Anti-depressions-logbog


MissDumbell
 Share

Recommended Posts

STYRKETRÆNING onsdag d. 02.08.2006

Opvarmning:

Cykling - 15 min/lev 4-5

1 x 10 + 2 x 8-10 reps:

Stående pull down: 15 / 20

Træk til bryst: 25 / 30

Seated row: 25 / 30

Millitary press: 5 / 10 :4thumbup:

Triceps: 9 / 10

Biceps: 6 / 7

Bench press: 7 / 8

Gik som smurt i lindolie :tongue:

Så løb jeg en tur på løbebåndet men hvordan f**** får jeg det skrevet :blink:

2 min gang - 6,4 km

5 min "løb" - 8,8 km

2 min gang - 6,4 km

12 min løb - 8,8 km

2 min gang - 6,2 km

7 min "løb" - 8,8 km

og så 5 min "cool-down".

= 35 min

Jeg arbejder på at kunne "løbe" længere og længere tid ad gangen - og så lytter jeg MEGET til mine knæ - og "piver" de bare det mindste - så går jeg ned i gå-tempo (og jeg har lige købt nye løbesko - de skal også lige "løbes til" )

Men kæft det er fedt :blush:

Min vægt har stået stille i over 1 uge nu :blink: - men jeg har et konstant kcal-underskud :blink: Måske forbrænder jeg i virkeligheden ikke mere end en zombie???? :crazy:

nå - men jeg har tabt mig i cm - så skid hul i vægten - og jeg får vist snart et "vi-savner-dig-kommer-du-snart-forbi?"-kort fra alle de lokale grill-barer :laugh: / :innocent:

mor her har det godt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej du.

Super at det går godt med træningen, det er simpelthen en gevinst på alle fronter.. Bedre humør, smækker krop mm :laugh:

Godt du kom ovenpå din downer fra sidste måned

Mette

Hej Mette

Tak for din hilsen :blush:

Jeg ved ikke lige med den "smækre krop" - men tøjet strammer ikke så meget mere - og igår kune jeg krybe ned i en bette nederdel jeg ikke har kunnet passe længe :cool:

Jeg er stadig lidt "downer" - men det er nok mere pga manglende udfordringer - så det arbejder jeg lidt på (har fået støvet anatomi-bøgerne af endnu engang) - Selvstudium er altså IKKE noget jeg kan anbefale :sneaky2: (ihvertfald ikke hvis man har en ryggrad som min)

Men træningen kører super og jeg GLÆDER mig til at komme afsted hver gang - og glæder mig som en lille pingvin til min svømmehal åbner igen - så kan jeg daffer derned og "køle af" på "hviledagene" :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare så travlt med healing, skole, klienter, planer... Skal jo ha en web-side op og stå og skal ha formuleret noget om dit og dat og ha alle visionerne på plads - og leder også efter en klinik - og så er der al meditationen og energi-arbejdet indimellem (og David Letterman, Alias, NCIS og Desperate Housewives :laugh: ) - og har også et par klienter og ja... tiden flyver bare afsted og jeg har det bare SÅ super-duper-godt - MEGET bedre end FØR jeg fik min depression - og tro det eller la vær - I dag ser jeg tilbage på den som en gave for den hjalp mig herhen hvor jeg er nu.

Så sent som i dag hjalp jeg en som er MEGET langt nede - viste hende at man kan godt komme "over på den anden side" - fortalte at det faktisk ikke er mere end 2½ md. siden jeg overvejede at tage mit eget liv - og se mig nu? :superman:

Og nej - har da så absolut ikke lyst til at gennemleve det hele een gang til - men var det det værd? Så absolut. Jeg kan stadig huske hvor dårligt jeg havde det, hvor slemt det var osv. - men jeg ved også at jeg kan bruge det til at hjælpe andre med at komme op igen som er langt nede - så jeg har valgt at bruge det positivt - der skal ikke grædes mere over det

Om alt går vel - om jeg ikke får 7 klienter, en klinik der skal gøres i stand, vinder 19 mill. i lotto eller noget i den stil - så regner jeg med der bliver tid til svømning i næste uge. I denne uge kniber det gevaldigt. - men næste uge!!! SÅ kommer der resultater :w00t:

Fedt jeg lige rendte ind i din log.... :smile: jeg vil invitere dig ov :smile: i min en tur... du er velkommen..

