Hvor mange kcal?


"Snowball"
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg spist ca. 3500kcal i 14 dage. Og har tabt mig 1.2kg.

Hvor mange kcal. skal jeg ca. op på for at gaine optimalt?

Lidt mere info om dig selv, altså vægt, højde etc....

Men umiddelbart hvis du taber dig, så prøv at smid 500 kcal ekstra i så du i alt er oppe på 4000kcal per dag...

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Lidt mere info om dig selv, altså vægt, højde etc....

Men umiddelbart hvis du taber dig, så prøv at smid 500 kcal ekstra i så du i alt er oppe på 4000kcal per dag...

:wink:

Jeg er 184cm. og vejer 90kg.

Tror du ikke jeg rammer mit ligevægtsindtag hvis jeg kun smider 500kcal. oveni?

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, hvordan ved du at det er præcist 1,2kg du har tabt? Min morgenvægt kan uden problemer svinge ½kg fra dag til dag - og det er bestemt ikke hverken fedttab eller -øgning.

Men siger vi at du rent faktisk har tabt 1,2kg fedtvæv er det 1,2kg * 7000kcal/kg = 8400kcal. Fordelt på 14 dage giver det 600kcal pr dag.

Så er vi oppe vi dit ligevægtsindtag, men hvad der så skal til for at gaine "optimalt" er jo straks en anden sag. Det må altid blive en afvejning af hvor hurtigt masseøgningen skal gå (og kan gå naturligvis) og hvor meget fedt du vil acceptere at få med.

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, hvordan ved du at det er præcist 1,2kg du har tabt? Min morgenvægt kan uden problemer svinge ½kg fra dag til dag - og det er bestemt ikke hverken fedttab eller -øgning.

Men siger vi at du rent faktisk har tabt 1,2kg fedtvæv er det 1,2kg * 7000kcal/kg = 8400kcal. Fordelt på 14 dage giver det 600kcal pr dag.

Så er vi oppe vi dit ligevægtsindtag, men hvad der så skal til for at gaine "optimalt" er jo straks en anden sag. Det må altid blive en afvejning af hvor hurtigt masseøgningen skal gå (og kan gå naturligvis) og hvor meget fedt du vil acceptere at få med.

Jeg har selfølgelig vejet mig undervejs, og det er gået stille og roligt nedad i de 14 dage. Jeg har ikke specielt travlt, men ønsker selfølgelig heller ikke for meget fedt :smile:

Ville 4500kcal. være meget højt sat, forudsat at mit ligevægtsindtag er ca. 4000?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share