Danske mærker fedt eller skidt?


Rasmus-Kofoed
 Share

Recommended Posts

Hvad tænker du på jeg kender kun 2 producenter i dk som laver valle protein. Resten er til dyrefoder. Mange "danske" mærker kommer fra Holland - Tyskland etc. Du kan jo bare kigge på inholdfortegnelsen på varedeklationen. Så kan du jo samligne. Personligt går jeg altid efter støre brands = bedre smag. For mig er det som tæller i længden og ikke prisen.

Link to comment
Share on other sites

IOC lavede en undersøgelse der viste at en meget stor andel af kosttilskud var kontaminerede med dopingstoffer. Bla. hormoner/prohormoner.

Dog skal man have for øje at prohormoner/prosteroider er ulovlige i USA nu. Dvs der er intet markede og dermed ingen grund til at påroducere dem til det kommercielle markede.

TIlbage er bevidst kontamination af produkterne, som må siges at være en kortsigtet strategi.

IOC's undersøgelse blev bla brugt af IOC til at anbefale producenter/mærker som enten var sponsorer/IOC havde økonomiske interesser i. Så kan man selv vurdere undersøgelsens kvalitet.

En anden ting der indikerer at det nok ikke er et praktisk problem er de få positiv tests ifht hvor mange der bruger kosttilskud :smile:

Der er dog ingen grund til at købe andet end dansk. Kvaliteten er fin, og de dyreste mærker har almindeligvis INGEN kvalitetsforskel ifht de billigere produkter.

Link to comment
Share on other sites

IOC lavede en undersøgelse der viste at en meget stor andel af kosttilskud var kontaminerede med dopingstoffer. Bla. hormoner/prohormoner.

Dog skal man have for øje at prohormoner/prosteroider er ulovlige i USA nu. Dvs der er intet markede og dermed ingen grund til at påroducere dem til det kommercielle markede.

TIlbage er bevidst kontamination af produkterne, som må siges at være en kortsigtet strategi.

IOC's undersøgelse blev bla brugt af IOC til at anbefale producenter/mærker som enten var sponsorer/IOC havde økonomiske interesser i. Så kan man selv vurdere undersøgelsens kvalitet.

En anden ting der indikerer at det nok ikke er et praktisk problem er de få positiv tests ifht hvor mange der bruger kosttilskud :smile:

Der er dog ingen grund til at købe andet end dansk. Kvaliteten er fin, og de dyreste mærker har almindeligvis INGEN kvalitetsforskel ifht de billigere produkter.

Udover smag. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvet nogen dyre udenlandske mærker, men jeg er stor fan af Promax ProteinExtreme i både vanille og jordbær-smag. Købte også Nutramino jordbær og vanille, da der var tilbud på et tidspunkt og det er også ganske fornuftigt - synes bare Promax smager noget bedre.. er ellers rigtig glad for Nutraminos proteinbarer!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes faktisk at nogle af de danske producenter har ramt langt bedre rent smagsmæssigt end fx. mærker som Optimum som er utroligt syntetisk og sød i smagen.

Nutramino's jordbær er fx. fremragende og Bodylab's chokolade er heller ikke værst.

jeg kan hvertfald tilslutte mit til nutraminos jordbær - den er lækker! jeg er ikke så meget for deres chokolade, men da jeg ikke har smagt andre mærker med chokolade skal jeg ikke kunne udtale mig om mærket på den henseende.

men smag er jo individuel...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share