Jeg arbejder selv som alternativ behandler og har min egen klinik som jeg har haft siden 2000, så du må endelig spørge hvis der er noget jeg kan hjælpe med i den retning...

Jeg har selv været meget nede (det kan også læses i loggen :unhappy: ) men tager nu dagene som de kommer... mit seneste selvmordsforsøg var den 28 april i år, så det er da lidt siden nu... :wink: jeg går i terapi, UDEN medicin, og det går ok. Jeg har fået diagnosen Borderline eup.

Jeg vil bare sige at jeg synes det er fedt at du er kommet på den anden side af det hele.... stærkt gået ! :4thumbup:

Håber du vil kigge over så vi kan skrive lidt sammen...

PB :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

CARDIO torsdag d. 03.08.2006

Cykling: 20 min/random/lev 5

Cross-trainer: 35 min/reverse/lev 4

Powerwalk: 25 min/random lev. 6/ 6,4 km/t

1.20 min / 687 kcal og vægten sagde minus ½ kg imorges :4thumbup:

Mine knæ/ben/skrog var bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ træt da jeg stod op imorges - og tror godt jeg kunne være blevet i sengen resten af dagen - men det bliver man jo ikke superman m/k af, vel? :superman:

Imorgen bliver en laaaaaaang dag - for der holder jeg "hviledag" - men hvis bentøjet ikke knirker for meget - så tror jeg godt jeg kan lokkes til et lille endorfin fix :blush:

Link to comment
Share on other sites

Fedt jeg lige rendte ind i din log.... :smile: jeg vil invitere dig ov :smile: i min en tur... du er velkommen..

Jeg arbejder selv som alternativ behandler og har min egen klinik som jeg har haft siden 2000, så du må endelig spørge hvis der er noget jeg kan hjælpe med i den retning...

Jeg har selv været meget nede (det kan også læses i loggen :unhappy: ) men tager nu dagene som de kommer... mit seneste selvmordsforsøg var den 28 april i år, så det er da lidt siden nu... :wink: jeg går i terapi, UDEN medicin, og det går ok. Jeg har fået diagnosen Borderline eup.

Jeg vil bare sige at jeg synes det er fedt at du er kommet på den anden side af det hele.... stærkt gået ! :4thumbup:

Håber du vil kigge over så vi kan skrive lidt sammen...

PB :4thumbup:

Heeey og velkommen da :4thumbup:

Jeg fiser fluks over i din log og studere nærmere :tongue:

Jeg har nogenlunde styr på det med klinik og sådan noget - har et par aftaler "ude i byen" som jeg regner med bliver "indfriet" i løbet af august/september md. - og har også fået lovning på lidt hjælp til opbygning osv. - så det skal nok komme op og stå - men lige pt holder jeg sommerferie hvor jeg øver mig i at overbevise migselv om - hver morgen når jeg står op og hver aften inden jeg går i seng at: Jeg skal bare INGENTING! (det kan godt tage tid for mig at fatte det da jeg er temmelig fatsvag når det angår indre ros/kærlighed og den slags)

Og hver gang jeg får den her følelse af at NU har jeg det meget bedre - så føles det somom at jeg bare har det SÅ meget bedre end sidst gang jeg sagde det - men ok.. der er stadig "øv"-dage (dem har vi vel alle?) - og nu hvor motionen og vægttabet og kosten og det hele bare køre på skinner - så husker jeg at rose migselv for det også :bigsmile:

