Red Bull?


R0mme1
 Share

Recommended Posts

Koffein øger hjertet kontraktilitet således at minutvolumen øges (inotropien), ligeledes øges frekvensen som i dette tilfælde også øger minutvolumen (kronotropien), ydermere øges impulsledningshastigheden i hjertet (pos. dromotropi) hvilket giver en bedre ventrikelsystole.

Med andre ord øger du væsentligt kroppens evne til at klare tunge løft, du kan dermed belaste musklerne mere under styrketræning - alt andet lige må det give et større vækstpotentiale.

Jeg mener også der findes hypoteser om at aminosyren taurin som red bull indeholder skulle hjælpe med at stabilisere calciumhomoestasen, som eventuelt kunne være gavnligt ved muskelpræsentationer - er dog ikke sikker på jeg husker rigtigt her så kan ikke uddybe.

Endeligt indeholder red bull en del hurtig energi til at fylde musklernes glykogenlagre op hvis man nu skulle have brug for det.

Jeg kan ikke forestille mig at den spinkle mængde coffein der ellers er i red bull vil ændre kroppens testesteron niveauer væsentligt - omvendt kan jeg heller ikke forestille mig at et par enkelte red bull kan ændre noget væsentligt i forbindelse med styrketræning - selvom det selvfølgelig teoretisk lyder meget lovende - i hvert fald var min pointe bare at det nok næppe skader.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share