Baldetræning :o)


Louise
 Share

Recommended Posts

Hej alle!!

Jeg er lige startet i form og fitness med det formål at få løftet og formet bagdelen. :D Hvilket øvelser/metoder er bedst? Hvor meget skal jeg cirka starte med (jeg vejer 60 kg), og hvor mange gange skal jeg lave øvelsen.

Min træner har anvist mig nogle øvelser i maskiner, men efter at have læst nogle indlæg forstår jeg, at effekten deraf er minimal...??

Håber på nogle gode råd/beskrivelser, da jeg ikke kan finde ud af øvelsesvejledningen..... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hej Louise...

Forskellige former for benbøjninger og/eller dødløft, der aktiverer baldemuskulaturen.....

Alternativt kunne du jo forlade "templet for chrom og spandex" (læs. form&fitness) et par gange om ugen og løbe en masse bakkesprint og trappeløb ude i guds frie natur... rigtig god træning fra røven og ned til anklerne!

hej...

Link to comment
Share on other sites

Hej Louise...

Forskellige former for benbøjninger og/eller dødløft, der aktiverer baldemuskulaturen.....

Alternativt kunne du jo forlade "templet for chrom og spandex" (læs. form&fitness) et par gange om ugen og løbe en masse bakkesprint og trappeløb ude i guds frie natur... rigtig god træning fra røven og ned til anklerne!

hej...

Hej og velkommen til

Jeg vil helt sikkert også anbefale løb. Jeg tror det virker rigtig godt.

Ellers er der nogle øvelser her, som du bare kan tage fat på:

********************* Fra iform**************************

Benløft med eller uden vægt - Øvelse 1

Læg dig på siden med hoften bøjet som på billedet. Stillingen i hoften er vigtig for at kunne bruge baldemusklerne ordentligt. Løft knæet, så højt du kan. Sænk ned igen uden at slappe af i balden. Bevar spændingen i ben- og baldemuskler. Forestil dig, at du har en ballon mellem benene, så du ikke samler lårene, når du sænker benet. Gentag øvelsen 3 x 15 gange. Tæl til fem, når du sænker benet ned igen.

Ex-butt-lift.jpg

Benhårde baldemuskler - Øvelse 2

Læg dig på maven ind over armlænet på en stol eller sofa. Læg hoften der, hvor den bøjer, lige på kanten af armlænet. Kig ned, så nakken er rettet ud.

Spænd mavemusklerne. Løft det ene ben så højt, du kan, uden at slippe spændingen i maven. Sænk benet ned, til tæerne lige rammer gulvet.

Gentag øvelsen 15 gange i meget langsomt tempo. Lad bevægelsen følge din vejrtrækning, så du løfter benet, når du puster ud, og sænker bagdelen, når du trækker vejret ind.

ex-butt-armchair.jpg

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

.....og hvorfor er der ikke et ord om squat og lunges..........

F&F har nogle ret udmærkede ballemaskiner der sparker røv-----hæhæ, så at sige. Nej - seriøst, de er faktisk gode. Og squat og lunges er ikke til at komme udenom hvis du vil have formet/løftet bagdelen.

Link to comment
Share on other sites

Jamen det vil jeg!! Jeg skal ikke have reduceret noget fedt, men bare have en fast "høj" bagdel!!

Hvad så med dødløft? Hvilke musker berører den, og løfter den overhovedet noget i forhold til fx lunges??

Jeg har også læst, at squat giver en stor bagdel, er det fordi den løftes, og er det kun den store baldemuskel der berøres?

Lunges og squat (dødløft) modarbejder vel ikke hinanden, og kan jeg træne squat og lunges samme dag, ellers skal jeg dele dem op?? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

mbyms: Når Milo snakker om benbøjninger, så mener han det vi andre, internationalt, kalder squat :D

Derudover er jeg ganske enig, skal der trænes ben så er det ikke til at komme uden om squat (benbøjninger :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Louise du kan sagtens træne både lunges og squat samme dag. To eller tre balle-øvelser under bentræning er ikke forkert. Dødlyft siges primært at gå i baglår, men har også indflydelse på lænd og baller.

Squat - stor røv - hmmmm, altså hvis man kunne få det..........uden at være genetisk disponeret......så havde jeg ikke kunnet komme sidelæns ind af døren med alt det squat jeg har dyrket......suk. Gad ellers godt :D

Er du disponeret for at få en stor bagdel, så kan du bedømme det ved at se hvorvidt den er stor allerede nu. Men i forbindelse med at fedtet forsvincer, og du løfter ballen - så bliver den ikke nødvendigvis større, bare strammere og mere velformet.

Jast - ja okej, der var jeg nok ikke helt vågen.......

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hele balden, lår, inderlår og lænd og ryg berøres i større eller mindre grad. Ryg i mindre.

Grim, firkantet? Kan jeg nu ikke følge - bodymændende har nogle af de sygeste, lækreste numser jeg nogensinde har set..........synes jeg ihvertfald.

Sålænge du kører fitnessniveau, og uden hormoner......, så vil du i alle tilfælde ikke få en sådan som du kalder grim......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share