3 kamp


krogjorgen
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til et styrkeløftstævne midt i marts…. Har ikke trænet ca 1½ måned…

Jeg er 59 år, ca 85 kg og 170 cm

Har tænkt mig at opdele perioden i 3 dele, grundtræning styrketræning og stævnetræning,

Grundtræningsperioden i splittræning 6 dage i ugen (i ca 3 uger)

Dag 1 – ben ryg biceps og bagskulder

Dag 2 – bryst skulder triceps

10-12 rep i 3 sæt, mange sideøvelser

(sideøvelser er alt andet end squat bænk og dødløft)

Styrketræningsperioden 3 dages træning om ugen, med færre sideøvelser, gå ned til 8 rep, og sidst i perioden 6 rep

Stævnetræningsperioden (14 dage)…. 3 gange om ugen, med udstyr, få sideøvelser…

Stoppe træning 1 uge før styrkeløftstævnet

Hmmm skal ha mig en squatdragt og en bænkskjorte :4thumbup:

Hvad mener i om grundprincipperne i det her ?

Regner ikke med det store i 3 kampresultat… men til NM masters om ½ år skulle det gerne ligge på 515 kg i 82½ kg klassen

Hilsen Jørgen

Link to comment
Share on other sites

Det forekommer mig umiddelbart som en meget Bodybuilder agtig træning og ikke særligt styrkespecifikt. Du skal endda tabe dig lidt, så hvorfor træne så BB-specifikt og så styrke-Uspecifikt?

Jeg ville nok ligge grundtræningsdelen ved højst 8 reppere og helst lidt mindre(5'ere er godt) , med mindst 50% at træningsmængden i styrkeløftene. 1½-2 måneder før stævnet vil smide hjælpeøvelser væk, så mindst 80% af træningsmængden ligger i styrkeløftene og trappe op til nær max vægte ca. 3 uger før og deloade derfra.

Jeg ville nok osse have udstyret på mindst 1 gang om ugen i grundtræningsperioden og 2-3 gange om ugen i peaking perioden.

Det er nogle helt generelle betragtninger om at peake styrke til konkurrence. Styrkeløfterne kan sikkert bidrage med noget mere specifikt omkring udstyrsbrug.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Regner ikke med det store i 3 kampresultat… men til NM masters om ½ år skulle det gerne ligge på 515 kg i 82½ kg klassen

Nu svarer jeg overhovedet ikke på spørgsmålet, og det er heller ikke sikkert, det har nogen betydning... Men ligger NM Masters ikke om 4 måneder? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share