Men ok.. ringer AF imorgen og siger de har job til mig - så kan de stadig godt regne med at de får..... en øhm..lang næse.. eller noget :dry:

Link to comment
Share on other sites

Heeey og velkommen da :4thumbup:

Jeg fiser fluks over i din log og studere nærmere :tongue:

Jeg har nogenlunde styr på det med klinik og sådan noget - har et par aftaler "ude i byen" som jeg regner med bliver "indfriet" i løbet af august/september md. - og har også fået lovning på lidt hjælp til opbygning osv. - så det skal nok komme op og stå - men lige pt holder jeg sommerferie hvor jeg øver mig i at overbevise migselv om - hver morgen når jeg står op og hver aften inden jeg går i seng at: Jeg skal bare INGENTING! (det kan godt tage tid for mig at fatte det da jeg er temmelig fatsvag når det angår indre ros/kærlighed og den slags)

Og hver gang jeg får den her følelse af at NU har jeg det meget bedre - så føles det somom at jeg bare har det SÅ meget bedre end sidst gang jeg sagde det - men ok.. der er stadig "øv"-dage (dem har vi vel alle?) - og nu hvor motionen og vægttabet og kosten og det hele bare køre på skinner - så husker jeg at rose migselv for det også :bigsmile:

Men ok.. ringer AF imorgen og siger de har job til mig - så kan de stadig godt regne med at de får..... en øhm..lang næse.. eller noget :dry:

Det lyder som om du har styr på det meste... ja for søren, nyd ferien for når først du sætter lavinene i gang (firmaet) så er der fart på hvis du skal leve af det 100 %. Der skal mange igennem på en dag før der er lidt fornuft i det...skal du leve af det 100 % fra starten eller har du en lille job ved siden af ?

Dejligt at høre af kost og det hele går godt... gid det var mig der havde det overskud... men min borderline har den lille tvist at jeg har spiseforsturrelse oveni og har også tendens til at skade mig selv :cry: når det hele bliver for meget....

AF... hmm... de ringer sgu nok ikke.... de sover jo i timen.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

STYRKETRÆNING onsdag d. 05.08.2006

Opvarmning:

Cykling - 20 min/random/lev 4

1 x 10 + 2 x 8-10 reps:

Stående pull down: 15 / 20

Træk til bryst: 25 / 30

Seated row: 25 / 30

Millitary press: 5 / 10

Triceps: 10 / 11

Biceps: 6 / 7

Bench press: 7 / 8

Mavebøjninger: 3 x 12 på bold

Cross-trainer: 25 min/random/lev 4

Blev ført hele vejen af "Paradise Lost" på mp3'ern :wub:

Har tabt mig yderligere 1 kg - men kæft der er lang vej endnu *støn*

Har fået brev fra A-kassen - skal til samtale om 14 dage :unhappy::blink::crazy:

Jeg skal redegøre for om jeg står til rådighed på arb.markedet... øhm...

nå - den tid den sorg.

Jeg får gæster lige-om-snart så det bliver ikke mere fra mig for dennegang - ses imorgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

CARDIO søndag d. 06.08.2006

Cykling: 20 min/random 5/lev 5

Cross-trainer: 25 min/reverse/lev 4

Løbebånd: 32min/gå 2min - løb 6 min/6,4-9,0 km/t :4thumbup:

1.29 / 705 kcal

Men HOLD DA KÆFT hvor er jeg træt af mine store patter :crazy:

Det er fandme svært at "løbe" når de hopper og danser (og JA gu bruger jeg "sports-bh") - så jeg måtte hele tiden hive op i pulsmåleren og bh og pis og lort ARGH :devil:

Hvis de stadig er i vejen når jeg har tabt mig xx kg - så vil jeg ha en bryst-reduktion!!! :mad:

Bortset fra det - så var det super-træning - og jeg svedte så meget at jeg "vandede" gulvet :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om du har styr på det meste... ja for søren, nyd ferien for når først du sætter lavinene i gang (firmaet) så er der fart på hvis du skal leve af det 100 %. Der skal mange igennem på en dag før der er lidt fornuft i det...skal du leve af det 100 % fra starten eller har du en lille job ved siden af ?

