Træningsprogram til overkroppen primært!


Ramaskriget
 Share

Recommended Posts

Først: Jeg er helt nybegynder inden for det her område, så jeg kender ikke alle de der fancy betegnelser :blink: Det må i bære over med! :bigsmile:

Nu har jeg sat mig et mål! Fra den 1. marts til den 1. juni skal jeg få flere muskler og en flottere krop!

Jeg er 16 år, vejer ca. 60kg og er 175cm høj. Det lyder jo meget normalt ikke? Desværre er der ikke så meget af det som er muskler, så det skal der rådes bod på! Jeg har en liidt buttet mave, men det er ikke meget. Man kan bare ikke så noget muskulatur overhovedet, desværre.

Jeg vil gerne hører nogle forslag til et træningsprogram jeg kunne benytte :smile:

Jeg har næsten hver eftermiddag og aften fri, mandag til fredag og søndag, så tid er der nok af!

Endnu en gang, vær venlig og forklare de udtryk i bruger :wink:

Pft!

Link to comment
Share on other sites

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=31 hvis du er helt begynder

eller maaske

http://www.motion-online.dk/styrketraening...cifik_traening/ naar du er kommet igennem et fundament program

og saa skal du spise en del mere mad.

Hvis du vil have en flot krop saa skal den nok ogsaa se flot ud i andre vinkler end lige forfra og spejlvendt. Derfor, samt mange andre grunde, boer du ikke kun traene bryst og arme.

Soeg og du skal finde, laes en del mere herinde og soeg i de forskellige fora. Saa kan du selv laese dig til det mest basale

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=31 hvis du er helt begynder

eller maaske

http://www.motion-online.dk/styrketraening...cifik_traening/ naar du er kommet igennem et fundament program

og saa skal du spise en del mere mad.

Hvis du vil have en flot krop saa skal den nok ogsaa se flot ud i andre vinkler end lige forfra og spejlvendt. Derfor, samt mange andre grunde, boer du ikke kun traene bryst og arme.

Soeg og du skal finde, laes en del mere herinde og soeg i de forskellige fora. Saa kan du selv laese dig til det mest basale

Det kan du jo have ret i! Men har gået til fodbold i 8 år, stoppede for et lille års tid siden. Mine ben er ganske fine :bigsmile: Min mor startede bare hos en bager, og gæt hvad der skete :blink:

Og da jeg nu gerne vil se hvad jeg kan opnå på 3 måneder, kunne det være rart hvis jeg fik en vejledning i det, og ikke en der varer over et år :smile:

Link to comment
Share on other sites

har du læst den første artikel Waits linker til vil du have en super bagrundsviden for hvordan du skal gribe det an. Selvom du har masse på dine ben skal de stadig trænes. Ved at træne benene får man faktisk lettere ekstra masse på de resterende mindre muskler rundt omkring på kroppen. Når en muskel trænes fungerer den også som en slags kirtel og kroppens hormonniveau ændres da hormonerne jo flyder rundt med blodet. En stor muskel (lår og balder -ca. 3-5 kg pr side) kan derfor give et forhøjet hormonsvar i større grad end eksempelvis biceps eller brystmuskulaturen på under 1 kilo.

Den bedste måde at begynde at vægttræne på er ikke via fancy øvelser og efter en eller anden professionel bodybuilders programmer, men derimod et fundamentprogram som anvist på getbig.dk, da dette netop er rettet mod at opbygge et solidt muskulært fundament. Jeg ville ønske jeg selv i tidernes morgen var startet ud med et sådant i stedet for det split min kammerat (med 3 års træningserfaring) fulgte. Det gav ihvertfald bedre resultater for ham end mig... :blush:

Link to comment
Share on other sites

har du læst den første artikel Waits linker til vil du have en super bagrundsviden for hvordan du skal gribe det an. Selvom du har masse på dine ben skal de stadig trænes. Ved at træne benene får man faktisk lettere ekstra masse på de resterende mindre muskler rundt omkring på kroppen. Når en muskel trænes fungerer den også som en slags kirtel og kroppens hormonniveau ændres da hormonerne jo flyder rundt med blodet. En stor muskel (lår og balder -ca. 3-5 kg pr side) kan derfor give et forhøjet hormonsvar i større grad end eksempelvis biceps eller brystmuskulaturen på under 1 kilo.

Den bedste måde at begynde at vægttræne på er ikke via fancy øvelser og efter en eller anden professionel bodybuilders programmer, men derimod et fundamentprogram som anvist på getbig.dk, da dette netop er rettet mod at opbygge et solidt muskulært fundament. Jeg ville ønske jeg selv i tidernes morgen var startet ud med et sådant i stedet for det split min kammerat (med 3 års træningserfaring) fulgte. Det gav ihvertfald bedre resultater for ham end mig... :blush:

Se det vidste jeg jo ikke :bigsmile: Så det vil være en god idé og løbetræne?

Og nu har jeg desværre ikke rigtig adgang til sådan nogle maskiner/vægte mm. Har et par 5lbs håndvægte liggende, men det er også det :blush:

Og jo, det virker som en rigtig god artikel. Men som sagt, kan ikke bruge dens øvelser til så meget.

Link to comment
Share on other sites

Se det vidste jeg jo ikke :bigsmile: Så det vil være en god idé og løbetræne?

Og nu har jeg desværre ikke rigtig adgang til sådan nogle maskiner/vægte mm. Har et par 5lbs håndvægte liggende, men det er også det :blush:

Og jo, det virker som en rigtig god artikel. Men som sagt, kan ikke bruge dens øvelser til så meget.

Har du raad til at gaa i et finess center eller koebe nogle vaegte? For 5lbs er ikk ret meget. En alternativ mulighed, hvis du ikke har raad, mulighed eller lyst til at gaa i center kunne vaere at traene kropsvaegtsoevelser.

Du kan finde inspiration her

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=29480

Ellers vil denne helt sikkert ogsaa give dig noget. f.eks. ud fra samme principper som i getbig artiklen

http://www.motion-online.dk/styrketraening...sarbejder!/

Link to comment
Share on other sites

Ja, de kan kun bruges til at træne knibe øvelsen med (lidt snor og en god knude :4thumbup: )

Nej du skal finde et sted hvor du kan træne, og så skal du have noget ordentlig instruktion. Det hjælper ikke at vi herinde fortæller dig hvordan du skal udføre de forskellige øvelser, for begynder du uden viden, kommer du meget let til skader. Umiddelbart ville jeg foreslå et fullbody program baseret på basis-øvelser (flerledsøvelser: bænkpres, dødløft, squat, military pres, chin ups og bend-over-rows - slå selv op for forklaring eksempelvis på exrx.net).

Og som der tidligere er beskrevet skal du ikke begive dig ud i kun at træne det man ser forfra. Du skal træne hele kroppen, det er simpelthen vigtigt, hvis du gerne vil have en flot og stærk krop.

Samtidig vil du som nybegynder, med den rigtige kost, dvs energioverskud, hurtigt se resultater. Der vil i hvertfald ske noget i den første tid

Edited by Don Pedro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share