Hvordan er det nu lige med cykling ?


Bayliss
 Share

Recommended Posts

Hej !

Ved ikke om det er det rigtig forum, men hvordan er det nu lige det der med cykling hænger sammen ?

Altså, hvis jeg cykler lang tid, med lav intensitet, bliver mine benmuskler så større ?? Eller er det omvendt ?

eller hvad med cykling i kort tid, med høj intensitet ??

Hvad sker der egentlig lige ??

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke særligt store muskler af at cykle.

team_csc_04.jpg

Til gengæld er det næsten lige så godt som sex og du kan gøre det fem timer i træk.

Mit problem er bare, at jeg er fed i forvejen, og mine lår er enorme. De er ikke fede, men det er muskler mere eller mindre det hele. Så jeg vil ikke begynde at cykle, hvis de bare bliver større og større.

Link to comment
Share on other sites

Mit problem er bare, at jeg er fed i forvejen, og mine lår er enorme. De er ikke fede, men det er muskler mere eller mindre det hele. Så jeg vil ikke begynde at cykle, hvis de bare bliver større og større.

du skal være virkelig fed før benmusklerne begynder at se ud som om de er fyldt med fedt, så du kan sagtens cykle, også tabe dig på benene alligevel, bare rolig.

Link to comment
Share on other sites

Mit problem er bare, at jeg er fed i forvejen, og mine lår er enorme. De er ikke fede, men det er muskler mere eller mindre det hele. Så jeg vil ikke begynde at cykle, hvis de bare bliver større og større.

Hvis du ikke vil være større bør du også kigge på din kost. Unden energiovreskud vokser du ikke!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke vil være større bør du også kigge på din kost. Unden energiovreskud vokser du ikke!

Det er jeg klar over. Jeg skal til at tabe mig, men jeg vil have styr på hvordan og hvorledes nogle forskellige træninger påvirker kroppen. Jeg har styr på kost nu, og alt det der, så jeg skal finde ud af hvordan jeg skal træne, og hvordan min krop skal formes, hvis du forstår hvad jeg mener ?

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg klar over. Jeg skal til at tabe mig, men jeg vil have styr på hvordan og hvorledes nogle forskellige træninger påvirker kroppen. Jeg har styr på kost nu, og alt det der, så jeg skal finde ud af hvordan jeg skal træne, og hvordan min krop skal formes, hvis du forstår hvad jeg mener ?

Bare hold for øje at der er en del begrænsninger i hvordan man selv kan "forme" kroppen. Nogle (jeg siger ikke at det gælder for dig) synes at tro at det er et rent tag selvbord med hensyn til fx at "tone" lidt på inderlårene eller formindske deres lægmuskler. Rigtig mange af detaljerne er genetisk bestemt og ikke til at ændre meget ved.

Men hvis man er fysisk aktiv (på den ene eller anden måde) og har en nogenlunde fedt % er man kommet langt i min bog. :smile:

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Bare hold for øje at der er en del begrænsninger i hvordan man selv kan "forme" kroppen. Nogle (jeg siger ikke at det gælder for dig) synes at tro at det er et rent tag selvbord med hensyn til fx at "tone" lidt på inderlårene eller formindske deres lægmuskler. Rigtig mange af detaljerne er genetisk bestemt og ikke til at ændre meget ved.

Men hvis man er fysisk aktiv (på den ene eller anden måde) og har en nogenlunde fedt % er man kommet langt i min bog. :smile:

Rommel

Selvfølgelig er der begrænsninger... Forhåbentlig ikke på mine lår så :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Ved ikke om det er det rigtig forum, men hvordan er det nu lige det der med cykling hænger sammen ?

Altså, hvis jeg cykler lang tid, med lav intensitet, bliver mine benmuskler så større ?? Eller er det omvendt ?

eller hvad med cykling i kort tid, med høj intensitet ??

Hvad sker der egentlig lige ??

Generelt overvurderes værdien af punkttræning. Altså; man tror at hvis man træner ballerne, så bliver ballerne fedtfri og sprængfyldt med muskler.

Dine muskler bliver ikke (nævneværdigt) større af at køre fx spinning en time hver dag ved høj intensitet. Dine lår bliver måske mere markerede. Dét vil (hvis du virkelig fyrer den af) derimod sætte gang i dit kredsløb og dit stofskifte. Især hvis træningen er godt planlagt.

Dine muskler bliver heller ikke (nævneværdigt) større af at køre fx spinning i 3 timer hver dag ved lav intensitet. Det vil klart øge forbrændingen og din krop vil øge produktionen af fedtforbrændende enzymer på sigt. Du vil tabe dig generelt af begge "metoder", og det vil også i begge tilfælde give dig lår med mindre fedt på, end i dag.

Det er i øvrigt også en myte at man bør træne ved lav intensitet hvis man vil tabe sig. Hvis man kun har fx en time at træne i, kan man lige så godt brænde så meget energi af som muligt i den time. Selv om pulsen kommer op i det anaerobiske område, og fedtforbrændingen hæmmes lidt af det, så vil fedtforbrændingen fortsætte længe efter træningen er slut, og dét kompenserer overmåde for det marginale tab ved at træne høj-intensivt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share