Valg af kondicykel/spinningcykel...?


Tine la Cour
 Share

Recommended Posts

Jeg er en 45årig kvinde som har problemer med at gå/løbe pga knuder undre fødderne. Jeg kan dog sagtens cykle. Det betyder at min konditionstræning nu primært kan foregå på cykel. Jeg overvejer at anskaffe mig en kondicykel/spinningcykel til indendørstræning, men ved ikke rigtigt noget om emnet.

Hvad er de vigtigste fordele/ulemper ved en kondicykel kontra en spinningcykel?

Og hvilke mærker er værd at gå efter? (Regner med at bruge cyklen en del, så den skal helst være af ordentlig kvalitet.)

Håber der er nogle af jer der ved noget om emnet og kan vejlede mig i kondi/spinningcykel junglen. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:chopper: Hej Tine,

Jeg vil personligt foretrække en spinningscykel fremfor en kondicykel.

På en kondicykel kan du ikke så godt stå op og cykle - på en spinningscykel

kan du stå op og sidde ned uden problemer.

En spinningscykel kræver for det meste et par spinningssko (det får du mest ud af),

det gør en kondicykel ikke... men den bedste forbrænding og konditionstræning får

du bedst på en spinningscykel....

Du har ret, det er en jungle... BodyBike, FitnessBike, MasterBike m.m. - hvad skal man

vælge... prøv på nettet at søge under brugt spinningscykel - og se hvad der sker...

Personligt foretrækker jeg BodyBike - en dansk produceret cykel fra Frederikshavn.

Håber det kan hjælpe dig i din søgen... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det kan betale sig at finde en brugt bodybike. De koster omkring 3000 - 4000 brugt. Det er en del penge men men hvis den skulle komme til at samle støv så kan den sælges for ca det samme.

De fleste af de cykler der ses i silvan bilka ol til omkring de 1000 kr er ikke af en kvalitet der tåler at blive brugt. Så spar ærgelserne og køb professionelt grej.

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share