Badminton


powersvin2
 Share

Recommended Posts

Den gængse anbefaling til badmintonspillere herinde som bl.a. vil øge deres springkraft og eksplotivitet (som jeg går ud fra du også gerne vil), er at begynde på jump-squat.

ved jumpsquat vil vægten sjældent kunne blive høj nok til at have en effekt og det er noget af en high risk øvelse.

powerclean (frivend)

Powersnatch (rå-træk)

en masse hiv varianter of ovennævnte...

du kan også lave jump-dødløft....

Det vil gøre det betydeligt lettere hvis du træner et sted hvor du kan lave stangen falde uden det hele går i stykker.

diverse former for hækkehop og trappehop vil nok også være en god ide.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg for et par år siden gik meget op i badminton, og trænede specifikt til det, havde jeg stor succes med at lave englehop med en håndvægt i hver hånd - kør det som 3x10 og 2x15.. efter 14 dage kan du begynde at mærke at du har lettere ved at hoppe højt!

En anden ting du kan gøre er at træne alm. squat på enbestemt måde... Du skal gå ved så lårene er vandret, blive der 5-10 sec for derfor at rejse dig eksplosivt..

Til begge øvelser - træn så tungt som muligt!

Link to comment
Share on other sites

Træn nogle badminton specifikke øvelser på banen, i de bevægelsesmønstre der bruges. Korte øvelser af 1-5 sekunder med den højeste mulige intensitet øvelsen tillader det, og hold efterfølgende en lang pause.

Ovenstående kombineret med det de andre også har skrevet - altså en portion tung træning og noget af mere plyometrisk/eksplosiv karakter, er jeg sikker på vil kunne give dig lidt ekstra.

Hvis du er interesseret i at læse nærmere om arbejdskravene i badminton, kan den lille artikel anbefales badminton abstract. Hvis du følger linket på pubmed, kan du få lov at læse hele artiklen.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share