Dejligt at høre af kost og det hele går godt... gid det var mig der havde det overskud... men min borderline har den lille tvist at jeg har spiseforsturrelse oveni og har også tendens til at skade mig selv :cry: når det hele bliver for meget....

AF... hmm... de ringer sgu nok ikke.... de sover jo i timen.. :tongue:

Styr på det meste? Naaah.. men er nok bare inde i "en god stime" :blush:

Nu må du ikke bruge "borderline" som en undskyldning for at du ikke kan det du vil. I sidste ende er du jo selv herre over det - det handler om viljestyrke og lysten til at se sine egne problemer i øjnene. :wink: Det tager tid - det gør ondt - det er hårdt - og man ved aldrig helt hvornår man er "over det" :smile: Men c'est la vie

Link to comment
Share on other sites

STYRKETRÆNING onsdag d. 08.08.2006

Opvarmning:

Cykling - 15 min/random/lev 4

1 x 10 + 2 x 8-10 reps:

Stående pull down: 15 / 20 :crazy:

Træk til bryst: 25 / 30

Seated row: 25 / 30

Millitary press: 5 / 10 :crazy:

Triceps: 10 / 11

Biceps: 6 / 7

Bench press: 7 / 8

Cross-trainer: 20 min/lev 3

Powerwalk: 20 min/random 5/ 6,4-6,4

:crazy:

Var på Køwenhawner-rundfart med moar igår - så fik jogget en del - og spist en del (men ikke spec. usundt - bare MEGET) - det var rigtig hyggeligt/dejligt :wub:

Og fik købt en ny sports-bh som skulle afhjælpe mine pat-problemer :mad:

Talte med moar om jeg mon ikke skulle tale med lægen om at få en bryst-reduktion :sneaky2: - selvom jeg ikke er meget for at skulle skæres i og alt det (medmindre det er livsnødvendig) - så kunne man jo altid tage en snak med ham om det og så'n.

I dag har jeg så en brunch-aftale med veninde - så jeg aftalte med migselv igår at jeg ville stå på 6.30 (eller deromkring) og træne inden.

Da uret ringede i morges - så var jeg godtnok ikke meget for at stå på :crazy: Men HEY! En aftale er en aftale - og jeg fortjener sgu samme respekt som alle andre jeg laver aftaler med - så mor her stod op, hoppede i trænings tøjet og stod i centeret kl. 7.00 !!!

Men ok.. styrketræning på bar mave :unhappy: Ved ikke om det var den tomme mave eller tidspunktet - men det var satme hårdt :crazy: Desuden er jeg stadig øm over min sidste træning for 3 dage siden :crazy: Selvom jeg lavede yoga i søndags og fik strukket ud og det hele (AV :crazy: ) - så er jeg stadig ØM :crazy: Og det var TUUUUNGT i dag :blink: (ordet "svækling" gik igen flere gange oppe i min hjerne i løbet af træningen :laugh: - men lige lidt hjalp det)

Nå - nu vil jeg ud og spise brunch. Og klappe migselv på skulderen (hvis jeg kan nå dem :laugh: ) fordi jeg overholdt min aftale med migselv.

