Øv - Er gået totalt i stå


gotskov
 Share

Recommended Posts

D. 8. August:

117kg, 191cm og 31 år. Kan dårligt løbe 50 meter i medvind ned af bakke uden at dø 4 gange.

D. 19 November:

106kg , 191cm og sjovt nok stadig 31 år. Men nu med 3 måneders jubilæum i S.A.T.S. og kan nu løbe 5 kilomenter på 30 minutter uden at dø særlig meget.

D. 9 Marts:

109kg, 191cm og 31år. Løb går godt og bortset fra en nedtrappning i træning fra jul til slutningen af januar (pga af knæskade), går det også fint med træningen.

Jeg har købt en badevægt med fedt% og den ligger på 22.5-23.5% og har gjort det længe. Altså ikke de store udsving der. Vægten er MEGET langsomt gået op til de 109kg, men stigningen kom først efter min "træningspause" Det føles dog som om, at musklerne blivere "størrere" og jeg er derfor ikke så nervøs for vægten.

MEN mit ultimative mål er, at smide de sidste 3-4 bildæk der sidder rundt om maven og nu er jeg kommet i tvivl om min træning er forkert.

Jeg kommer i S.A.T.S 1-3 gange om ugen. (Kan desværre ikke komme mere stabilt pga kæreste, børn og arbejde). Jeg træner meget ens og en typisk dag er:

25 minutter på en Cross Trainer

Div styrketræning. Hovedsageligt ryg, mave og arme. Benytte 3-6 forskellige maskiner med 3 sæt med forskellige rep/vægt.

10-15 minutters løb

10-15 minytters Cykling.

Jeg laver meget det samme og har det godt med det. Jeg savner altså ikke variation på nuværende tidspunkt. Udover mine turs i S.A.T.S har jeg en kondicykel der hjemme. Den bliver brugt 1-3 gang om ugen i 30-50 minutter pr gang. Jo mere jeg kommer i S.A.T.S jo mindre bruger jeg cyklen.

Mine spørgsmål er derfor: Kan jeg opbygge muskler samtidigt med at jeg forbrænder fedt? Eller ville det være smartere at droppe styrketræningen for en periode og køre med målrettet på forbrænding? Ville det være en ide, at ændre min træning i S.A.T.S til f.eks 3 X 25 minutter på forskellige konditionsmaskiner og supplere med kondicyklen hjemme?

....og så vil jeg lige gentage målet med træningen: Smide de sidste bildæk. Store muskler er altså IKKE vigtigt på nuværende tidspunkt. Min mave målte 117cm da jeg startede i august. I november var jeg nede på 110cm og i øjeblikket svinger jeg mellem 109-111cm (Måles om hver morgen) Mit mål er ca 105cm.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

personligt vil jeg sige at du bare skal gøre som du føler mest for så du ikke mister motivationen!

lige nu vil du bare have forbrændt noget fedt og så er det jo vigtigt at være i energi underskud. dette kan gøre ved at træne(styrke træne eller lave cardio - fx cykle) men også ved at spise mindre end normalt og spise rigtigt. samt selvfølgelig både at spise ordentligt og træne samtidig.

jeg ved godt det ikke er det du spøger til men for at bibeholde et vægttab er det vigtigt for mange at ændre livsstil både motions- men også kostmæssigt.

men hvis du ikke føler for at styrketræne vil jeg sige bare at droppe det og så kun bruge motionsmaskinerne samt din kondicykel derhjemme.

ps. der er jo intet i vejen for at træne 2 gange på en dag, fx en gang i sats og derhjemme.

ps2 hvis din kondicykel står et strategisk godt sted(fx så du også kan se tv) vil det også hjælpe lidt. man behøver jo ikke sidde og stønne og pruste hver gang man motionere. hvis du bare kører et roligt tempo mens du laver noget andet, fx læser avis, eller se tv får du også forbrændt lidt.

håber du kunne bruge svaret til noget selvom jeg ikke gav noget konkret svar, da jeg synes det er meget op til dig selv.

held og lykke, du har jo allerede smidt de første par centimeter :4thumbup: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Man kan godt (specielt hvis man er relativt nybegynder) opbygge muskelmasse i samme periode som man taber sig generelt. MEN i dit tilfælde lyder det ikke til at være det der skal fokuseres på.

Når det er sagt mener jeg 2-3 gange 30 minutters styrketræning vil være godt givet ud for dig. Dette opsummerer det meget godt. Hvis du kan nå flere sæt end angivet på 30 minutter, så tager du bare hvad du kan nå. Derudover ville jeg nok skære den første omgang kondi ned til 10-15 minutter, men så tage tilsvarende mere bagefter.

Hvis dit vægttab er gået i stå, så laver du ganske enkelt for lidt eller spiser for meget. Vil du videre må du skrue på en eller begge knapper :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej begge,

Tak for jeres svar.

Hvis jeg læser dem korrekt, skal/kan jeg bare fortsætte som jeg plejer, bortset fra at jeg bør øge træningen en smule. Det vil jeg gøre.

Derudover vil jeg også ændre mine kostvane og håber at det vil hjælpe til vægttabet. Som det er nu, er der massere af motivation og tror på at det kan lade sig gøre. Det gælder også troen på, at jeg kan fortsætte og biholde de resultater jeg forhåbentlig vil opnå.

Igen, tak for jeres svar :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share