Cut


Lorte_muskel
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Håber det er det rigtige sted jeg poster det her.

Jeg har nu trænet i et stykke tid, og vil til at ha' flæsket væk, har godt nok taget på her på det sidste.. :blush:

Well, hvordan bør jeg gribe det an?

Det jeg kan forstå de fleste gør, når de skal til at cutte er, at de ligger cardio-træning ind, samtidig med de tænker mere på kosten. Er jeg galt på den ?

Mit spørgsmål er så; hvor meget cardio skal der lægges ind om ugen, og hvor meget skal man tænke på kosten evt. ting man bør undgå herunder? Og hvad med styrketræningen, den skal vel også holdes vedlige i cut-perioden?

Til sidste, hvor mange Kcal og KJ forbrænder man om dagen?

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig!

/L...

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL

Håber det er det rigtige sted jeg poster det her.

Jeg har nu trænet i et stykke tid, og vil til at ha' flæsket væk, har godt nok taget på her på det sidste.. :blush:

Well, hvordan bør jeg gribe det an?

Det jeg kan forstå de fleste gør, når de skal til at cutte er, at de ligger cardio-træning ind, samtidig med de tænker mere på kosten. Er jeg galt på den ?

Mit spørgsmål er så; hvor meget cardio skal der lægges ind om ugen, og hvor meget skal man tænke på kosten evt. ting man bør undgå herunder? Og hvad med styrketræningen, den skal vel også holdes vedlige i cut-perioden?

Til sidste, hvor mange Kcal og KJ forbrænder man om dagen?

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig!

/L...

Har du brugt søgefunktionen her på MOL? Der er rigtig mange der har spurgt til netop dette emne!

Ellers er http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=70 også en rigtig god artikel at læse før man begynder at cutte.

De fleste anbefaler at du når du cutter indtager 300-500 kcal under dit ligevægtsindtag - dette er for at begrænse tabet af muskelmasse. (Ligevægtsindtaget = det antal kalorier du dagligt kan spise uden hverken at tage på eller tabe dig). Mange siger generelt at de når de cutter hverken sænker deres fedtindtag eller deres proteinindtag, men derimod regulerer deres kulhydratindtag.

Det er en god idé at supplere med cardio, men det vigtigste er at du generelt spiser færre kalorier end du forbænder = vægttab.

Styrketræningen - fortsæt som du plejer.

Hvor meget du forbrænder kan du få en ide om her http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...skifteberegner/ eller her http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

Ting du bør undgå.. Tja, en lille fingerregel er at se på varedeklerationen, alt der indeholder over 200 kcal pr. 100 gram skal du passe lidt på med. Dette er dog kun en lille fingerregel, der er selvfølgelig undtagelser. Men ellers er det en god idé at spise protein- og fiberrig kost da den for mange vil give en længere mæthedsfornemmelse.

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar!

Har du brugt søgefunktionen her på MOL? Der er rigtig mange der har spurgt til netop dette emne!

Ellers er http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=70 også en rigtig god artikel at læse før man begynder at cutte.

Har søgt og har lige siddet og læst, og artiklen om cut har jeg også læst. Er også blevet klogere mht. til kosten, for mig handler det bare om at lade være at lade mig friste af alle de søde sager :blush:

Hvor meget cardio er fornuftigt om uges og hvor lang tid pr. gang?

I går løb jeg 4 km i et godt tempo efter jeg havde trænet. Havde en idé om at løbe ca. samme tur efter hver træning, det vil sige 3-4 gange om ugen, er det for meget eller lidt?

/L..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at køre et ganske alm. fullbody:

Man: Vægttræning

Tir: Cardio/Fri

Ons: Vægttræning

Tor: Cardio/Fri

Fre: Vægttræning

Lør: Cardio/Fri

Søn: Fri

De fleste siger man skal rimelig tungt når man cutter, så vil sige de 6 reps.

Kosten skal du som sagt være de 300-500 kalorier under. Men før du kan det må du finde dit ligevægtsindtag, så du kunne prøve at taste alt ind som du æder på en dag og se om du taber dig eller tager på. Så må du skære eller lægge nogen kalorier til indtil du ikke taber eller tager på i vægt.

Link to comment
Share on other sites

Til blitz. Jeg vil træne cardio efter min styrketræning, har nemlig ikke oceaner af tid. Jeg træner allerede et Full-body 3-4 gange om ugen (nedestående)

Bryst / skulder

Bænkpres

Incline bænkpres m. håndvægte

Butterfly

Skulderpres db

Ryg / Mave

Seated row

Pull down

Mavebøjninger

side bend cable

Hyperextenson

Ben

Squat

lægen

Arme

Biceps curl

Triceps extension

/L..

Edited by Lorte_muskel
Link to comment
Share on other sites

Tjah, tror ikke rigtigt jeg har en undskyldning for at dødløft ikke er der :blush: Men Bent over row, den har jeg os kørt, men da jeg blev for doven, begyndte jeg med seated row, fordi jeg i den ikke skulle i gennem begge sider enkeltvis, noget værre noget.

Men hvordan ser det ud med cardiotræning, ville det være fint, hvis jeg løb de 4-5 km efter de gange jeg har været nede at styrketræne ?

/L..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se det vil skade at løbe efter man har trænet. Men jeg vil drikke min shaker først og så løbe efter, for det kan jo gå en del til med at løbe.

Og du må endelig huske at æde nok.

mugge

Grunden til at fortrak BB Bent over row og DB Bent over row, var fordi de ramte bedre. Ikke på grund af tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se det vil skade at løbe efter man har trænet. Men jeg vil drikke min shaker først og så løbe efter, for det kan jo gå en del til med at løbe.

Og du må endelig huske at æde nok.

mugge

Grunden til at fortrak BB Bent over row og DB Bent over row, var fordi de ramte bedre. Ikke på grund af tiden.

Ja jeg er helt enig i, at bent over row er bedre end seated row. Tiden bør blot ikke i sig selv være et argument for at vælge seated row.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share