Cutte program


Blitz
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Der er jo ikke så frygtelig lang tid til jeg skal cutte og det er den første gang.

Først lavede jeg et program hvor jeg ca var 500 kalorier under mit ligevægts indtag og regnede med at jeg vil igang med det program.

Så her nytårsaften kom jeg i snak med en som var instruktør i et motionscenter.

Han virkede til at have godt styr på træning og han havde dog selv et program, som han havde cuttet efter med god succes.

De første 3 dage skal være protein dage, altså ingen kulhydrater. Der hvor jeg syntes at du skal spise er kl. 02:00 – 12:00 – 18:00 ellers kl. 06:00 – 10.00 – 15.00 – 21.00 kan du indtage protein i form af shakers. Efter de 3 første dage er du over det værste der efter skal du til at have kulhydrater sammen med proteinen.

Dag 4.

Morgen 80g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 80g ris og 50g protein.

Dag 5.

Morgen 60g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 60g ris og 50g protein.

Dag 6.

Morgen 40g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 40g ris og 50g protein.

Dag 7.

Morgen 20g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 20g ris og 50g protein.

Dag 8.

Protein dag så ingen kulhydrater.

Det var så den første uge. Den næste uge skal du spise det samme hver dag.

Dag 1-6.

Morgen 80g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 300g kartofler eller 90g ris og 50g protein.

Dag 7.

Den bedste dag. Her må du spise alt hvad du kan og det er ligegyldig hvad du spiser.

Dag 8.

Her skal du have en protein dag.

100g kød = 20g protein

Protein kilde

Kylling

Kalkun

Tun

Rejer

HUSK NO PAIN NO GAIN

Ifølge det her program så gør det lige meget med kalorierne og de spiller bare på at man skal ikke skal have så mange kulhydrater, så det næste du forbrænder er fedtet.

Så nu er mit spørgsmål til jer, om det her program vil virke uden jeg taber for meget af den dyrebare muskelmasse :blush:

EDIT: Ingen cardio mens man cutter!

Mvh Blitz

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

Så nu er mit spørgsmål til jer, om det her program vil virke uden jeg taber for meget af den dyrebare muskelmasse

så er mit spørgsmål til dig, om du kan træne tungt, når du har mavekramper grundet en ustyrlig sult?

Jeg kan som Vuffi ikke se nogen logisk grund til, at man skal sulte sig selv fuldstændig og spise en umanerlig kedelig gang hundeæde dag ud og dag ind, når man kan cutte på en meget mere velsmagende, og for ikke at sige sund måde.

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg sq egentlig ikke at jeg gider.

Mangler en som har forstand på noget CKD Diæt (cyclical ketogenic diet).

EDIT:

Ellers vil i mene at jeg skulle lave programmet om og følge Exxxon diæt?

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...620&hl=cdk&st=0

Men taber man sig hurtigere ved sådan en CDK diæt eller hvad?

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

Han virkede til at have godt styr på træning og han havde dog selv et program, som han havde cuttet efter med god succes.

De første 3 dage skal være protein dage, altså ingen kulhydrater. Der hvor jeg syntes at du skal spise er kl. 02:00 – 12:00 – 18:00 ellers kl. 06:00 – 10.00 – 15.00 – 21.00 kan du indtage protein i form af shakers. Efter de 3 første dage er du over det værste der efter skal du til at have kulhydrater sammen med proteinen.

Dag 4.

Morgen 80g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 80g ris og 50g protein.

Dag 5.

Morgen 60g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 60g ris og 50g protein.

Dag 6.

Morgen 40g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 40g ris og 50g protein.

Dag 7.

Morgen 20g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 20g ris og 50g protein.

Dag 8.

Protein dag så ingen kulhydrater.

Det var så den første uge. Den næste uge skal du spise det samme hver dag.

Dag 1-6.

Morgen 80g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 300g kartofler eller 90g ris og 50g protein.

Dag 7.

Den bedste dag. Her må du spise alt hvad du kan og det er ligegyldig hvad du spiser.

Dag 8.

Her skal du have en protein dag.

Har jeg forstået det korrekt når jeg læser det som om at man på dag 7 kun indtager "Morgen 20g. havregryn og 50g protein. Middag og Aften 20g ris og 50g protein." ?

- Altså omkring 210 GRAM næring om dagen?

Hvis der er meningen, tror jeg simpel ikke på at kna kan træne bare det der ligner tungt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige glad om jeg sulter mig selv... Bare det virker uden at jeg taber ret meget muskelmasse.

Nu melder historien ikke noget om, hvor meget fedt du skal smide, men med mindre du kun forventer at din diæt skal vare et par uger er det ikke helt ligegyldigt om du konstant er sulten. Især ikke hvis du forventer at fortsætter med at træne med fuld styrke, så du ikke taber muskelmasse :dry:

Hvis det program du har postet, er alt hvad du skal spise, mangler der som minimum både grøntsager og fedt. I længden tror jeg det vil være lettere for dig at holde det ud, hvis du spiser en fornuftigt sammensat kost, hvor du er i moderat kalorieunderskud.

Men ellers kan du jo bare prøve og se om du kan holde det ud - og om det virker.

Link to comment
Share on other sites

Mine stats:

173 cm, 91 kg og fedt% ca. 18

Regner med at bulke videre til marts hvor jeg nok rammer de ca 95 kg og en fedt% på 19.

Så skal jeg cutte fra 19% - 10 og skal smide ca 10 kg fedt, som ca vil tage 4 måneder med et alm cutprogram med 500 kalorier i underskud.

Så har tænkt mig at starte på en CKD, selvom at jeg ved det er meget usundt.

Men hvis man har mulighed for at tabe sig hurtigere, vil jeg helt sikker tage den "genvej".

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?t...41D609CC5538858

Ja, jeg ved godt at jer her på MOL ikke bakker op om denne teori.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share