min kæreste vil tabe sig!


olesen82
 Share

Recommended Posts

hej

min kæreste har besluttet sig for at tabe sig ca. 15 kg over det næste halve år...

ved godt at kosten spiller en stor rolle, så den er allerede lagt om, og de første par kg er da også allerede væk :smile:

mit spørgsmål er derfor, hvor meget konditionstræning der skal til før det giver resultater...

indtil videre har jeg rådet hende at køre ca. 1 time konditionstræning ( cykel, løbebånd, vrosstrainer ) 3 gange i ugen, og så træne lidt arme og ryg ca . 20 min pr træningspas efter konditionstræningen...

ved godt det er svært/umuligt at svare på, da det er meget individuelt, men ehar jeg ramt helt ved siden af??

evt. nogen der har nogle gode råd ang. vægttab....fx gode øvelser osv...??

på forhånd tak :smile:

morten

Link to comment
Share on other sites

Hej Olesen82

Det ser da nogenlunde ud, hvis din kæreste allerede har tabt sig et par kg. Om der er noget du har glemt, er svært at sige, men sørg for ikke at være i for stort underskud af kcal. Men hvorfor kun træne ryg og arme? Få da om muligt det hele med, det kan gøres med en lille antal af øvelser.

Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Hej Olesen82

Det ser da nogenlunde ud, hvis din kæreste allerede har tabt sig et par kg. Om der er noget du har glemt, er svært at sige, men sørg for ikke at være i for stort underskud af kcal. Men hvorfor kun træne ryg og arme? Få da om muligt det hele med, det kan gøres med en lille antal af øvelser.

Held og lykke!

hej

tak for svaret...

det med arme og ryg var også kun et eksempel... tror bare ikke jeg må presse for meget på her i starten, da hun måske mister modet...

lige nu køre hun i rimeligt stort kalorieunderskud, derfor de 3-4 kg på en uge!!!

men har tvunget hende til at spise lidt morgenmad, da det trods alt er det vigtigste måltid om dagen....

Link to comment
Share on other sites

3 timers cardio med fornuftig (læs: høj :devil: ) intensitet, lidt styrketræning og en kontrolleret kost skulle nok kunne resultatere i et dagligt underskud på ca 500kcal og dermed et fedttab på ca ½kg pr uge.

Men uanset hvor fint det ser ud "på papiret" så er man jo nødt til at forholde sig til virkeligheden (i hvert fald nogengange :tongue: ) og justere når det bliver nødvendigt. Om det så skal være på kost- eller motionssiden eller begge steder der justeres, det må være op til den enkelte, og hvad man nu har tid til.

Link to comment
Share on other sites

3 timers cardio med fornuftig (læs: høj :devil: ) intensitet, lidt styrketræning og en kontrolleret kost skulle nok kunne resultatere i et dagligt underskud på ca 500kcal og dermed et fedttab på ca ½kg pr uge.

Men uanset hvor fint det ser ud "på papiret" så er man jo nødt til at forholde sig til virkeligheden (i hvert fald nogengange :tongue: ) og justere når det bliver nødvendigt. Om det så skal være på kost- eller motionssiden eller begge steder der justeres, det må være op til den enkelte, og hvad man nu har tid til.

hej

tak for svaret

når du skriver 3 timers cardio... mener du vil om ugen, ellers tror jeg nu nok jeg har en kæreste der hurtig dropper træningen, og jeg er lige pludselig blvet 600 kr fattigere :tongue:

går heller ikke ud fra man skal køre med max intensitet fra dag 1, da kondien jo slet ikke er der... ved ikke om det er mig der er forkert på den, men er det ikke at foretrække at få opbygget bare en smule kondi inden man går amok :devil:

morten

Link to comment
Share on other sites

hej

tak for svaret

når du skriver 3 timers cardio... mener du vil om ugen, ellers tror jeg nu nok jeg har en kæreste der hurtig dropper træningen, og jeg er lige pludselig blvet 600 kr fattigere :tongue:

går heller ikke ud fra man skal køre med max intensitet fra dag 1, da kondien jo slet ikke er der... ved ikke om det er mig der er forkert på den, men er det ikke at foretrække at få opbygget bare en smule kondi inden man går amok :devil:

morten

ja, de tre timer er naturligvis om ugen, og det er også klart at man skal starte roligt ud og vænne sin krop til træningen før man giver den totalt gas. Ikke kun for at minimere risikoen for skader, men også for at man mentalt vænner sig til at presse sin krop og lærer sine grænser at kende (så de derefter kan flyttes :devil: ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share