Ris?


Litti
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Håber der er nogle der kan svare mig på, om det er "forbudt" at spise ris under vægttab? :smilejap:

Synes det er rigtig svært at blive ved med at finde på noget at lave, hvis der ikke må indgå pasta eller ris.

Mit energiniveau er ikke det højeste. Cykler til og fra arbejde ca. 15 min. hver vej og spinning 2-3 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Håber der er nogle der kan svare mig på, om det er "forbudt" at spise ris under vægttab? :smilejap:

Synes det er rigtig svært at blive ved med at finde på noget at lave, hvis der ikke må indgå pasta eller ris.

Mit energiniveau er ikke det højeste. Cykler til og fra arbejde ca. 15 min. hver vej og spinning 2-3 gange om ugen.

Ris og pasta er ikke det mest optimale under vægttab, idet det er forholdsvis energitæt mad(mange kal pr vægt). Jeg har dog erfaret med mig selv, at kost der udelukkende består af kød og grønsager ikke mætter i specielt lang tid. Mit forslag er at du spiser en smule brune ris/fuldkornspasta ca. halvdelen af norm dvs ca 50 g og supplerer med grønsager...Det vil holde dig mæt i længere tid, og du kan muligvis derved undgå at indtage energi i form af anden føde efterfølgende...håber det vil hjælpe dig!

A-M

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget, der er forbudt at spise under vægttab. Det er dit samlede energiindtag, der bestemmer, om du tager på, eller taber dig.

Både pasta og ris har et energiindhold på omkring 1530 Kj for 100 gr. eller 360 kcl.

Til sammenligning indeholder kartofler 344 KJ altså 81 Kcl for 100 gr. og kartofler smager bedre og mætter bedre end pasta og ris efter min mening, men det er jo en smagssag.

Jeg er ved at tabe mig og spiser gerne ris og pasta, men jeg måler det af og sørger for at mit daglige energiindtag holder de grænser, hvor jeg taber det jeg skal.

Spinning 2-3 gange om ugen, lyder da OK som kredsløbstræning. Du brænder både 1500-2000 Kcl og kommer i god form.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share