Få eller mange øvelser?


Gokke
 Share

Recommended Posts

Hej Mol´er ;D

Efter længere tid hvor jeg har diskuteret med min ven, mente jeg at det kunne være nok, så jeg ville spørger jer herinde.

Hvad er bedst hvis man går efter ½ masse ½ styrke? Altså få eller mange øvelser?

Jeg mener at få men gode øvelser kan gøre det, hvorimod han mener at man skal køre til tider helt op til 8 øvelser, hvor jeg mener at de 5 af dem er overflødige.

Han har lidt mere træningserfaring end mig, men jeg mener nu alligevel jeg har ret.

Håber i kan give mig et svar, selvom han nægter at høre på noget som jeg har læst herinde.

Derimod lytter han gerne til dem der går i mit center, som jeg mener ikke har det vilde forstand på det.

Link to comment
Share on other sites

tre er nok lige i underkanten for de fleste.. Ikke fordi, man kan komme rigtig langt med benbøj, bænk og bent-rows fra gulvet.. Meen optimalt for nogen, er det dog næppe! Men der er heller ingen grund til at flyve over i den anden grøft, og have 2-3 forskellige øvelser for hver enkelt lille muskel i kroppen!

Der er sådan set mange eksempler rundt omkring på hvad der er "nødvendigt" for at opstille et fornuftigt program (programforslag)

Link to comment
Share on other sites

Har en ven som er præcis ligsom din :bigsmile: Vi trænede sammen i et år hvor vi kørte op til 10 øvelser ved hvert pas.. uden at træne ben ogå :crazy: Efter 1 år fik jeg ikke det helt vilde ud af det :mad: og stoppede med at træne i 9 månder.. Har kørt 1 hst program på 2 måneder nu hvor jeg køre 2x15 2 uger, 2x10 2 uge, 2x 5 de sidste 5 uger og har ikke satans mange forskellige øvelser og det har virket MEGET MEGET bedre på mig.. Synes overhovedet ikke du skal lytte til din ven hvis han NADA ved om noget som helst.. Det gjorde jeg og spildte 1 år.. :dry:

Alt i alt synes jeg du skal lytte til dig selv, lyder for mig, meget fornuftigt.

Edited by mat88'
Link to comment
Share on other sites

alt over 5 øvelser er spild... Det giver plads til 3 basisøvelser og 2 isolation, skulle man have lyst til det... Hvis nogen påstår at det er nødvendigt med så mange som 10 øvelser vil jeg gerne have en rigtigt god forklaring.

Mener du pr. muskelgruppe eller pr. træningspas?

Link to comment
Share on other sites

alt over 5 øvelser er spild... Det giver plads til 3 basisøvelser og 2 isolation, skulle man have lyst til det... Hvis nogen påstår at det er nødvendigt med så mange som 10 øvelser vil jeg gerne have en rigtigt god forklaring.

Afhænger det ikke også meget af volumen kontra få og mange øvelser? Forstås på den måde at med hvis man har mange øvelser i et træningspas så træner man med et mindre volume pr. øvelse i forhold til når man kører et træningspas med få øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share