Mindre kondi


tjn
 Share

Recommended Posts

Hej

En ven og Jeg cykler normalt til træning (ca. 30 km i alt)

Og træner ca. 1 time nogen gange 1½ time.

Men vi har overvejet, at droppe at cykle, da Vi har hørt at man ikke rigtigt bliver stor hvis man samtidig dyrker motion.

Altså vores mål er bare at blive rimelig pumpet.

Vil det være en god ide, at droppe cykelturen?

Link to comment
Share on other sites

Hej

En ven og Jeg cykler normalt til træning (ca. 30 km i alt)

Og træner ca. 1 time nogen gange 1½ time.

Men vi har overvejet, at droppe at cykle, da Vi har hørt at man ikke rigtigt bliver stor hvis man samtidig dyrker motion.

Altså vores mål er bare at blive rimelig pumpet.

Vil det være en god ide, at droppe cykelturen?

Hvis i cykler skal i blot indtage energi svarende til dette, for at bibeholde jeres nergioverskud. Gåt udfra et i bulker

Link to comment
Share on other sites

30km cykling forbrænder naturligvis en pæn portion energi, dvs i skal spise mere for at være i kalorieoverskud til at bygge muskler.

Ud fra den betragtning alene kan man godt sige at cykelturen gør det sværere, men bestemt ikke umuligt, at øge muskelmassen.

Andre ting der taler imod:

Hvis i giver den for meget gas på turen til træning kan i måske ikke løfte lige så meget som i ellers ville kunne.

Hvis i ikke får noget at spise umiddelbart efter træning, vil cykelturen betyde at der går ret lang tid inden i får noget at spise. Dette ville dog muligvis stadig være et problem med andre transportmidler.

Ud fra en mere generel sundhedsmæssig betragtning synes jeg det ville være en dårlig idé at droppe cykelturen og med den rette planlægning mener jeg ikke det skulle forhindre jer i at vokse.

I denne forbindelse er denne artikel måske også interessant: G-flux

Link to comment
Share on other sites

30km cykling forbrænder naturligvis en pæn portion energi, dvs i skal spise mere for at være i kalorieoverskud til at bygge muskler.

Ud fra den betragtning alene kan man godt sige at cykelturen gør det sværere, men bestemt ikke umuligt, at øge muskelmassen.

Andre ting der taler imod:

Hvis i giver den for meget gas på turen til træning kan i måske ikke løfte lige så meget som i ellers ville kunne.

Hvis i ikke får noget at spise umiddelbart efter træning, vil cykelturen betyde at der går ret lang tid inden i får noget at spise. Dette ville dog muligvis stadig være et problem med andre transportmidler.

Ud fra en mere generel sundhedsmæssig betragtning synes jeg det ville være en dårlig idé at droppe cykelturen og med den rette planlægning mener jeg ikke det skulle forhindre jer i at vokse.

I denne forbindelse er denne artikel måske også interessant: G-flux

Okay tak, men skal man have overskud af kcal når man skal vokse? (Det vidste jeg faktisk ikke) men nu når jeg tænker over det er det jo logisk.

Link to comment
Share on other sites

Ja du kan jo ikke få større muskler (øget vægt) af ingenting!

Man kan nu godt forøge sin muskelmasse selvom man ikke er i kalorieoverskud, hvis man bare spiser det rigtige på de rigtige tidspunkter, synes jeg at erfare... Kan godt være det ikke er helt optimalt, men det kan lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Man kan nu godt forøge sin muskelmasse selvom man ikke er i kalorieoverskud, hvis man bare spiser det rigtige på de rigtige tidspunkter, synes jeg at erfare... Kan godt være det ikke er helt optimalt, men det kan lade sig gøre.

Korrekt.

Kroppen vil som oftest svinge mellem en overskuds- og underskudstilstand i løbet af dagen i forhold til aktivitet og måltider, så hvis du med kost og træning kan få kroppen til primært at forbrænde fedtvæv i underskudsperioder og bygge muskelmasse i overskudsperioder, så vil du principielt bevare din vægt men øge din muskelmasse og sænke fedtmassen.

Det bør også klart illustrere at en person der er i et generelt overskud vil være i en overskudstilstand flere af døgnets 24 timer end en person der blot indtager til ligevægt, og førstnævnte vil derfor have større mulighed for at bygge muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share