Bilka's homegym, skrot eller?


mokra
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er en dreng som har absolut ingen forstand på træning, men da jeg har et ledigt værelse i min lejlighed, kunne jeg godt tænke mig at lave et mindre homegym. Jeg har i set at de i Bilka har et par forholdsvist billige træningsmaskiner, og da i har en del mere forstand på træningsmaskiner end mig, tænkte jeg om i ikke kunne give mig et par gode råd angående disse maskiner, om de er pengene værd m.m.

Det er den store træningsmaskine jeg har kig på.

Grunden til at jeg har tænkt på maskinerne fra Bilka er af økonomiske grunde.

Håber i kan give lidt proffesionel assistence :bigsmile: På forhånd tak

Her følger lige linket til originalen: http://www.bilka.dk/internet/bilka/info/ca...File/side10.jpg

post-11019-1145367818_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du er bedre tjent med håndvægten og bænken på billedet end med det andet skrammel.

Præcis.. Helt enig.. En af mine gutter købte et sådan sæt.. det er komplet udbrugeligt efter min mening..

2 uger efter han købte det startede han i et motionscenter... Spild af penge efter min mening..

Link to comment
Share on other sites

Synes du skal holde dig langt væk fra den der "træningsmaskine".

Bænken er i imidlertid meget funktionel, jeg træner selv hjemme med sådan en bænk, og medmindre man godt kan lide at komme af med 3-400kr om måneden for et fitness center er bænken jo god nok til at træne med, underforstået at du køber en ordenlig stang og nogle flere vægtskiver selvfølgelig. 1000kr er da et okay tilbud for sådan en bænk.

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen, tænker bare lidt at min motivation er større hvis jeg har den store maskine, har nemlig et par håndvægte der bare ligger og samler støv. Er det på grund kvaliteten eller træningsmetoderne på den, at i fraråder den? Og ved i evt. om der findes andre ikke alt for dyre alternativer

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen, tænker bare lidt at min motivation er større hvis jeg har den store maskine, har nemlig et par håndvægte der bare ligger og samler støv. Er det på grund kvaliteten eller træningsmetoderne på den, at i fraråder den? Og ved i evt. om der findes andre ikke alt for dyre alternativer

begge!

Som de andre siger køb håndvægtene og bænken, du kan sikkert også bruge skiverne fra hænvgtene på bæknstangen.

Køb evt. også et par bugge i et bygge marked så du kan træne ben (squatte)

Hold dig for guds skyld fra den maskine, det er noget bras og belastningen i den vil hurtigt blive for lille.

Frie vægte er også langt mere hardcore og effektive i længden :smile:

Kig evt. påØvelser og klik på en kropsdel på billedet i midten for beskrivelse og video af øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Tag da og køb en vægtstang, skiver og en justerbar bænk der også kan bruges til squat. Det er alt man har brug for ->

Bænkpres

milipres

Rows

Dødløft

squat

barbell curl

fransk press

og nok flere kan trænes med det, og det må siges at være gode øvelser til at lave et stabilt program af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share