Personlig træner?


olesen82
 Share

Recommended Posts

De dygtige i usa, tjener boksen på det, ved sgu ikke om der er så meget at hente i DK, man har jo nok højest nogle få timer om ugen.

Der er også mange penge at hente i Danmark. Det kræver bare at man har en idrætsmæssig, fysioterapeutisk eller lignende uddannelse.

Jeg kender da et par stykker som lever af det her i Danmark. De er til gengæld også uhyggeligt dygtige inden for deres fag.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke svært at finde klienter hvis man er dygtig! Det kræver blot at man flytter lidt rundt i løbet af ugen efter arbejdet....

Og lønnen er også god... jeg tog for nogle år tilbage mellem 330-550 kr. i timen hvilket er ekstremt billigt :smile:

... men kors hvor er det hårdt konstant at skulle "løfte" folk og få dem til at sparke røv dagen igennem - ikke noget som jeg finder underholdende!

Hvor meget du tager i timen og hvor meget arbejde du kan få kommer jo også an på hvor god du er :wink:

Som ny kan du ikke forvente at få meget over 500 kr. i timen....

p.s Kan næppe forstille mig at der er grobund for nogle fuldtids pt'er herhjemme (andet end et par få) ... og helt sikkert ikke til USA lønninger!! DK er jo ikke ligefrem kendt for sin moviestar industri!

p.s. Instruktørarbejde er i reglen meget godt lønnet i forhold til så meget andet ... dvs. omkring 200 kr/timen

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke svært at finde klienter hvis man er dygtig! Det kræver blot at man flytter lidt rundt i løbet af ugen efter arbejdet....

Og lønnen er også god... jeg tog for nogle år tilbage mellem 330-550 kr. i timen hvilket er ekstremt billigt :smile:

... men kors hvor er det hårdt konstant at skulle "løfte" folk og få dem til at sparke røv dagen igennem - ikke noget som jeg finder underholdende!

Hvor meget du tager i timen og hvor meget arbejde du kan få kommer jo også an på hvor god du er :wink:

Som ny kan du ikke forvente at få meget over 500 kr. i timen....

p.s Kan næppe forstille mig at der er grobund for nogle fuldtids pt'er herhjemme (andet end et par få) ... og helt sikkert ikke til USA lønninger!! DK er jo ikke ligefrem kendt for sin moviestar industri!

p.s. Instruktørarbejde er i reglen meget godt lønnet i forhold til så meget andet ... dvs. omkring 200 kr/timen

hej

det vil sige det er "klogest" at fungere som instruktør i et eller flere centre alt efter om det er fuld - eller deltid, og så oven i hatten med fordel have en personlig trænber uddannelse, så man kan tjene ekstra hvis nogle ønsker en PT..?

er det let at leve af at være instruktør?

morten

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det som et problem, at man i DK skal være tilknyttet FitnessDK, eller Sats for at få bare lidt klienter.

Og hvis du er hos dem, FORMODER jeg at de tager en STOR del af pengene, samt du ikke selv bestemmer timeløn, SAMT du derudover garanteret også skal fungere som almindelig instruktør.

Så umiddelbart synes jeg ikke det virker super fedt at prøve at skabe sig en karriere på den måde.

Link to comment
Share on other sites

hej

det vil sige det er "klogest" at fungere som instruktør i et eller flere centre alt efter om det er fuld - eller deltid, og så oven i hatten med fordel have en personlig trænber uddannelse, så man kan tjene ekstra hvis nogle ønsker en PT..?

er det let at leve af at være instruktør?

morten

Det er jo *let* at leve af alt, hvis der er kunder til det :bigsmile:

Jeg tror Angel har ret i at markedet er lidt tyndt til det.. og at det kan være hårdt.

Desuden skal der nok arbejdes mere end almindeligt hårdt, for at fylde ordrebogen..

Men det er vel bare at kontakte de lokale centre, og høre om de er interesserede i at lukke dig ind i varmen som træner.. selvstændig eller som ansat. Jeg vil dog passe på med at sætte næsen op efter de timelønninger der her snakkes om, hvis det altså er som andet end deltids du her tænker på.

Pøj pøj med det.

Søren

Link to comment
Share on other sites

Det som er bedst er hvis man have adgang til så mange centre som muligt og disse ikke har noget imod at man kommer der som pt'er med sin klient!

Eks. har OBBC ikke noget imod at man hiver sine klienter rundt derinde samt at der ikke skal betales afgift i forhold til dette andet end et månedskontigent som alle andre steder!!

Dette er dog nok et fåtal af centre som tillader dette....

Der hvor man skal være opsøgende er Virksomheder!!

Virksomheder med eget motionscenter og intern sundhedspolitik er et super sted for en pt'er at være tilknytter.... og kan man så få 3-4 steder er man dækket pænt ind :smile:

At være pt'er kræver at man konstant flytter sig efter arbejdet derfor skal timelønnen også være det højere i det du har meget spildtid fra sted til sted samt at der også ofte ligger noget forberedelse i det....