Det har sgu en stor psykologisk effekt kan jeg mærke som bestemt ikke skal undervuderes :blush:

Vi ses imorgen :wub:

Link to comment
Share on other sites

Nu må du ikke bruge "borderline" som en undskyldning for at du ikke kan det du vil. I sidste ende er du jo selv herre over det - det handler om viljestyrke og lysten til at se sine egne problemer i øjnene. :wink: Det tager tid - det gør ondt - det er hårdt - og man ved aldrig helt hvornår man er "over det" :smile: Men c'est la vie

Det gør jeg bestemt heller ikke... indtil for kort tid siden ville jeg slet ikke acceptere diagnosen og da slet ikke snakke højt om det ! :nonono: men idag er jeg ok med at det er en del af mig og vil være det resten af mit liv, men det skal ikke få mig ned med nakken :superman:

Realiteterne er dog at spiseforstyrrelserne ER der og også selvskade tendensen... jeg kan ikke løbe fra det :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke trænet i de her dage da jeg er syg - og så har jeg pisse ondt i mine skuldre :crazy:

Tror det var en dum ide at hæve vægten i alle øvelserne i styrkeprogrammet.

De næste par dage skal jeg på skole - men håber jeg kan kommer over og dyrke noget hard-core-cardio på søndag. Så må styrketræningen halte bagefter. Løfter ikke en eneste vægt før mine skuldre er afslappede.

Yoga kan heldigvis bruges til afspænding - så det gør jeg.

Og så håber jeg min hoste/vejrtrækningsbesvær også snart kommer på plads :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

CARDIO torsdag d. 17.08.2006

Cykling: 15 min/lev 4

Cross-trainer: 25 min/reverse/lev 3

Power-walk: 25 min/random lev 6/ 6,4 km/t

Længe siden (lidt over 1 uge) - så tog den stille og rolig (som jeg nu kan) - og det gik fint.

Er stadig "skadet" i skuldrene - så ingen vægte - og så har jeg en muskel-fiber-sene-ting i venstre baglår som "sætter sig fast" nogengange - men det gik nu fint i dag - ingen problemer so far.

Min influenza-halløj er også væk - det forsvandt efter 3 dage på skolen i intense healings-energier :4thumbup:

Yup.. ses nok imorgen :cool:

Edited by MissDumbell
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
CARDIO torsdag d. 17.08.2006

Cykling: 15 min/lev 4

Cross-trainer: 25 min/reverse/lev 3

Power-walk: 25 min/random lev 6/ 6,4 km/t

Længe siden (lidt over 1 uge) - så tog den stille og rolig (som jeg nu kan) - og det gik fint.

Er stadig "skadet" i skuldrene - så ingen vægte - og så har jeg en muskel-fiber-sene-ting i venstre baglår som "sætter sig fast" nogengange - men det gik nu fint i dag - ingen problemer so far.

Min influenza-halløj er også væk - det forsvandt efter 3 dage på skolen i intense healings-energier :4thumbup:

Yup.. ses nok imorgen :cool:

Hejsa MissDumbell

Har kikket/læst lidt i din logbog :4thumbup: og må sige du har den rigtige indstilling :wub: har selv været ramt af en :blush: og ved hvordan det føles at have en despresion :unhappy::unhappy::unhappy: har selv brugt sporten til at træne mig ud af problemerne/tankerne, og Rom blev jo ikke bygget på en dag :wink::wink: så tålmodighed og ihærdighed skal nok gøre at du kommer op af det sorte hul :nonono::nonono: som jef læser ordrene på din side, er du på rette vej :wink::wink: så nyd dagene, og lad være med at presse dig selv for hårdt :bigsmile: prøv at komme ud i naturen omkring hvor du bor, tag et tæppe og en bog med ud, og lade efterårsstrålerne give dig et ekstra et lille spark bag i :smile::smile: eller gå i solarium, det giver en behagelig varmen. Jeg brugte selv naturen/fiskeri til at få tankerne et andet sted hen :bigsmile::bigsmile: Du kan læse en artikel jeg har skrevet på www.fitnezz.dk og måske kan du bruge nogen af de ting jeg skriver/nævner i den :tongue: Men MissDumbell kan du have en god dag herfra Kolding :wink::wink:

M.V.H Keld Erland

Link to comment
Share on other sites

CARDIO fredag d. 18.08.2006

Cross-trainer: 30 min/reverse/lev 4-6

Power-walk: 30 min/random lev 8/ 6,4 km/t

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

(pst: Nåede det lige - var færdig 10 min i lukketid)

