Vurdering af kostplan


nim
 Share

Recommended Posts

Hejsa

jeg er en pige som gerne vil tabe fedt mens jeg samtidig beholder mine muskler. Jeg er 167 høj, 59 kg og fedtprocent på 17.8

her er min kostplan:

Morgenmad:

Havregryn/cornflakes 50 g.

skummemælk/yoghurt 200 g

1 stk frugt

kl 9 :

Rugbrød 50 g

magert kød 50 g

kl 12:

magert kød 75 g

Rugbrød eller anden kompleks kulhydrat kilde 25 g

salat 150 g

kl 15:

magert kød 70 g

Rugbrød eller anden kompleks kulhydrat kilde 25 g

salat 100 g

Aftensmad:

magert kød 150 g

salat 150-200 g

kartofler o.lign. 100 g

ca 1300 kcal

Jeg har regnet mit ligevægtsindag ud til at være lidt over 1700 kcal ved hjælp af denne her;

Tror i jeg kan fjerne fedtet fra kroppen samtidig med jeg beholder mine muskler med denne her kosplan?

Når jeg har fjernet tilstrækkeligt fedt vil jeg begynde at træne og spise for at få større muskler.

Jeg har regnet mit ligevægtsindag ud til at være lidt over 1700 kcal ved hjælp af denne her; My Webpage

I må også meget gerne kommentere min træningplan på føldende link; Træningsplan

Edited by nim
Link to comment
Share on other sites

Det virker meget fornuftigt at ligge ca. 4-500 kcal under dit ligevægtsindtag for at tabe dig på en sund måde. Det er også rigtig godt, at du sørger for at få mange måltider i løbet af dagen, så du ikke bliver for sulten.

Men efter hvad jeg kan se fra din træningsplan, så synes jeg dit ligevægtsindtag virker lidt lavt sat.. du træner trods alt en hel del. Du kan evt. prøve denne beregner, der også tager højde for din fysiske aktivitet og se hvad den siger.

Ellers er det vigtigt, at du får nok protein for at beholde din muskelmasse. Udfra din træningsplan og vægt ville jeg nok foreslå i hvert fald 110 gram om dagen. Det er godt at se, at du spiser grønt også.. men et forslag kunne være at udskifte salaten med fx ærter eller grønne bønner. Salat indeholder ikke ret mange kostfibre i forhold til fx ærter og kostfibrene sørger for at du ikke bliver for sulten mellem måltiderne. Det kunne også være en idé at vælge rugbrød med mange kostfibre af samme årsag - det er faktisk ret stor forskel på rugbrød.

Det var lige hurtigt hvad jeg kunne komme på - er på vej ud af døren. Men jeg vender tilbage hvis jeg finder på mere :smile:

Håber det hjælper og held og lykke med projektet! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mit lave kalorie indtag blev også kommenteret i min tråden om min træningplan. Jeg sætter det op til 1500 kalorier. Spiser efter samme plan som nu, men bare lidt mere af det hele.

Det skal også lige siges at jeg 3 dage om ugen i forbindelse med træningen spiser 1 banan + en proteinbar.

Tak for tippet angående rugbrøddet, jeg vil helt sikkert kigge nærmere på det :smile:

Hilsen Cathrine

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share