Hvornår skal du træne? Hvorfor timing er så vigtig for at få gode resu


alun.dk
 Share

Recommended Posts

Vi vil alle gerne have det bedste ud af vores træning. Det kan være svært at finde ud af, hvordan vi får det, men der er en parameter, der er meget nem at styre og som betyder meget for, hvor effektiv du er i træningscentret: Det er ganske enkelt hvornår du træner.

Hvis du vil læse resten af artiklen - klik på dette link: www.alun.dk/artikler.asp?ID=156〈=

Link to comment
Share on other sites

Tjae, nu er alun.dk en kommerciel side med hvad der nu engang følger med.

Flere af artiklerne derinde er noget tvivlsomme, især mht. referencer - så alt i alt skal man nok ikke lægge alt for meget i det.

Sidens formål lader nærmere til at være at promovere Poul Chek kurser samt salg af Poul Chek Swissballs fra webshoppen...

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg må jo indrømme at jeg selv godkendte artiklen til dette forum, men så må jeg også tilføje at jeg er enig i at det er en gang pseudovidenskab af værste skuffe.

Det strider mod enhver fysiologisk logik at man skulle træne når kortisolniveauerne er høje. Eneste argument skulle være at man opnår en større nedbrydning af væv og at man så kunne forestille sig at superkompensationen bliver større, men det tror jeg nu ikke på. I mange andre studier bruger man forhøjede kortisolniveauer som en indikation på at træningsmængden er for høj ift. kapaciteten.

Argumentet med at vores forfædre kun gik på jagt om formiddagen er rimeligt langt ude.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share