Vægt og kj


Indian Spirit
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige igang med at skriev en biologi rapport omkring min energibalance og mikroneutrianter.

Jeg kan huske at jeg engang har set et udregner et sted, som kunne regne ud at har man et underskud eller overskud på x antal kj, så vil man tabe / tage på, i den og den mængde. Er der nogen som har en idé om hvor det kan have været ?

Derudover, når det kommer til vitaminer og mineraler er der jo som bekendt disse anbefalede værdier. Jeg har bl.a. herinde fra fået indtryk af at disse er et udtryk for den mængde der skal til for at undgå mangeltilstand. Er dette korrakt, og kender nogen til nogle links som bekræfter dette ? ( skal jo have en kilde :smile: ) ( har nu selv fundet http://www.iom.dk/hvad_staar_der_paa_vitaminerne_EK.htm ) som ser rimelig troværdig ud.

Disse vitaminer, ens behov, stiger det ikke også ved motion idet man sveder meget og indtager en del vand ?

Edited by Indian Spirit
Link to comment
Share on other sites

Hvis vi går ud fra vægttabet/øgningen er rent fedtvæv, så er det cirka:

daglig energiunderskud/overskud i kcal = vægtændring pr uge i gram

eksempel:

1000kcal underskud pr dag = 1000g vægttab pr uge (da der går ca 7000kcal på et kg fedtvæv)

1kcal = 4,2kj

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share