Nåja - så var der lige 5 min ekstra "power-walk" på vej hjem da der var en som have brækket sig i tunellen :annoyed: så jeg måtte gå udenom

Imorgen holder jeg så en fridag - regner jeg med :cool:

Og vægttræningen står på stand-by til jeg her besøgt Fyssemanden Tue :wub: (det var ham som i sin tid "reddede" mig fra en diskus-prolabs og alt det)

Apropos skader - så har jeg nu en sort negl på min lilletå som jeg hamrede ind i etellerandet for et stykke tid siden - mon den falder af?

Og så har vi brandsåret på venstre hånd.... :laugh: - og så er der mine ømme skuldre og den der krampe-ting i venstre baglår :4crutches: Kæft jeg er uheldig, altså!

Humøret er vel sådan... bummelum-bumbum.. Er hammer-nervøs for mødet i a-kassen næste uge og det med at skulle starte for migselv osv... UF :blink: Det fandme et stort skridt :crazy:

Nå.. hvo intet vover - intet vinder. Det må briste eller bære - håber bare jeg får arbejdet med mine svage sider (som jeg da heldigvis kender de fleste af) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa MissDumbell

Har kikket/læst lidt i din logbog :4thumbup: og må sige du har den rigtige indstilling :wub: har selv været ramt af en :blush: og ved hvordan det føles at have en despresion :unhappy::unhappy::unhappy: har selv brugt sporten til at træne mig ud af problemerne/tankerne, og Rom blev jo ikke bygget på en dag :wink::wink: så tålmodighed og ihærdighed skal nok gøre at du kommer op af det sorte hul :nonono::nonono: som jef læser ordrene på din side, er du på rette vej :wink::wink: så nyd dagene, og lad være med at presse dig selv for hårdt :bigsmile: prøv at komme ud i naturen omkring hvor du bor, tag et tæppe og en bog med ud, og lade efterårsstrålerne give dig et ekstra et lille spark bag i :smile::smile: eller gå i solarium, det giver en behagelig varmen. Jeg brugte selv naturen/fiskeri til at få tankerne et andet sted hen :bigsmile::bigsmile: Du kan læse en artikel jeg har skrevet på www.fitnezz.dk og måske kan du bruge nogen af de ting jeg skriver/nævner i den :tongue: Men MissDumbell kan du have en god dag herfra Kolding :wink::wink:

M.V.H Keld Erland

Jeg har læst din artikel - og du er godtnok en jeg tager hatten af for :blink: 18 mdr. med depression?? :blink::crazy:

Sejt du kom igennem det!!

Jeg vil nu sige jeg er ude af den der depression - men arbejder da stadig med migselv og min manglende tålmodighed (den er nok en af mine værste fjender - og så de krav jeg stiller til migselv) - men tror det er en livslang proces. Der er nogle mennesker som nærmeste går "flat-liners" gennem livet uden de store udsving - og så er der dem som har det som mig - følelsesmæssige udsving døgnet rundt. Jeg vil sige det er godt for min personlige udvikling da det tvinger mig til at stoppe op og tage livet op til revision men samfundet er ikke just indrettet til sådanne udsving - og det er nok mere dér der skulle arbejdes fremfor bare at proppe piller i folk (det er så bare MIN mening) :sneaky2:

Samfundet fungere jo bedst hvis vi opfører os som robotter :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

CARDIO søndag d. 20.08.2006

Cykling: 15 min/lev 4

Power-walk: 25 min/random lev 6/ 6,4 km/t

Og så lavede jeg mave- og læg/ryg øvelser på "badebolden" - men mit venstre baglår var ikke så vild med læg-øvelserne - så det blev ikke til så mange! Nu har den nerve-muskel-ting generet mig i over en uge :sneaky2: Nogen forslag???

