Kropkost.xls og macintosh


Molleally
 Share

Recommended Posts

Før jeg skiftede til mac brugte jeg kropkost regnearket til at tælle kalorier. Nu har jeg så hentet det igen da strandsæsonen nærmer sig, men det fungerer ikke helt efter hensigten. At downloade samt åbne programmet er intet problem. Men når jeg skal vælge fødevarene på listen (til venstre) åbnes listen ikke. Jeg har office 2004 til mac (excel version 11.2), og er endnu ikke stødt på kompatibilitets-problemer mellem pc og mac på trods af at jeg i min uddannelse dagligt benytter excels mange forskellige funktioner...

Så, måske problemet ikke ligger i mit styresystem, men mere i at kropkost.xls måske er skabt i en meget tidligere version af excel? Omvendt burde det ikke være problemet, eftersom nyere versioner af office er kompatible med gamle, og kun det modsatte ville skabe problemer. Anyhow, jeg er tvivl og åben for alle forslag.

Har i øvrigt både prøvet at tillade og afvise brug af makroer.

Help please...

Link to comment
Share on other sites

Før jeg skiftede til mac brugte jeg kropkost regnearket til at tælle kalorier. Nu har jeg så hentet det igen da strandsæsonen nærmer sig, men det fungerer ikke helt efter hensigten. At downloade samt åbne programmet er intet problem. Men når jeg skal vælge fødevarene på listen (til venstre) åbnes listen ikke. Jeg har office 2004 til mac (excel version 11.2), og er endnu ikke stødt på kompatibilitets-problemer mellem pc og mac på trods af at jeg i min uddannelse dagligt benytter excels mange forskellige funktioner...

Så, måske problemet ikke ligger i mit styresystem, men mere i at kropkost.xls måske er skabt i en meget tidligere version af excel? Omvendt burde det ikke være problemet, eftersom nyere versioner af office er kompatible med gamle, og kun det modsatte ville skabe problemer. Anyhow, jeg er tvivl og åben for alle forslag.

Har i øvrigt både prøvet at tillade og afvise brug af makroer.

Help please...

Den er god nok, der er flere der ikke kan faa det til at virke. Det lader til at vaere en bug i Microsoft excell.

laes mere i denne traad

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...=27523&hl=apple

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke du allerede har fundet ud af det, kan jeg fortælle at du mangler at slå makroer fra i excell. Dette gøres ca. under funktioner/indstillinger/sikkerhed (uden lige at have tjekket), hvor du så bare sætter makro-standarden ned. Dette gør at du kan vælge fødevarene ved pilen til venstre.

Programmet hentes på allnatural.dk

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du mener vel Excel?

HAr du prøvet at bruge menuerne til at vælge fødevaretype i stedet for at skrive "Buggiburger" (fiktivt eksempel)

Ja, jeg mener Excel, beklager fortalelsen. Jeg har ikke forsøgt mig med de menuer du omtaler, dem brugte jeg heller ikke da jeg for et par år siden kørte regnearket på PC.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share