vægttab


bølle-mis
 Share

Recommended Posts

Hej

Totalt forvirret....Jeg vil gerne tabe mig men ved ikke helt hvor meget jeg skal skære ned?

Altså jeg har regnet ud at mit basal stofskifte er ca 1500 kcal..... det er for at kunne overleve ikke???

Er ikke pt i arbejde men styrketræner 3-4 gange om ugen og konditions træner min. 5 timer om ugen, skal jeg så stadigvæk spise 1500 kcal om dagen? eller skal jeg fylde lidt på , eller skal jeg indtage under 1500 kcal om dagen? i så fald hvor meget?

jeg vil helst ikke miste for meget muskel masse, så hvilken fordeling kan anbefales?

(er i øvrigt kvinde :smile: )

Tillægs spørgsmål : jeg binder helt utroligt meget væske i mine ben??? kender nogen det og hvad kan jeg evt gøre? tager pt noget vanddrivende(håndkøB) men det er jo ikke fordelagtigt i længere tid af gangen??

Taaak

Link to comment
Share on other sites

du kan tjekke det herinde: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

så får du også med at du træner osv :)

Når du har tallet feks. 1800kcal pr dag.. skal du spise mindre, for at på energi underskud, så kroppen tvinges til at forbrænde sine depoter.

Du skal regne med at tabe lidt muskelmasse, men gå efter et underskud på ca. 300kcal pr. dag.. det vil gå lidt langtsomt, men du får størst mulighed for at "beholde" musklerne på den måde :)

HUSK du aldrig må spise under 1200kcal pr. dag :)

Edited by workout-girl
Link to comment
Share on other sites

Heeei smukke :bigsmile:

Det samme her , jeg købte alt hvad der var i føtex og spiste det..... LOOOORT :bottom: så sur på mig selv....

kan stadig ikke helt forstå at man skal indtage under basal stofskiftet.... det lyder ikke helt rigtigt gør det???

så har kroppen vel ikke noget overhovedet at arbejde med???

Der er jo også det der kaldes ligevægts indtag det lyder mere rigtigt at det er det man skal skære ned.......

Tror jeg fatter det nu, pleace correct me if im wrong....

trut til dig nille

Link to comment
Share on other sites

HUSK du aldrig må spise under 1200kcal pr. dag :)

Og det gælder for alle og en? både en dværg på 40kg og en ordenlig makker på 140kg eller hva?

Man kan ikke generelisere så voldsomt, der er mange individuelle faktorer der er afgørende for ens stofskifte.

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Og det gælder for alle og en? både en dværg på 40kg og en ordenlig makker på 140kg eller hva?

Man kan ikke generelisere så voldsomt, der er mange individuelle faktorer der er afgørende for ens stofskifte.

det er jo også mere et standart-mål for alm sunde og raske mennesker der er kvinder, som opretteren af tråden :) men kan forklar at de 1200kcal bliver brugt som "grænsen" da det er umugligt at spise sig til alle de vitaminer, mineraler og aminosyre kroppen skal have, hvis man indtager mindre end 1200kcal

Link to comment
Share on other sites

Det er altså en voldsomt omgang pseudovidenskab du kommer med der :wink: hvis ens mangel på vitaminer vitterligt er så ekstrem kan man spise nogle vitamin piller.

I følge MOL´s egne beregnere kan man se at en kvindelig dværg på omkring 80cm og 20kg vil have ligevægts indtag på lidt over 1300kcal. hvilket ifølge dig snart begynder at blive kriminelt.

Hvad med børn? de har da nok et ligevægts indtag der er endu lavere?

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

det er jo også mere et standart-mål for alm sunde og raske mennesker der er kvinder, som opretteren af tråden :) men kan forklar at de 1200kcal bliver brugt som "grænsen" da det er umugligt at spise sig til alle de vitaminer, mineraler og aminosyre kroppen skal have, hvis man indtager mindre end 1200kcal

Du kun nu sagtens få de livsnødvendige ting på mindre end 1200 kcal :smile:

Synes i øvrigt slet ikke der er noget sundt for en gennemsnitskvinde i at spise 1200 kcal.... og dette uanset om det står i Politikkens slakebog.

Link to comment
Share on other sites

Det er altså en voldsomt omgang pseudovidenskab du kommer med der :wink: hvis ens mangel på vitaminer vitterligt er så ekstrem kan man spise nogle vitamin piller.

I følge MOL´s egne beregnere kan man se at en kvindelig dværg på omkring 80cm og 20kg vil have ligevægts indtag på lidt over 1300kcal. hvilket ifølge dig snart begynder at blive kriminelt.

Hvad med børn? de har da nok et ligevægts indtag der er endu lavere?

IGEN det er jo for "normale" mennesker.. squ da ikke dværge osv.

Børn der ikek er helt små har en rimeligt højt ligevægts indtag da de vokser?!

Link to comment
Share on other sites

Du kun nu sagtens få de livsnødvendige ting på mindre end 1200 kcal :smile:

ja, men hvad så med stofskiftet?

