Bænkpres


Guest
 Share

Recommended Posts

Hi MOL !

Lige endnu et hurtigt spørgsmål.

Efter jeg har læst en masse om optimal setup ved bænkpres, squat og dødsløft sidder jeg nu tilbage med at spørgsmål.

I de fleste artikler bliver der beskrevet hvordan man kan løfte mere ved at 'extende' ryggen, så løftet ikke bliver så langt. Det er for mig også meget logisk. Men hvis vi nu ser det i forhold til maksimal muskelvækst, er denne teknik så stadig det optimale?

Over and out!

- David Olsen

Link to comment
Share on other sites

Til muskelvækst synes jeg bare man skal tage den måde som tillader størst muligt ROM uden at tage væsentlige mange kg af stangen. Så tungt som muligt, men så stor ROM som muligt er vejen, så må du selv finde den gyldne mellemvej :smile: Men lidt opspænd skal man vel altid have ellers overtager skulderene alt for meget af arbejdet..

Link to comment
Share on other sites

Til muskelvækst synes jeg bare man skal tage den måde som tillader størst muligt ROM uden at tage væsentlige mange kg af stangen. Så tungt som muligt, men så stor ROM som muligt er vejen, så må du selv finde den gyldne mellemvej :smile: Men lidt opspænd skal man vel altid have ellers overtager skulderene alt for meget af arbejdet..

Tak for svar :bigsmile:

ROM! Range of Motion?

Lidt opspænd kører jeg somregelt altid med, især i de sidste sæt. Jeg mente bare i den lidt mere overdrevne stil, som her: :wink:

image007.jpg

Link to comment
Share on other sites

Et opspænd og med bagdelen i sædet. Skulderbladene samlet og din kropstyngde ligger der hvor skulderbladende rammer bænken.

Så får du det bedste fra begge verdener.

Det går ikke væsentligt ud over bevægeudslaget og du kan løfte tungt og sikkert. Desuden skyder du jo netop brystet frem i et opspænd og derved bliver selve bevægelsen/distancen hvor bryst arbejder ikke mindre hvis overhovedet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share