Mavetræning


morten_katow
 Share

Recommended Posts

Hejsa allesammen....

Jeg har for nogle år siden trænet meget i et fitness-center og fik der også en udemærket (efter egen mening) krop ud af det. Men så kom 3.g og alle de ekstra opgaver og eksamener som det medførte og al træning blev lige så stille skubbet i baggrunden. Nu har jeg så atter tid til at træne meget igen og vil gerne tilbage til fordums styrke.

I den forbindelse har jeg bare lige et spm. ang. mavetræning.

1. Hvilken øvelse er den mest effektive (giver hurtigst resultat)?

2. Hvilke øvelser bruger I og hvor mange laver i pr. dag?

3. Skal man lave 3-4 forskellige øvelser (øverste, nederste og siden) for at maven kommer til at se flot ud eller kan man nøjes med 1-2 stykker?

Glæder mig meget til alle jeres svar....

Go' vind

Morten g

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad selv med samme dilemma inden jeg satte mit program sammen. Jeg træner 3 gange i ugen, alle gange med maveøvelser. For at forstå muskelsammensætningen bedre, vil jeg anbefale dig at tage et kig på denne artikel!

http://www.motion-online.dk/styrketraening...lerne_separat?/

der kunne jeg læse mig til en masse svar.

Hvad dragonflag angår, så tror jeg den øvelse kræver god teknik og balance, det har jeg ikke så jeg holder mig til weigthed crunches :wink:

Edited by Gygex
Link to comment
Share on other sites

Kender det godt, vil også gerne ha six pack .. HURTIGT !

Men det er satme svært at få six pack når man samtidig vil Pulke :tongue: .

Men opskriften på sixpack, må vel også indeholde en del motion, for hvis fedtprocenten er for høj, er det nærmest umuligt at få synlige mavemuskler. Så 20 min. løb, efterfulgt af 3 standart mave øvelser et par gange om ugen. Det må gi resultater. ikk...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share