Synes i øvrigt slet ikke der er noget sundt for en gennemsnitskvinde i at spise 1200 kcal.... og dette uanset om det står i Politikkens slakebog.

sundt? igen.. de 1200kcal jeg har skrevet er minimum når man vil have et varigt vægttab dereefter skal man prøve at spise det samme som man forbrænder.

jeg synes de to ting du har skrevet siger noget i hver sin retning, ellers har jeg misforstået en af delene? :)

Link to comment
Share on other sites

nu har jeg jo ikke skrevet de 1200kcal som det man skal spise, men som minimum under vægttab.. også for man ikke får for lidt at spise, og bare ødelægger stofskiftet for meget.. synes vi går forbi hinanden??

Jeg synes nu ikke i går forbi hinanden. Der bliver såmænd bare stillet spørgsmåltegn ved din påstand om at 1200 kcal er en "magisk" grænse for hvor mange kalorier man minimum skal indtage før det bliver "usundt".

Der er som nævnt forskel på folk - både på basalstofskiftet og på hvor meget folk derudover forbrænder ved motion - til at man kan stille et helt konkret tal op.

det er jo også mere et standart-mål for alm sunde og raske mennesker der er kvinder, som opretteren af tråden :) men kan forklar at de 1200kcal bliver brugt som "grænsen" da det er umugligt at spise sig til alle de vitaminer, mineraler og aminosyre kroppen skal have, hvis man indtager mindre end 1200kcal

Som nævnt så kan man godt indtage de nødvendige ting på fx 1000 kcal, men omvendt så kan man også æde 4000 kcal og stadig mangle diverse vitaminer og mineraler. Det kommer helt an på kostsammensætningen, som du ikke har nævnt noget om. Derfor giver det magiske tal 1200 kcal heller ikke så meget mening her.

Du lader jo tilsyneladende til at have nogenlunde styr på tingene - så hvorfor ikke bare indrømme at selvom der står "1200 kcal" i en eller anden tilfældig bog, så er det måske ikke nødvendigvis noget der kan bruges generelt? :smile:

Edited by Limited
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke i går forbi hinanden. Der bliver såmænd bare stillet spørgsmåltegn ved din påstand om at 1200 kcal er en "magisk" grænse for hvor mange kalorier man minimum skal indtage før det bliver "usundt".

Der er som nævnt forskel på folk - både på basalstofskiftet og på hvor meget folk derudover forbrænder ved motion - til at man kan stille et helt konkret tal op.

Som nævnt så kan man godt indtage de nødvendige ting på fx 1000 kcal, men omvendt så kan man også æde 4000 kcal og stadig mangle diverse vitaminer og mineraler. Det kommer helt an på kostsammensætningen, som du ikke har nævnt noget om. Derfor giver det magiske tal 1200 kcal heller ikke så meget mening her.

Du lader jo tilsyneladende til at have nogenlunde styr på tingene - så hvorfor ikke bare indrømme at selvom der står "1200 kcal" i en eller anden tilfældig bog, så er det måske ikke nødvendigvis noget der kan bruges generelt? :smile:

jeg har ikke sagt det er en magisk tal, eller at det kan bruges på alle.. det er et tommelfinger regl på en måde.. selvf kan man nok også nøjes med de 1000kcal.. men det er bedre at sige lidt for meget end for lidt i denne sammenhæng, så ingen ender med at smadre sit stofskifte når nu der ikke er grund til det :) desuden er det også svært at sige til folk hvad de ca. skal holde sig over, når man ikek kan se, og vurdere.

desuden er langsomme vægtab bedre end de hurtige, når man ønske at holde sin "nye" lave vægt (ihvertfald har folk der har brugt langtid på at tabe sig, mere succe med at holde deres vægttab, end dem der har gået hårdt og hurtigt til den)

og så gider jeg snart ikke mere *suk* :blush:

Edited by workout-girl
Link to comment
Share on other sites

ih tak hehe.. det bliver vist et kort ophold.. føler allerede jeg få en anelse stress :blink:

Heh - nu har du også skrevet i stortset alle tråde nu har været i nærheden af - nye som flere måneder gamle. Det må give jo give et vist pres. :laugh:

Edit: bleh - for langsom...

Edited by Limited
Link to comment
Share on other sites

Heh - nu har du også skrevet i stortset alle tråde nu har været i nærheden af - nye som flere måneder gamle. Det må give jo give et vist pres. :laugh:

Edit: bleh - for langsom...

jeg skal lige lære det herinde ik? viste ik i var så langsomme at tråde der ligger nr. 5 er meget gamle haha og hvad så vis jeg ik havde noget bedre at lave heinde end at skrive i alle tråde :devil:

Link to comment
Share on other sites

ih tak hehe.. det bliver vist et kort ophold.. føler allerede jeg få en anelse stress :blink:

De fleste får vist en hård start herinde. skal jo nok blive bedre. hehe.. :wink: Som flere har nævnt, lader du da til at have rimelig godt styr på div ting.. (i hvert tilfælde, kost-relateret. Ved ikke mht træning osv)

Link to comment
Share on other sites

De fleste får vist en hård start herinde. skal jo nok blive bedre. hehe.. :wink: Som flere har nævnt, lader du da til at have rimelig godt styr på div ting.. (i hvert tilfælde, kost-relateret. Ved ikke mht træning osv)

joow lidt BARE ikke så meget om at løfte en helvedes masse jern hehe.. og så alligve fordi jeg går meget sammen med fyre der løfter, og snakker med dom vægtløftning osv :) Men der nu løb, aerobic og elastiktræning jeg er mest til :4thumbup: og så et par håndvægte i nu og næ :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share