Taber mig ikke længere?


Blitz
 Share

Recommended Posts

Hej igen, som i nok ved er jeg igang med at cutte.

Men efter at have været syg har jeg taget lidt på i vægt igen, men nu kan jeg bare ikke tabe mig :blink:

7-apr 88,8 - Jeg burde tabe mig

6-apr 88,7

5-apr 88,8

4-apr 89,3

3-apr 88,8 - Kom vist ti lat regne lidt forkert ud i kcal :tongue:

2-apr 88,8

1-apr 88,6

31-mar 89,1

30-mar 89,1

28-mar 89,1 - Her tager jeg så på i vægt.

27-mar 88,8

26-mar 88,5

25-mar 87 - Syg

Her skar jeg så kcal fra 2800 til 2750, så jeg var sikker på at tabe mig, men tog så 100g på.

Kunne det være at mit ligevægtsindtag er faldet, da jeg var syg?

I næste måned begynder jeg med mit CKD-Diæt, så vil det være en ide at skære lidt i kcal, så jeg er sikker på at tabe mig i denne måned, for hvis jeg kommer til tabe lidt muskelmasse.

Så kan jeg jo bygge lidt af det op igen under sådan en CKD-Diæt?

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

Hej Blitz

Du bliver frustreret, hvis du vejer dig hver dag. Sæt det ned til max 2 gange ugentligt :nono:

Regn dit ligevægtsindtag ud og skær 500 kcal af. Dyrk din motion - især cardio - ved siden af, og der skal nok ske noget på vægten. Men kroppen svinger meget i vægt, så vej dig om morgenen efter toiletbesøg og så kun de 2 gange om ugen.

Fat mod...

Kibo

Link to comment
Share on other sites

Du bliver frustreret, hvis du vejer dig hver dag. Sæt det ned til max 2 gange ugentligt :nono:

Han gør tilsyneladende, men sådan er jo næppe alle der reagerer. De par gange jeg har kørt decideret diæt har jeg da været meget glad for at veje mig hver dag, fordi det gør det utrolig nemt at se hvilke dage der skiller sig markant ud.

Problemet er at du (blitz) ligger alt for meget i tallene.

En vægtforskel på 100g den ene eller anden vej er ikke nødvendigvis et udtryk for at du har taget på eller tabt dig, uanset hvor stabilt den ellers har været.

Jeg har måske ikke verdens mest faste spisetider, men jeg har da registreret vægtforskelle på over 1,5kg fra dag til dag (altid vejning om morgenen efter toiletbesøg, før morgenmad), bare for at illustrere variationen.

En sænkning af indtaget på 50kcal garanterer på ingen måde at du nu er i underskud. Og selv hvis det gjorde ville det tage 140 dage at tabe 1 kg, svarende til 50g om ugen.

Så lad være med at overfortolk tallene og lav lidt større ændringer end 50kcal, hvis du vil se målbar forskel.

Link to comment
Share on other sites

Der er intet galt i at veje sig daglig, bare man laver en form for midling af data (det simpleste er at tage gennemsnittet over de sidste par dage, f.eks. de sidste fem. Personligt bruger jeg exponentiel vejning. Læs mere om det her). Her er det så dettte beregnede gennemsnit (kaldet dagstrenden) der er den vigtige parameter i modsætning til hvad vægten nu "tilfældigvis" siger.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt fint at veje sig hver dag ...hvis man kan styre det mentalt. :innocent:

Som MaxP siger, så må man ikke ligge for meget i tallene fra dag til dag.

Jeg vejer mig hver dag mens jeg cutter, men jeg sammenligner kun på 7 dage-basis. ikke nødvendigvis en fast dag hver uge, men så længe jeg altid kigger 7 dage tilbage, så har jeg et nogenlunde sikkert målepunkt.

Der er iøvrigt intet i vejen med at være præcis i din kcal-udregning, det var jeg selv i efteråret. Du skal bare ikke forvente, at din præcision kan måles på vægten næste morgen.

Der er jo langt flere elementer end dit kcal-indtag som har indflydelse på hvor du ligger i forhold til dig ligevægtsindtag; såsom 50 meter ekstra gang og 20 mins. ekstra søvn, hvis man nu går helt amok ...og det er der jo ingen grund til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share