Har forsøgt mig med alverdens strækøvelser, massage, healing, varme-pude o.lign... :dry:

Ikke den helt vilde store tur - men lidt har også ret!

Og så var der lige den der ekstra-gå-tur hjem da der STADIG stank af bræk i tunellen :mad: - var oppe og gøre DSB opmærksomme på det - men "jaja - vi siger det til dem næste gang vi ser dem som gør rent" :blink:

Har ikke sovet så godt i nat - har nærmest sovet i et badekar fyldt med sved :blink: Føj!

Nå - napper nok en tur mere imorgen a la samme "kaliber" som i dag - eller mere :smile:

Edited by MissDumbell
Link to comment
Share on other sites

CARDIO mandag d. 21.08.2006

Cykling: 20 min/lev 5 :4thumbup:

Cross-trainer: 20 min + 5 /lev 3

Power-walk: 20 + 5 min/random lev 4/ 6,4 km/t

Ialt 683 kcal - så jeg fik indhentet noget af det forsømte fra igår.

Nåja - så var der lige den sædv. omvej hjem - dennegang tog jeg ingen chance - kan simpelthen ikke klare stanken af opkast :crazy:

Er pis-hamrende nervøs for samtalen imorgen hos A-kassen. Jeg bliver sgu nok fyret som arb.løs :4banned: Tror jeg vil tidligt op i morgen og så give vægtene en ordentlig tur - ømme skuldre eller ej :mad:

Det positive er at jeg er tilbage på cardio-bølgen - og selvom det kan "trække tænder ud" bare det at skulle afsted - så er det altså SÅ fedt at stå midt i det. :alright:

Det andet positive er så at mit tøj bliver størrer og størrer - det er jo sådan set både godt og skidt :w00t: (men mest godt)

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke trænet i disse dage - men jeg får da lavet så meget andet! Hovedrengøring f.eks.

Det er længe siden jeg har haft så meget energi og overskud som jeg har i disse dage - så det skal udnyttes på den huslige front :cool:

Jeg har været lidt "nede" over at skulle til møde i A-kassen -men det gik fint - og nu hvor det er overstået - så er det somom at alting er godt igen. Jeg var lige kommet hjem derfra - så ringede telefonen - og jeg fik besøg lidt senere og ... ja der var bare fart på - og det der sekretær-job - jeg blev spurgt om jeg kunne starte et par dage før... så det er somom der NU - endelig - er lukket op for alt det jeg gerne vil igang med :4thumbup:

Det er måske ikke ligefrem fedtforbrændende - men det gavner humøret :blush:

Mine skuldre er stadig "dumme" :dry: - men jeg har da kunne flytte rundt på møblerne og har også fået rengjort persiennerne :blush:

Link to comment
Share on other sites

Stadig ingen træning - men nu har min venstre skulder fået en diagnose (som jeg bare ikke kan huske).

Ingen styrketræning eller svømning eller sovning på venstre side de næste mange dage :unhappy:

Humøret har også været nede en tur - men selvom jeg er nedtrykt og i dårligt humør - så banker jeg migselv med et "det er ok - sådan er det bare ligenu" hvergang jeg tænker "tag dig nu lige sammen, ikk?"

:devil:

Så nu går det godt igen.

Havde ellers håbet på en tur i svømmehallen i eftermiddags - men det må jeg så ikke - så venter til imorgen med at piske noget puls af.

Tror sgu jeg opgiver det vægttræning een gang for alle. Der er fandme altid problemer med det på den ene eller den anden måde. :mad:

Jeg flasher lige min venstre arm - forhåbentlig fremgår det tydeligt at den er helt skæv. Brækkede den som 5-6 årig - og var udsat for en omgang lægesjusk så den groede forkert sammen. Der er nogle øvelser (som jeg kender til ihvertfald) der aldrig rigtig vil kunne udvikle sig pga den skide arm :dry:

billede006cp8.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så har jeg fået modet til at "prale" lidt igen.

