Protein - hvad skal jeg købe


Don Pedro
 Share

Recommended Posts

Det kan godt være jeg ikk emå give nogle mærker, men mht smagen kan jeg da muligvis være behjælpelig med egne erfaringer.

Vanille smager IKKE godt efter min mening. Find noget jordbær. Jeg har stadig 1,5KG (købte 2KG) vanillesmag stående, mens jeg snart er igennem 3KG jordbær.

Link to comment
Share on other sites

Bare en alm. Whey Tror ikke du vil kunne mærke en forskel på 80+ eller 90+.. Kun på pengepungen.

Ahh det er jo så kun den halve sandhed... Aspekter som laktoseintolerance og cutte-periode har også noget at sige, da 80 indeholder laktose hvor 95 f.eks. ikke gør. Samtidig er der flere kulhydrater i 80.

Jeg kan dog godt følge dig.. hvis man ikke er laktoseintolerant, og bulker, er 80 et fint valg... - du tager blot 10 gram mere end du ville med 95érn, og du får samme mængde protein og en smule flere kcal. indenbors.

Påpeger blot at der er undtagelser, og at der ikke er en som passer til alle.

Link to comment
Share on other sites

Ahh det er jo så kun den halve sandhed... Aspekter som laktoseintolerance og cutte-periode har også noget at sige, da 80 indeholder laktose hvor 95 f.eks. ikke gør. Samtidig er der flere kulhydrater i 80.

Jeg kan dog godt følge dig.. hvis man ikke er laktoseintolerant, og bulker, er 80 et fint valg... - du tager blot 10 gram mere end du ville med 95érn, og du får samme mængde protein og en smule flere kcal. indenbors.

Påpeger blot at der er undtagelser, og at der ikke er en som passer til alle.

selv hvis man cutter kan whey80 da stadig bruges, man skal jo have kulhydrater...jeg vil sige at fx whey95 kun er til personer med latoseintolerance. men vi har jo selvfølgelig alle forskellige meninger...

angående mine egne erfaringer med smag så har jeg kun prøvet jordbær og chokolade. jordbæren var klart den der smagte bedst - den jeg købte først har "lige"(har vel spist ½kg) fået chokoladen. desuden har bøtten fået nyt design imens jeg nød mit jordbær whey. om det nye bøtte design repræsneterer at det er nyt whey pulver ved jeg ikke, men chokoladen er hvertfald noget sværere at shake ordentlig, da det klumper væsenlig mere end jordbæren - den klumpede slet ikke!

men at det klumper går nok, da jeg alligevel blender to frosne bananer ned i og så bliver massen som milkshake.(en anden uheldig tendens med jordbæren kontra chokoladen er at jeg er blevet sliktrængene efter at have fået chokolade whey... jordbærsmagen var tilpas sød så jeg ikke blev lækkersulten, chokoladen har næsten samme virkning - lettere irriterende!!!)

Link to comment
Share on other sites

Køb noget 80% eller 95% protein, og hver sikker på at der er en ordenlig blanding af aminosyre i, f.eks. glutamin.

Men aminosyrene behøver du næsten ikke engang kigge efter mere, da det efterhånden er ved at være standard med en ordentlig blading.

Men nu vil jeg også sige noget som der sikkert er mange der vil være uenige i, JEG synes altså tit pris og kvalitet følges ad, her tænker jeg både effekt og smag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share