mørk i huden og tåler meget sol, og bruger minumum faktor 15 når jeg er på ski.

Prisen for at glemme solcremen (og solbrillerne :nissecool: ) kan være temmelig høj i alperne, så forberedelses-solarie eller ej skal du alligevel i gang med solcremen med den høje faktor :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share