Min skulder er stadig under behandling -men har fået grønt lys til at tage en svømmetur - så det gjorde jeg i dag :blush:

1.000 m crawl/bryst - skift hver 25 m

800 m rygcrawl

200 m crawlben

100 m crawl/bryst

ialt: 2100 m

Den ene bane tog bare den næste :blush:

Jeg har lavet lidt cardio løbende - og igår fik jeg også hevet lidt i et par håndvægte - men ikke noget der skal "prales" med - det var blot for at tjekke skulderen.

Min fyssemand mener det er fordi jeg "går for hårdt til den" med håndvægtene ( :laugh: - men det sagde han altså) - og så kan mine sener ikke følge med (jeg er jo ikke 20 år mere :sneaky2: ) og så var mine skuldre blevet irriteret...

Og så er jeg jo typen som ikke rigtig har tålmodighed - så når jeg først kommer igang - så kører jeg bare derudad - så det skal jeg liiiige ... *host*

Imorgen står den på rengøring - og så har jeg planer om på søndag at prøve det der "yoga-fitness"... :dry: Må vist finde et alternativ til håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

Kom ikke så mange steder i weekenden -men gik en laaaang tur (1 time ca.) igår og fik også gået en lang tur idag

Og så kom jeg i svømmehallen i dag - med de obligatoriske 2 x 5 km på cykel

Fik svømmet:

1.000 m bryst/crawl - skift hver 25 m. Havde en DEL problemer med svømmebrillerne - der blev VED med at sive vand ind :mad:

800 m rygcrawl

200 m crawlben

8 x 25 crawl med 20 sek's interval - tror fandme jeg har astma eller noget :crazy:

Ialt: 2.200 m (100 mere end sidst)

OG nu skal der ædes en falafel :4mewantfood:

Energi-niveauet er helt i top :4thumbup: - og humøret ligeså :4thumbup: og skulderen har det også fint - nu må vi se hvad fyssemanden siger imorgen :cool:

:wub: det er dejligt at få svømmet :wub:

Edited by MissDumbell
Link to comment
Share on other sites

Var i fitness-centeret i dag...

Cykling: 20 min - lev. 5

Cross-trainer - 20 min - reverse - lev. 3

Biceps: 3 x 10 - 6 kg

Benpress: 3 x 10 - 35

ind&ud - 2 x 25 - 35 (etellerandet skulle der ske...)

Og så var jeg hos fyssemanden i dag og min skulder er nu så "clearet" at jeg gerne må prøve med vægt-træning næste gang jeg skal afsted - blot være MEGET opmærksom på hvordan jeg laver øvelserne. Han var ved at falde ned af stolen da jeg fortalte at jeg skam havde været ude at svømme 2 gange - og svømmede ca. 2 km hver gang! Det synes han altså var meget :blink: - men godt at min skulder kunne klare det!

Og så fik jeg besked på liiiiige at holde lidt igen både med svømning og alt muligt andet. Fik MEGEN ros for min store motivationsfaktor - men fik også lige en reprimande om at jeg liiige må holde lidt igen - "for ellers får du bare en skade igen og så sidder du her og er ked af du ikke kan komme til træning og jeg synes det er SÅ fedt at du har så megen motivation og viljestyrke MEN du må altså holde dig i tøjlerne så du ikke overtræner" - sagde fyssemanden :blush: - og det er jo rigtig nok.

Så fik jeg nogle øvelser til mine stakkels knæ (de er begyndt at klage igen :dry: ) - og så fik jeg en eleastik så jeg kan arbejde lidt med skuldrene

Jeg holder "fri" imorgen (har jo min nye elastik og de der knæøvelser jeg kan gå igang med) og så svømmer jeg mandag og fredag de næste par mdr. - og så lidt cardio/vægt indimellem

Det må så være planen...

Men synes altså stadig det er dejligt at komme i vandet igen :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share