Mit nye split program


lysdal
 Share

Recommended Posts

Hey jeg ahr siddet og fået lavet mig et nyt split program, som jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om :), og om det er noget der duer :4thumbup:

Jeg træner primært for mere styrke, og har trænet seriøst i ca 1½ år...

det er mest proghramemt med progression på jeg geren vil høre om er okay, og det skal lige indskydes at alle øvelserne bliver kørt 5*5 undtagen deadlift som har alternativt program + mave som køres 3*failure

(vedlagte filer træningsprogram + dødløft program)

På forhånd tak Lysdal

Udkast_til_tr_ningsprogram.xls

D_del_ft_program.xls

Edited by lysdal
Link to comment
Share on other sites

Hey jeg ahr siddet og fået lavet mig et nyt split program, som jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om :), og om det er noget der duer :4thumbup:

Jeg træner primært for mere styrke, og har trænet seriøst i ca 1½ år...

det er mest proghramemt med progression på jeg geren vil høre om er okay, og det skal lige indskydes at alle øvelserne bliver kørt 5*5 undtagen deadlift som har alternativt program + mave som køres 3*failure

(vedlagte filer træningsprogram + dødløft program)

På forhånd tak Lysdal

Udkast_til_tr_ningsprogram.xls

D_del_ft_program.xls

Det er skrevet mange gange før: Maven er en muskel som alle andre, og trænes bedst som de andre. det der med 3 gange max har jeg aldrig forstået. Hellere noget vægt på og så 3*10 eller mindre

Link to comment
Share on other sites

hmm.. du har en rimelig underlig rækkefølge på dine løft!! :blink:

Altså, du burde hellere fokusere på at lægge de store og krævende øvelser først på dagen og ikke spekulere helt så meget på kropsdele. F.eks på dag et hvor du kører to slags curls inden dødløft. Det er langt fra optimalt... og biceps inden ro-øvelser er heller ikke det smarteste! Jeg ville køre dag et som følgende:

dødløft

bent-over rows

db rows

shrugs

træk/pulldowns

biceps curls

hammercurls

rygpres (hvad hulen det så er? hehe)

og mave..

Men der kunne nu skæres en del øvelser af her, efter min mening.. husk, more is not necessary better!! :wink:

det samme med dag to. her ville jeg helt klart have squatten helt op foran at lægge. simpelthen fordi at det er den øvelse der kræver (og giver) mest..! Også "military press" er en faktisk krævende øvelse, som helt klart burde ligge helt fremme i øvelses udvalget.. Igen lader du lidt kropsdelen bestemme øvelsesrækkefølgen fremfor hvad der er hensigtmæssigt ud fra øvelsernes sværhedsgrad osv..

Mit forslag til dag 2:

squats

bænkpress

leg press

military pres (kunne godt bytte om på den og bænk, alt efter prioriteten af de to øvelser)

ben press (hvad er lige forskellen på disse to?? og hvorfor have begge to med? overvej om det ikke måske var smartere bare at arbejde lidt hårdere på den ene af dem. igen, more is not always better!!!)

triceps press

triceps pushdown

mave

Igen, du kan næsten barbere halvdelen af øvelserne væk og så køre lidt hårdere på dem. Vil du uden tvivl få bedre resultater ud af.. :smile:

Især når dit fokus er styrke! dit program lugter langt væk af BB (no offense :wink: )

en anden ting er nok også, at du altså vil få det pænt hårdt hvis du vil køre 5x5 i både ben og død to gange om ugen..! :cry:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

OKay vil jeg prøve så, altså det med at lægge dem i andne slags rækkefølge, synes bare jeg plejer at få at vide, at man skal ligge øvelserne efter hvad kropsdel de berøre, men man skal jo ikke være bange for at prøve alternativer :4thumbup:

har lige vedlagt programmet for hvordan det ser ud nu

Udkast_til_tr_ningsprogram_2.xls

Hvad for nogle øvelser er det du mener jeg kunne skære væk??? synes selv det er sådan lige tilpas, men har overvejet faktsik at smide en ekstra øvelse på hver af dagene nemli Chin up og Dips :superman:

Jeg køre ikke dødløft 5*5 men med 10 set med et rep i hver det har jeg også lagt program med til i mit første indlæg, hara den bare skrevet på programmet så jeg kan se hvornår den kommer :blush:

Men tak for de gode råd : :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

øh, det programforslag du har postet anden gang, er det ikke det samme som du postede første gang?? :bigsmile: Er det i hvert fald på min pc. hehe.. :wink:

mht chins og dips, så er det begge klart gode øvelser. ingen tvivl om det.. Men det er mere selve princippet i det..!

