2split


Guest Loonatic
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hvad synes i om mit hjemmelavede program her?

Mandag:

Squat 4 sæt x 6 rep

Bænkpres 4 sæt x 6 rep

Militær pres 4 sæt x 6 rep

French presses 4 sæt x 6 rep

Mave 3 sæt x 10 rep

Tirsdag:

Dødløft 4 sæt x 6 rep

Bent over rows 4 sæt x 6 rep

Chin 4 sæt x 6 rep

Dumbell curls 4 sæt x 6 rep

Torsdag:

Squat 4 sæt x 6 rep

Bænkpres 4 sæt x 6 rep

Militær pres 4 sæt x 6 rep

French presses 4 sæt x 6 rep

Mave 3 sæt x 10 rep

Fredag:

Dødløft 4 sæt x 6 rep

Bent over rows 4 sæt x 6 rep

Chin 4 sæt x 6 rep

Dumbell curls 4 sæt x 6 rep

Der er proggesion i rows, chins, dødløft, militær og bænk..

Ris/Ros? :blush::smile:

Link to comment
Share on other sites

tror du får det hårdt. rigtig hårdt!!! Men kommer du levende igennem et par måneder her, er du uden tvivl blevet stærkere.. Og du er virkelig glad for 4x6, hva!? :bigsmile:

Ps. hvorfor ingen progression i squats?? Og i det hele taget skal der jo gerne ske en form for progression i hele skidtet, på den ene eller anden måde..

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Og i det hele taget skal der jo gerne ske en form for progression i hele skidtet, på den ene eller anden måde..

kan godt være det er mig der ikke helt har fattet meningen af progession.. Men i squat øger jeg når jeg kan.. I de andre øvelser kører jeg første uge 85% af 6rm og næste uge 87,5% og så op til 105% og så tager jeg nye max.. og begynder med 8 nye uger

Og du er virkelig glad for 4x6, hva!? :bigsmile:

Kunne ikke leve uden :cool:

Edited by Loonatic
Link to comment
Share on other sites

kan godt være det er mig der ikke helt har fattet meningen af progession.. Men i squat øger jeg når jeg kan.. I de andre øvelser kører jeg første uge 85% af 6rm og næste uge 87,5% og så op til 105% og så tager jeg nye max.. og begynder med 8 nye uger

Det er dét man kalder planlast eller faslagt progression.. Du kan også køre naturlig progression, hvilket bare betyder at du sørger for at putte flere kg på stangen når du kan! Ligesom du nok har tænkt dig at gøre i squats!

Hvor langt tid har du trænet? Hvad ligger dine løft på..? Du skal nok æde som en vild, for at kune restituere på et sådan program.. :smile: Men hvis du får det til at køre og kører det som en form for akkumelering og kører en intensitetsperiode bagefter med evt lidt flere topsæt og måske kun to gange/ugen, kan man nók godt blive stærk på det! Du kan evt køre de første to dage som tunge, og torsdag fredag med mere fokus på fart og teknik..

Personligt ville jeg nu nok gøre det lidt anderledes :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Francis kan du ikke lige hente mit program fra min log, og så lige komme med en kommentar eller 2 :4thumbup: ?

Hallo hvad har det med den her tråd at gøre Klown? :)

Erhm.. jeg har trænet 4 måneder i træk her på det sidste.. ellers har jeg trænet on/off.. Men jeg er 20 år.. har ikke lige mine max løft her for jeg er ude hos min kæreste og jeg har prøvet en del forskellige programmer... Her på det sidste har jeg kørt fullbody og har været igennem en runde HST..

Edited by Loonatic
Link to comment
Share on other sites

Hmm.. du kan ikke huske i hvad omegn de ligger ca? En der dødløfter 250 kg, bliver nødt til at lave en del flere "krumspring" for at øge styrken end en der har dødløftet 150 kg.. :smile: Hvis du er nærmere det sidste, ville jeg vente med den overstående form for program.. Så hellere køre et 2-split program med over/under, hvis du vil træne fire dage om ugen! Du må tænke på at overstående stort set er et 4-dage fullbody program, med stor volumen og nok også ret høj intensitet alle fire dage! Det kommer man ikke sovende igennem...

Du kan godt træne 4 dage om ugen med overstående øvelser, men så bliver nogle af omgangende nødt til at være lettere og også gerne med færre reps. Men kommer igen an på dit niveau.. Og hvad er dine mål egentlig? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share