Ny stang til min håndvægt


Chris27
 Share

Recommended Posts

Jeg har to håndvægte (25mm) med løse skiver op til 21,5kg, men jeg ville gerne have en anden stang til dem.

Der er to problemer, dels er de for korte (35cm) til at jeg kan få flere skiver på, og dels har de simple og ikke særlig sikre fjedre som låse (hvilket gik ud over mit parketgulv i dag, da alle skiverne røg af under skulderpres).

Jeg kiggede på linksne på Mol, hvor der var et par stænger, men de var alle kun 35cm bortset fra en enkelt på 40cm. Fås de ikke længere end 40cm? og skyldes det i såfald, at 25mm er for spinkelt til at have mere vægt på? (jeg vil ikke bruge større skiver end 5kg). De var alle med fløjmøtriker. Det er vel udmærket?

Men er der nogen steder, hvor man kan købe vægtstænger til 25mm håndvægte på feks 45cm.

Link to comment
Share on other sites

R0mme1> I princippet kunne jeg sagtens have fået dem i hovedet hvis jeg var uheldig.

Jeg havde håbet på nogle mere positive svar, for det er jo ikke særligt langsigtet med 35cm stænger til håndvægtene. Men måske er 25mm vægte heller ikke langsigtet.

Jeg synes til gengæld det er lidt i overkanten at investere i den håndvægt, som der linkes til.

Måske er den 40cm stang, som jeg fandt, så det bedste, som kan opdrives.

Link to comment
Share on other sites

R0mme1> I princippet kunne jeg sagtens have fået dem i hovedet hvis jeg var uheldig.

Jeg havde håbet på nogle mere positive svar, for det er jo ikke særligt langsigtet med 35cm stænger til håndvægtene. Men måske er 25mm vægte heller ikke langsigtet.

Jeg synes til gengæld det er lidt i overkanten at investere i den håndvægt, som der linkes til.

Måske er den 40cm stang, som jeg fandt, så det bedste, som kan opdrives.

Tjaa, det er jo smag og behag, når man tænker på at næsten alle øvelser kan blive gjort med DB og BB. Jeg er bare "The DB Man" og kan godt lide at squatte med DB's :cool:

Og så er de DBs da også vant til at have 100 kg på sig ^^

Edited by R0mme1
Link to comment
Share on other sites

Den ser cool nok ud, men hvad er diameteren på den?

Der står at diameteren er 1-1/16inch, men det får jeg til 27mm, hvilket lyder ret ukurrent. Med ca 23cm til skiver i hver ende er der dog plads til en masse.

Tjaa, det er jo smag og behag, når man tænker på at næsten alle øvelser kan blive gjort med DB og BB. Jeg er bare "The DB Man" og kan godt lide at squatte med DB's :cool:

Jeg træner i en vægtløftningsklub, så jeg bruger mest min håndvægte til småøvelser engang imellem. Men med lidt flere kilo kunne jeg engang imellem erstatte en træning helt med håndvægte, men 60cm stænger bliver nok lidt uhåndterligt. 45-50cm ville være fint.

Link to comment
Share on other sites

Skal du være fræk :laugh: , kunne ikke lige huske hvad deres mål svarer til i cm, derfor var det nemmere at spørge ikke.... :blush:

Så hjælper jeg da lige dig :P

Den er 60.5 cm lang

Håndtaget er : 13,86 cm lang, og 3,465 cm i diameter

Der er 23,31 cm fri plads på hver side.

Diameteren ude i enden er: 2,6775 cm Og dette er til skiver.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Hejsa

Jeg har langt om længe fundet svaret på dine bønner, regner med at købe sådan et sæt i næste måned når jeg er flyttet til min nye lejlighed :bigsmile:

http://www.sport-tiedje.dk/sporttiedje/kur...lstange50mm.htm

:laugh: skarpt - den er til 50mm skiver.

Jeg har et sæt på 40cm fra Casall mener jeg, købt igennem Medicsport. Ikke at jeg nogensinde bruger det, men der kan sidde 5 skiver på hver side, dvs op til 52kg, hvis det er 5'ere og den enten er med en fjederlås eller låsen vendes "omvendt". Hvis de låse jeg har skal sidde rigtigt på, så kan der dog kun være 4 skiver på hver side.

Cirka som disse:

265.big.jpg

Link to comment
Share on other sites

Problemet med den håndvægtstang er, at jeg har en masse 25mm skiver, som jeg gerne ville kunne genbruge, så det ville være lidt ærgeligt ikke at kunne genbruge mine skiver. Men det er ellers billige skiver, som de har på sitet.

Jeg har dog ikke brugt mine håndvægte så meget for nyligt, pga den dårlige lås på stængerne og fordi min skulder brokker sig, når jeg laver eksotiske håndvægtsøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg har langt om længe fundet svaret på dine bønner, regner med at købe sådan et sæt i næste måned når jeg er flyttet til min nye lejlighed :bigsmile:

http://www.sport-tiedje.dk/sporttiedje/kur...lstange50mm.htm

Jeg tror det er den samme som den de sælger hos sportimex og fitnessgruppen - hos sport-tiedje er den så bare en del billigere :cool:

Hvilken lås mon man skal købe med? Den dyre når man skal jonglere og så clip-låsen til de stille og rolige øvelser?

Forresten har jeg kalkuleret lidt og hvis en 5kgs skive er 2,5 cm bred, kan der være 5 på hver side - og så er der ca. 4,5 cm tilbage til låsene på hver side. Dvs. 50kg vægtskiver + 6kg stang + 2,5kg låse = 58,5kg. Og man kan sikkert snyde et sæt 1,25kg eller 2,5kg mere på, så det er over 60 kg i alt! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share