De letteste klienter jeg har haft har været dem som blot vil have en træningsmakker som motivere dem, der sørger man simpelthen for en til to gange om ugen at træne med dem og at deres stil er korrekt samt at de lære at presse sig selv :smile:

Ellers er meget af det andet arbejde konstant at komme op med nye træningstiltag og variere folks træning så de ikke kommer til at kede sig ... hvilket (hvis du spørger mig) er RØVSYGT i længden :crazy:

Jeg gad godt nok ikke leve af at være instruktør - har det fint med mit studiejob og vile IKKE ønske flere timer! Det er enormt hårdt hele tiden at skulle tage stilling til nye mennesker og deres behov! (UHHHHH p.i.s. ... og mig som skal være læge :innocent: )

Men hver sin smag....

Link to comment
Share on other sites

Det må ligge klart for enhver, at det må være et tyndt marked, når en privatperson skal ligge 350-550 kr. for en enkelt time....! Hvor megen forskel kan man også gøre på en enkelt time...!?

Hygge, Jac

Man kan sagtens gøre meget forskel på en time... på få timer kan man lære folk korrekt træningsteknik samt snakke kost og forståelse for træning, hvilket kan give de fleste et skub i den rigtige retning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Enig med Angel, du kan gøre meget på en time.

(Har selv haft +200 privattimer i tennis, hvor jeg ligeledes føler at jeg for det meste kan gøre folk markant bedre/ændre på ting der er essentiele for deres fremgang. Og det er på trods af, at mange kun har 1 enkelt time også)

Link to comment
Share on other sites

p.s. Instruktørarbejde er i reglen meget godt lønnet i forhold til så meget andet ... dvs. omkring 200 kr/timen

HVis vi snakker almindelig instruktørarbejde, så har de "kommercielle" centre jeg har haft snakket med i København ikke lønnet meget mere end lige over 100 kr. - Den højeste timeløn jeg kunne opstøve var på 125. kr. Er uddannet alm. instruktør, personlig træner og massør - og ja, man kan gøre meget på en time.

Link to comment
Share on other sites

HVis vi snakker almindelig instruktørarbejde, så har de "kommercielle" centre jeg har haft snakket med i København ikke lønnet meget mere end lige over 100 kr. - Den højeste timeløn jeg kunne opstøve var på 125. kr. Er uddannet alm. instruktør, personlig træner og massør - og ja, man kan gøre meget på en time.

tjaaaa.... det sted jeg arbejdede tidligere fik jeg lige over 200 kr. i timen!

Timelønnen i OBBC er også tæt ved de 200 kr. , men det undre mig ikke at de kommercielle steder ligger langt lavere idet de også ofte selv uddanner deres instruktører :smile:

Link to comment
Share on other sites

tjaaaa.... det sted jeg arbejdede tidligere fik jeg lige over 200 kr. i timen!

Timelønnen i OBBC er også tæt ved de 200 kr. , men det undre mig ikke at de kommercielle steder ligger langt lavere idet de også ofte selv uddanner deres instruktører :smile:

Som Krumborg siger, er lønnen som fitnessinstruktør i de store kæder godt en hundredekroneseddel i timen.

Har man spenderet sine penge på en halvdyr PT-uddannelse kan man få lidt mere. Kunderne betaler +400 i timen, mens det ca er det halve der går til den personlige træner. Centrene gør som regel ikke andet end at lægge lokaler og udstyr til. Selve salget af timerne osv må vedkommende selv stå for.

I mine øjne er det at tage røven på både kunde og PT. Til trods for det kender jeg en god håndfuld, der har PT som eneste indtægtkilde... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja, jeg lever så af det, og det er hårdt arbejde - og jeg er billig! Hellere flere igennem møllen til en billigere timeløn, end slet ingen kunder. Jeg arbejder ca. 5 timer pr. dag (nogle gange 4 timer og andre dage 7 timer) i tidsrummet 06.00-19.00.

Det er hårdt psykisk at være på, så derfor kan jeg max. have 3 timer i træk og så skal jeg bare have en pause. Jeg tager 3.500 kr. for 10 timer og 440kr. for 1 time. Og jeg er også i forskellige centre samt hjemme privat (der koster det så 100 kr. ekstra pr. time).

Men man skal også være god til sit arbejde for at det kan lade sig gøre at leve af det, og jeg er selvstændig. Glem at arbejde for en kæde, da de skummer 50-60% af det kunden betaler. Resten kan du få og så skal du lige betale skat!

Link to comment
Share on other sites

HVis vi snakker almindelig instruktørarbejde, så har de "kommercielle" centre jeg har haft snakket med i København ikke lønnet meget mere end lige over 100 kr. Den højeste timeløn jeg kunne opstøve var på 125. kr. Er uddannet alm. instruktør, personlig træner og massør - og ja, man kan gøre meget på en time.

Jeg er også i et kommercielt center og har 200, i timen som almindelig holdinstruktør. Hos "os" er det en normal timeløn.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

"Jeg er også i et kommercielt center og har 200, i timen som almindelig holdinstruktør. Hos "os" er det en normal timeløn. "

Du har helt ret i at det er normal timeløn at få 200 kr. Men som du så også nævner så er det som holdinstruktør, du kan jo prøve og spørge hvor meget de tilbyder deres træningsvejledere, fitness instruktøre eller personlige trænere når de ikke har hold, men derimod giver en kunde et trænings program, råd eller lign.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share