ide til træningsprogram


ekdn
 Share

Recommended Posts

Jeg søger hjælp til et træningsprogram.

Jeg har siddet og løst herinde på forum, søgt på nettet og læst i diverse bøger for at finde ud af et træningsprogram der passer til mine behov, der har imidlertidigt gjort jeg er blevet så forvirret at jeg er ved at falde ned af stolen.

Jeg overvejer senere at søge ind i frømandskorpset eller jægerkorpset derfor søger jeg et program som giver mere styrke men så lidt muskelmasse så jeg bliver tungere.

Lige for tiden har jeg meget tid til styrketræning 2-3 gange om ugen, jeg kører ved siden af også egen kropsvægts træning.

Der hvor jeg primært søger hjælp er i hvor mange reps jeg skal tage og hvilke øvelser og hvor mange gange om ugen.

Mvh Emil

Link to comment
Share on other sites

Kør noget fullbody med basis øvelser og lav 5x5 eller 4x6, det synes jeg er godt.

Bænkpres

Squat

Dødløft

Row

Military press

Chins

Dips

Mave

Evt. skift mellem squat og dødløft, hvis du synes det bliver for meget.

Du kunne også smide nogle cleans ind i stedet for dødløft og lidt pushpress i stedet for military, hvis det kunne friste.

Edited by Da Man
Link to comment
Share on other sites

Kør noget fullbody med basis øvelser og lav 5x5 eller 4x6, det synes jeg er godt.

Bænkpres

Squat

Dødløft

Row

Military press

Chins

Dips

Mave

Evt. skift mellem squat og dødløft, hvis du synes det bliver for meget.

Du kunne også smide nogle cleans ind i stedet for dødløft og lidt pushpress i stedet for military, hvis det kunne friste.

Men skal jeg så køre alle de ting 3 gange om ugen, med samme antal reps? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det synes jeg.

Du kan selvfølgelig varierer det, hvis du har lyst. Altså smide Skrå bænkpres ind i stedet for almindelig flad og du kan lave lidt side lateral raises for midten af skulderen i stedet for military og du kan lave lidt curls til biceps og lave lidt calf raises og lave shrugs, og hvis du har tid og lyst og overskud kan du smide de øvelser ind i det andet program, eller du kan splitte det lidt op. Det er op til dig.

Rimelig mange og'er :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share