Hvis du træner efter styrke, er det altid bedst at lidt færre øvelser, men så til gengæld arbejde noget mere på de pågældende øvelser.. Mit forslag til dit program, hvis det var mig der skulle køre det:

dødløft

bent-over rows

shrugs

chins

hammercurls

mave

vend og military press/pushpress (skift fra gang til gang)

squats

bænkpress

(benpress) (ville nok hellere køre lidt hårdere på i squatten. Evt nogle flush-sets)

dips

mave

men igen, det overstående er ikke noget super program, idet der ikke ligesom er en rød tråd i det. Ved ikke hvad du går efter, hvad dine svage punkter er osv osv.. Men du har fået skåret nogle af de mindre, stort set overflødige kabeløvelser væk. Men kom med lidt mere feedback om hvad dine mål er osv.. Det at ville være stærk er en rimelig bred definition. hehe.. :tongue:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

øh, det programforslag du har postet anden gang, er det ikke det samme som du postede første gang?? :bigsmile: Er det i hvert fald på min pc. hehe..
Nej det er det da ikke den ny jeg har postet er det sat i den rækkefølge som du foreslog + der er forsvundet 3 øvelser...
mht chins og dips, så er det begge klart gode øvelser. ingen tvivl om det.. Men det er mere selve princippet i det..!

Princippet i det?? hvad mener du hehe :innocent:

Hvis du træner efter styrke, er det altid bedst at lidt færre øvelser, men så til gengæld arbejde noget mere på de pågældende øvelser.. Mit forslag til dit program, hvis det var mig der skulle køre det:
Det er hovedsagligt styrke jeg træner efter, men det vil selvfølgelig være et + hvis man også kan se der sker noget :4thumbup:
vend og military press/pushpress (skift fra gang til gang)

Hvad er det??? :blush:

der-ud-over er jeg ikke glad ved du har fjernet Biceps curl eftersom jeg synes det er en super god øvelse :superman:

Link to comment
Share on other sites

sorry.. det var bare fordi at når den åbnede, stod den automatisk under fanebladet ny maks, hvor den gamle rækkefølge var der! :blush:

Du kan sagtens køre biceps curls istedet for hammercurls. eller endda begge to, på nogle dage..

vend og military press, betyder at du taget vægtstangen fra gulvet af istedet for et stativ. Altså at du laver et frivend eller muskelvend, for at få vægten op til skuldrene hvorfra du begynder din prese-øvelse.. Pushpress er et military press hvor du starter bevægelsen med benene. altså skubber af med benene og så presser igennem med armene. den tillader en at arbejde med tungere vægte end almindelig military press..

Princippet i det?? hvad mener du hehe :innocent:

Mente at øvelserne fejler ingenting. faktisk er det rigtig gode valg, men de kommer ikke til deres ret når de bare bliver smidt oveni alle de andre øvelser! :smile:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

vend og military press, betyder at du taget vægtstangen fra gulvet af istedet for et stativ. Altså at du laver et frivend eller muskelvend, for at få vægten op til skuldrene hvorfra du begynder din prese-øvelse.. Pushpress er et military press hvor du starter bevægelsen med benene. altså skubber af med benene og så presser igennem med armene. den tillader en at arbejde med tungere vægte end almindelig military press..
okay lyder spændene, det vil jeg da kraftigt overveje, du kender ikke et sted hvor jeg kan finde en øvelsesbeskrivelse, eller sådan et lille gif billed hvor det løft blivet lavet??
Mente at øvelserne fejler ingenting. faktisk er det rigtig gode valg, men de kommer ikke til deres ret når de bare bliver smidt oveni alle de andre øvelser!

det er jeg da glad for at høre hehe :4thumbup:, men jeg synes bare ikke der er for mange øvelser hvis du forstår :blush:, synes sårn det passer godt med at jeg er sådan rimelig udkørt når jeg er færdig, men ville da gerne høre hvilke du ville fjerne hvis det er?

Dødløft

Bend Over Rowing

B.O Rows Dumbell

Shrugs

Træk/pull down

Biceps Curl

Hammer Curls

Maverulninger m. vægt

Chin Ups

-------------------

Squats

Bænkpress

Leg press

Military press

Skrå Press

France Press

Triceps Pushdowns

Mave- Ben løft

Dips

Link to comment
Share on other sites

hvis man træner for at blive stærk, er det (næsten) altid en fordel at vælge færre øvelser og så træne hårdere på dem!

Selvfølgelig skal træningen være en fornøjelse og du skal helt klart gøre hvad du har lyst til! Men man kan sagtens træne ligeså hårdt (og endda hårdere) på færre øvelser end mange, og dét at du mener du har brug for de ekstra for at føle dig "trænet igennem", overbeviser mig om at du ville have mere gavn af at vælge nogle færre løft og virkelig "lære" at træne hårdt på dem.. :smile:

her er et link til et frivend og pushpress

(skriver lige resten senere.. har sgu lige fået travlt. sorry)

Link to comment
Share on other sites

hvis man træner for at blive stærk, er det (næsten) altid en fordel at vælge færre øvelser og så træne hårdere på dem!

Selvfølgelig skal træningen være en fornøjelse og du skal helt klart gøre hvad du har lyst til! Men man kan sagtens træne ligeså hårdt (og endda hårdere) på færre øvelser end mange, og dét at du mener du har brug for de ekstra for at føle dig "trænet igennem", overbeviser mig om at du ville have mere gavn af at vælge nogle færre løft og virkelig "lære" at træne hårdt på dem..

Hmm okay..

Jamen den vil jeg da lige prøve mig lidt med :superman:

(skriver lige resten senere.. har sgu lige fået travlt. sorry)

Vil jeg da se frem til :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share